تالاب سراندون و بالندون ساری ، مازندران | Sari

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالاب سراندون و بالندون

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تالاب سراندون و بالندون ساری صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این تالاب زیبا در نزدیکی شهر ساری در ادامه با ما همراه باشید.

این مجموعه تالاب در جوار روستای سید محله در 25 کیلومتری ساری به طرف بابلسر قرار گرفته است. سید محله، روستایی است که در دهستان رودپی جنوبی قرار  گرفته است.

این مجموعه تالاب دارای دو بخش جنوبی (سراندون) و شمالی (بالندون) است. وسعت آن ها حدود ۳۰‏ هکتار و عمق متوسط آن یک متر است که در زمستان و پاییز پر آب، در بهار و تابستان به علت استفاده های زراعی کم آب است. آب این تالاب ها شیرین است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تالاب سراندون و بالندون ساری
تالاب سراندون و بالندون ساری

درون و پیرامون دو بخش تالاب نیزار و گیاهان مردابی روییده‌اند و با مرغزار و شالیزار احاطه شده‌اند. این مجموعه از تالاب‌ها به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی کافی، زیستگاه پرندگان و آبزیان است. همچنین در فصول پاییز و زمستان این منطقه مامن مرغان مهاجر از جمله قو، مرغابی، قره غاز و پرلا می‌شود.

پاییز و زمستان این تالاب ها نیز مامن و زیستگاه مرغان مهاجر از قبیل قو، مرغابی، قره غاز، پرلا و سایر پرندگان شده است. دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دلنشین،مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگاهی جالبی را پدید آورده است که می تواند مورد توجه مسافرین و توریست ها واقع شود.

تالاب سراندون و بالندون ساری
تالاب سراندون و بالندون ساری

دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دلنشین و مناظر بکر و وحشی از ویژگی‌های مهم این جاذبه طبیعی هستند. اگر برنامه سفر به ساری دارید حتما از این تالاب های زیبا دیدن کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨