آبشار افرینه پلدختر ، لرستان | Pol-e Dokhtar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار افرینه پلدختر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره آبشار افرینه پلدختر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از طبیعت های زیبای این استان آبشار افرینه پلدختر است.

آبشار افرینه (Afrineh Waterfall) آبشاری عریض و پر آب در کنار روستای افرینه در بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر است که در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان خرم آباد قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آبشار افرینه پلدختر
آبشار افرینه پلدختر

سرچشمه آبشار افرینه در ۳۸ کیلومتری جنوب خرم آباد است که از تلاقی رود‌های چشمک و افرینه تشکیل شده و پس از عبور از دره پر پیچ و خم بسیار آبشار افرینه را می‌سازد و راهی رودخانه کشگان می شود.

این آبشار که یکی از پر آب‌ترین آبشار‌های ایران است، مابین دو شهر خرم آباد و پل دختر قرار گرفته و در فصل‌های تابستان وبهار پذیرای گردشگران بی شماری است. قبل از این آبشار پل تاریخی و آبشار فصلی معمولان قرار دارند که در این منطقه، مجموعه‌ای از پل و آبشار‌های تاریخی را ساخته اند. نزدیکی آبشار افرینه به پل دختر و پل تاریخی معمولان استراحتگاهی مهم را برای مسافران ایجاد کرده است.

آبشار افرینه پلدختر
آبشار افرینه پلدختر

ارتفاع تا بستر رودخانه 20 متر ونسبت به سطح رودخانه 12متر، دسترسی راحت به واسطه مجاورت با جاده سراسری تهران -جنوب، هم‌جواری رودخانه کشکان و بستر سنگی آبشار یک حالت ایستایی خاص را برای جذب گردشگران فراهم آورده است.

آبشار افرینه پلدختر
آبشار افرینه پلدختر

در حال حاضر بیش از ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان وجود دارد که بخش عمده‌ای از این آبشار‌ها در مسیر رودخانه‌های این استان قرارگرفته که می‌توان به آبشار‌های بسیار زیبا و دیدنی از جمله بیشه، آب سفید، چکان، وارک، افرینه و نوژیان نام برد.

دسترسی

دسترسی به این آبشار آسان است اما به دلیل ساختار این آبشار، شنا کردن بسیار خطرناک است. این آبشار بسیار زیبا و پر آب در فصل‌های تابستان و بهار پذیرای گردشگران بی شماری است و کسانی که قصد سیاحت از این آبشار را دارند میتوانند از شمال از طریق جاده خرم آباد به سمت پلدختر و از جنوب از جاده اندیمشک به سمت خرم آباد خود را به این آبشار برسانند.

آبشار افرینه پلدختر
آبشار افرینه پلدختر

متاسفانه حجم بالای زباله در اطراف رودخانه انباشته شده است و نه تنها گردشگران که خود مردم بومی نیز برای پاکیزگی طبیعت محل زندگی شان تلاشی نمی کنند. روستاییان نیز زباله های خود را در حاشیه رودخانه رها می کنند که این خود می تواند باعث بروز بیماری های عفونی متعددی شود. برداشت شن و ماسه از بالادست آبشار، با گذشت زمان طبیعت منطقه را دچار تخریب خواهد کرد.

آدرس: ایران، استان لرستان، 80 کیلومتری جنوب غرب خرم آباد، روستای افرینه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨