آشنایی با بهترین رستوران های مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین رستوران های مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین رستوران های مشهد آشنا خواهیم کرد. پس اگر به مشهد سفر کرده اید و به دنبال رستوران های خوب مشهد هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین رستوران های مشهد کدام اند؟ یکی از مهمترین سوال‌های هر سفری را غذا و حواشی آن تشکیل می‌دهد. اینکه چی بخوریم و کجا بخوریم؟ کدام رستوران غذایش بهتر است و منویش پر و پیمان؟ کجا بخوریم که ارزان‌تر باشد؟ تنوع رستوران در شهری مثل مشهد آنقدر زیاد است که پاسخ دادن به این سوالها را سخت می‌کند.

مشهد در بین شهرهای پر مسافر رتبه اول را دارد و همین باعث شده که در هر خیابان چندین رستوران ببینید. رستوران‌هایی که هر چند انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند، اما به همان نسبت کار را برایتان دشوار می‌کنند و از خودتان می‌پرسید کدام رستوران بهتر است؟ اگر مسافر مشهد هستید پیشنهاد می‌کنیم غذای لیست رستوران های پیشنهادی ما را از دست ندهید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رستوران معین درباری
رستوران معین درباری

بهترین رستوران های مشهد

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری از قدیمی ترین و بهترین رستوران های مشهد است که با قدمتی ۱۰۰ ساله، انواع غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را به شما ارائه می‌دهد. کباب‌های این رستوران بسیار مشهور و محبوب‌اند. برای خوردن غذا در این رستوران، باید کمی صبور باشید، معمولا ظرفیت رستوران پر است و لازم است زمانی را در صف بمانید تا میز‌ها خالی شوند.

آدرس:

  • شعبه اول واقع در بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو
  • شعبه دوم واقع در شاندیز، بین امام رضا 8 و 10

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم از آن‌ دسته رستوران‌هایی‌ است که طعم ناب چلو ماهیچه‌اش زبانزد خاص و عام است و تمام ایران آن را می شناسند. این رستوران یکی از رستوران های معروف مشهد است که هم کیفیت غذاهایش عالیست و هم سرویس‌دهی خوب و قیمت متوسطی دارد. رستوران پسران کریم در مشهد چند شعبه دارد؛ شعبه‌ی مرکزی رستوران، بنایی قدیمی‌تر دارد و سالن آن بیش‌تر وقت‌ها بسیار شلوغ است.

آدرس:

  • شعبه اول رستوران پسران کریم واقع در بلوار فرهاد ۲۲ (خیام ۲۳)، انتهای کوچه سمت راست
  • شعبه دوم رستوران پسران کریم واقع در انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید
  • شعبه سوم پسران کریم واقع در خیابان دانشگاه، برج آلتون

رستوران ارم شاندیز

یکی از بهترین رستوران های مشهد، ارم شاندیز می باشد. مجموعه رستوران ارم شاندیز دارای بخش هایی چون رستوران سنتی، سالن VIP و محوطه فضای باز هست که غذاهایی مثل انواع کباب ها، سالاد و غذاهای سنتی مشهد در این رستوران سرو می شود. در این رستوران انواع غذاها مطابق با تمام سلیقه ها سرو می شود و شما انتخاب های زیادی دارید.

آدرس: شاندیز، نرسیده به میدان دوم، رستوران ارم شاندیز

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران پدیده شاندیز

رستورن پدیده شاندیز یکی از پرآوازه‌ترین رستوران‌های مشهد است. این رستوران بزرگ با سه بخش رستوران بین‌المللی، منوی باز و تابستانی توانسته است رضایت بسیاری از میهمانان خود را جلب کند. در فضای باز پدیده شاندیز باغ پرندگان وجود دارد که به زیبایی این رستوران افزوده است. در واقع غذاخوردن در این رستوران یک تفریح و گردش تمام عیار است که به بهترین خاطره سفر شما تبدیل می‌شود.

آدرس: شاندیز، بعد از میدان اول شاندیز، رستوران پدیده شاندیز

رستوران سدروس

رستوران سدروس با شعار «طعمی لذیذ، خاطره‌ای ماندگار» دارای ۴ شعبه در سطح شهر مشهد است. ظرفیت شعبه یک این رستوران ۱۰۰ نفر بوده و دارای پیک بیرون بر نیز هست. شعبه چهارم این مجموعه دارای تالار، سالن همایش، پارک کودک، چایخانه، عکاسخانه، خبازی و باغ ایرانی است. همچنین یک کافی شاپ با سبک‌های ایرانی و مدرن در محیط باغ آن وجود دارد.

آدرس:

  • شعبه اول سدروس واقع در بلوار سازمان آب، شهید صادقی 13
  • شعبه دوم سدروس واقع در ۱۰۰۰ متری از حرم مطهر امام رضا (ع) در مرکز شهر، بلوار ۱۷ شهریور شمالی
  • شعبه سوم سدروس واقع در رضاشهر، خیابان دعبل خزائی
  • شهبه چهارم سدروس واقع در جاده شاندیز، نبش ویرانی 3

رستوران حاج حسن شاندیز

رستوران حاج حسن یا چلو گوشت حاج حسن همان طور که از نامش مشخص است، تخصص ویژه‌ای در تهیه چلو گوشت دارد. این رستوران که فقط یک شعبه در مشهد دارد، علاوه بر چلو گوشت، غذاهای دیگری مانند چلو کباب و جوجه کباب نیز سرو می‌کند که در کنار برنج ایرانی درجه یک، طرفداران زیادی دارند.

آدرس: شانديز، نرسیده به ميدان دوم، دست چپ

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران شایان شاندیز

اگر از طرفداران پر و پا قرص شیشلیک هستید، رستوران شایان شاندیز یکی از رستوران های معروف مشهد است که یکی از بهترین تجربه‌های شیشلیک‌خوری را به شما هدیه می‌دهد. توجه داشته باشید که محدوده‌ قیمت این رستوران بالا است.

آدرس: نرسیده به شاندیز، قبل از میدان پدیده شاندیز

رستوران تشریفات طرقبه

رستوران تشریفات با سرو بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای محلی مشهد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای مشتریان به یادگار می‌گذارد. این رستوران که در منطقه ییلاقی طرقبه قرار دارد، گزینه‌ای عالی برای صرف شام و ناهار است. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به ماهیچه و شیشلیک اشاره کرد که حرف اول را می‌زنند. از میان غذاهای دریایی نیز میگو و مرغابی طرفداران زیادی دارند. این رستوران از رستوران سنتی، کافی‌شاپ و کافه سنتی تشکیل شده است.

آدرس: طرقبه، ۵۰۰ متر مانده به جاغرق، سمت چپ

رستوران آبشار طرقبه

رستوران آبشار طرقبه جزو رستوران‌هایقدیمی مشهد است. این رستوران با داشتن یک سالن سرپوشیده شیشه‌ای با چشم‌انداز رودخانه و آلاچیق‌های تابستانی و زمستانی، توانسته است‌ محیطی زیبا و دلنشین را برای میهمانان خود فراهم کند. شما می‌توانید در این رستوران علاوه بر نوش‌جان‌کردن غذا، از سایر امکانات مانند ماهیگیری، اینترنت رایگان، کافی‌شاپ و سالن بیلیارد با دو میز Snooker و چهار میز 8Ball نیز استفاده کنید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

آدرس: طرقبه، پل طرقدر، رستوران آبشار

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران قصر خورشید

رستوران فصر خورشید مجموعه ای بزرگ و مجلل و شیک در طرقبه مشهد است که فضاهای آن بسیار زیبا طراحی شده اند. این مجموعه فضاهای مختلفی از جمله رستوران، کافه، آلاچیق و همچنین محیط هایی شامل میز و صندلی و فضاهایی با آلاچیق دارد که طبق سلیقه خود یکی از آنها را می توانید انتخاب کنید.

آدرس: طرقبه، عنبران، بین عنبران 2 و 4، رستوران قصر خورشید

رستوران الماس گلستان

این مجموعه بسیار زیبا، کافه رستورانی در کنار سد گلستان مشهد می باشد. فضای این مجموعه شما را به وجد می آورد. نشستن در کنار سد و تماشای آب و فضای سرسبز مجموعه قطعا باعث می شود شما عاشق این فضا شوید. این مجموعه شامل منوی غذایی و منوی کافی شاپ می باشد. برای رفتن به این رستوران باید حتما از قبل میز رزرو کنید.

آدرس: جاده طرقبه، امام رضا ۲۸، کوچه اول سمت راست

رستوران سید و  پسران

دیزی، غذای هوس‌انگیزی است که هرچند در سفرها چندان مورد استقبال مواقع نمی‌شود اما وقتی پای دیزی خوب به میان بیاید قضیه فرق می‌کند. بخصوص دیزی سنگی که در باغ سرسبز و خوش آب و هوایی سرو شود. دیزی سید و پسران در مشهد همه این ویژگی‌ها را دارد. دیزی را در ظروف سنگی و از صبح زود بار می‌گذارند و در آن گوشت تازه و فراوان می‌ریزند که حسابی چرب شود. رستوران سید در سال ۱۳۷۴ افتتاح شده و انواع و اقسام کباب‌ها را هم در منویش گنجانده ولی اینجا دیزی حرف اول را می‌زند و کباب به فراموشی سپرده می‌شود.

آدرس: طرقبه، ابتدای جاده جاغرق

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران رضایی

رستوران رضایی نیز از قدیمی‌ترین رستوران خراسان رضوی به شمار می‌آید که دارای ۵ شعبه در سطح شهر و یک شعبه در شهر بابل است. منوی این رستوران شامل انواع چلو کباب‌ها است.

آدرس:

  • شعبه اول واقع در در خیابان آبکوه، تقاطع کلاهدوز
  • شعبه دوم واقع در میدان آزادی (پارک)، روبه‌روی پارک ملت
  • شعبه سوم واقع در خیابان آخوند خراسانی
  • شعبه چهارم مجموعه رضایی واقع در شهر بابل
  • شعبه پنجم واقع در میدان جمهوری اسلامی، روبه‌روی صدا و سیما

رستوران بابا قدرت

یکی از رستوران های معروف مشهد که با تاریخ گره خورده است رستوران بابا قدرت است که در بنای کاروانسرایی تاریخی فعالیت می‌کند. این مجموعه‌ی گردشگری برای هر مسافری بسیار جالب توجه است. این مجموعه از سه بخش بازارچه سنتی، چایخانه سنتی و رستوران سنتی تشکیل شده است. این ساختمان بیش از دو قرن قدمت دارد و به دوران قاجار باز می‌گردد بابا قدرت به عنوان یکی از بهترین رستوران های مشهد مشهور شده است.

آدرس: انتهای بازار رضا، میدان 17 شهریور، بلوار صدر، نبش صدر 16، مجتمع باباقدرت

چلو کبابی امید

رستوران امید یا بهتر است بگوییم چلوکبابی امید یکی از محبوب‌ترین چلوکبابی‌های مشهد است که از گذشته تاکنون توانسته است حسابی در دل مشهدی‌ها جا باز کند. اگر اهل چلوکباب هستید و مایلید آن را با یک دوغ سنتی خوشمزه میل کنید، چلوکبابی امید هر آنچه شما در نظر دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

آدرس: خیابان امام خمینی، چلوکبابی امید

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران راستگو

رستوران راستگو در میان طرفدارانش به کباب برگ‌های حرفه‌ای‌اش معروف است و باقی غذاها خصوصا کباب‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. این رستوران دسترسی بسیار راحتی دارد و در حاشیه بلوار وکیل آباد واقع شده است.

آدرس: بلوار وکیل آباد، بعد از پل هاشمیه، بین وکیل آباد ۲۳ (سید مرتضی) و ۲۵ (مفید)

رستوران قصر درویشی

رستوران قصر درویشی به‌ دلیل دیزاین مجلل و چشمگیرش در دسته‌‌ رستوران های معروف مشهد قرار می‌گیرد. این رستوران که در هتل 5 ستاره درویشی مشهد واقع شده است با ۴ سالن مجزا میزبان شما خواهد بود. هتل درویشی در نزدیکی حرم مطهر واقع شده است. همچنین یک رستوران زیبا در روف گاردن هتل درویشی واقع شده است که مکانی عالی برای خوردن غذاست اما قیمت آن گران می باشد.

آدرس: بلوار امام رضا، بین امام رضا ۲۶ و ۲۸، هتل درویشی

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران های هتل بین المللی قصر طلایی

یکی از بهترین غذاها را در رستوران بهترین هتل 5 ستاره شهر صرف خواهید کرد. هتل بین المللی قصر طلایی مشهد داری 5 رستوران متنوع است که در طول سفر طعم بی نظیر غذاهای سنتی و غیر سنتی این رستوران ها شما را حتما متحیر خواهد کرد. لازم به ذکر است که این رستوران به دسرهای فوق العاده خوشمزه خود نیز معروف است، اگر به هتل قصر طلایی رفتید، امتحان کردن دسرهای خوشمزه هتل را فراموش نکنید.

آدرس: میدان بسیج، امام رضا ۳۴، هتل بین المللی قصر طلایی

رستوران هتل الماس

هتل الماس هتلی 5 ستاره با دو شعبع الماس 1 و 2 در مشهد است. رستوران این هتل ها هر غذایی که به ذهن شما می‌رسد را در منوی خود دارد. از آنجایی که این هتل ها در نزدیکی حرم واقع شده است شما می‌توانید پس از زیارت به راحتی به رستوران هتل الماس بروید و خود را مهمان غذایی لذیذ کنید. رستوران الماس در مجموعه هتل الماس مشهد قرار دارد.

آدرس: خیابان امام رضا، بین امام رضا 18 و 20، هتل الماس

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران قصر هدیش

رستوران قصر هدیش مشهد یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین رستوران‌های مشهد است. این رستوران با معماری هنرمندانه و زیبا و دکوراسیون دلنشین مورد توجه عده زیادی از افراد قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاها، پیش غذاها و دسرها را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. شیشلیک‌ها و جوجه کباب‌های رستوران هدیش بسیار معروف و لذیذ است.

آدرس: خیابان جانباز، جنب مجتمع کیان سنتر

کافه رستوران امیرشاهان

امیر شاهان مجموعه ای بزرگ و پرطرفدار در ابتدای بلوار هفت تیر مشهد می باشد. این کافه رستوران در یک فضای سرسبز و بزرگ واقع شده و مکانی عالی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است. این کافه رستوران محیطی پرانرژی و شاد دارد. شما با رفتن به این کافه رستوران بزرگ سه انتخاب دارید، فضای باز سرسبز در کنار استخر آب، سالن سربسته و روف گاردن مجموعه که به تازگی افتتاح شده است.

آدرس: بلوار هفت تیر، بین هفت‌ تیر ۳ و ۵

کافه رستوران هالیدیز

کافه رستوران هالیدیز یکی از محبوب ترین مکان ها برای مشهدی هاست چون هم کافه است هم رستوران. کافه هالیدیز مشهد فضای دنج و شیکی دارد و برای برگزاری مراسم ها و جشن های شما سنگ تمام می گذارد. اگر به کافه هالیدیز بروید سه انتخاب برای نشستن دارید. می توانید غذای خود را در سالن کافه یا آلاچیق های زیبا که در فضای باز و محوطه کافه قرار دارد میل کنید. ولی اگر مهمان ویژه به همراه دارید پیشنهاد می کنیم در سالن vip بنشینید.

آدرس: بلوار هاشمیه، هاشمیه ۱۱، چهارراه اول سمت راست

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

رستوران مهستان

رستوران مهستان نیز در فهرست بهترین رستوران های معروف مشهد قرار دارد و نکته‌ای که درباره این رستوران بسیار مورد توجه است، در نظر گرفتن دو فضای زمستانه و تابستانه در این رستوران است. از دیگر ویژگی‌های رستوران دلیوری آن است.

آدرس: بلوار هفت تیر، هفت تیر 8 (گلشن)، روبه‌روی برج آرمیتاژ

رستوران لیالی لبنان

اگر طرفدار غذاهای عربی و لبنانی هستید، قطعا رستوران لیالی لبنان پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. وجود سرآشپز لبنانی همراه با کارکنان عربی باعث شده‌اند که این رستوران مشتریان زیادی داشته باشد. به همین دلیل از ساعت هشت شب به بعد صندلی‌های رستوران پر می‌شود و برای سفارش غذا باید مدتی در انتظار بمانید. پرطرفدارترین غذای رستوران، پیتزا بعلبکی است.

آدرس:

  • شعبه اول واقع در خیابان بهجت، بین بهجت 2 و 3
  • شعبه دوم واقع در بلوار جلال آل احمد

رستوران باغ زیتون

این رستوران یکی از رستوران های متفاوت مشهد است که دارای دو شعبه می باشد. طبق نظرات افراد راجع به رستوران زیتون، کیفیت و مزه غذاها و فضای این رستوران بسیار عالی و قابل قبول است. در منوی این رستوران غذاهای ایتالیایی نیز دیده می‌شود.

آدرس:

  • شعبه اول واقع در بلوار ملک آباد، ملک آباد ۱۳، نبش چهار راه اول
  • شعبه دوم واقع در بلوار سجاد، خیابان بهار ۱۰

رستوران بام کوهسر

این رستوران با فضایی مدرن و مناسب در مجموعه کوهسر مشهد، دو بخش رستوران و کافه را در خود جای داده است. رستوران بام کوهسر به دلیل دیدی که از منظره‌ی شهر به شما می‌دهد یکی از رستوران های معروف مشهد است. شما می‌توانید در این رستوران غذاهای ایتالیایی خوشمزه‌ای را امتحان کنید و از منظره لذت ببرید.

آدرس: انتهای بلوار هاشمیه، مجتمع فرهنگی تفریحی کوهسر

بهترین رستوران های مشهد
بهترین رستوران های مشهد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)