باغ مینیاتوری تهران کجاست؟

باغ مینیاتوری تهران کجاست؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

یکی از جاذبه های گردشگری درشرق  شهر تهران باغ مینیاتوری تهران می باشد. این باغ موزه فضایی سنتی و مدرنی را داراست که متاسفانه کمتر از آن گفته شده، در این باغ مینیاتوری می توانید کل ایران را در کمتر از 2 ساعت ببینید. هدف از ساخت این موزه آشنایی مردم با آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی می باشد. اگر در شهر تهران ساکن نیستید و برای دیدن این موزه مینیاتوری زیبا می خواهید به تهران سفر کنید برای اقامت خود می توانید به اجاره ویلا لواسان رنتی جا اقدام کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با این دیدنی شهر تهران آشنا کنیم تا در اوقات فراغت خود به این باغ موزه بروید.

باغ مینیاتوری تهران کجاست؟

موزه مینیاتور ایران

اولین موزه مینیاتوری ایران این باغ موزه می باشد و در سال 1392 افتتاح شد. در نمایشگاه این موزه آثار باستانی کشور ایران که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده به صورت تصویر به نمایش درآمده است. علاوه بر تصاویر، ماکت هایی از آثار تاریخی ساخته شده که زمان زیادی برای ساخت این ماکت ها صرف شده و جزئیات را به خوبی نشان می دهد. کاشی کاری های این موزه تاثیر گرفته از کاشی های دوران صفوی و قاجار می باشد. مجموعه این ماکت ها شامل چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، تخت جمشید، تخت سلیمان، ارگ بم، سلطانیه، کلیساهای ارامنه، پاسارگاد، گنبد سلطانیه، بازار تبریز، کوه و کتیبه بیستون، آبشارهای شوشتر، گنبد قابوس در اندازه یک بیست و پنجم و مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی می باشند. در این باغ موزه همه چیز در ابعاد کوچک ساخته شده که بسیار جالب و دیدنی هستند. در این مجموعه می توانید در کنار بازار تبریز دراز بکشید و دستتان را روی نقش جهان بگذارید و عکس های یادگاری با این اجسام در ابعاد کوچک بگیرید. این ماکت ها با توجه به جهت های جغرافیایی  در محل اصلی خود قرار گرفته اند. مثلا خلیج فارس در جنوب و میدان نقش جهان در مرکز این محوطه واقع شده است. این موزه برای آشنا کردن فرزندان با میراث فرهنگی کشورمان بسیار مناسب می باشد و بعد از گشت و گذار در ایران کوچک شده می توانید به محوطه بیرون که فضای سرسبزی دارد بروید.

باغ مینیاتوری تهران کجاست؟

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هزینه ورودی باغ موزه مینیاتور

در این باغ موزه امکاناتی نظیر آبخوری، تابلوهای هدایتگر، نیمکت، سرویس بهداشتی و کتیبه هایی که در مورد ماکت ها توضیح داده شده وجود دارند. برای رفتن به این باغ موزه باید هزینه ای حدود 15000 تومان برای بلیط ورودی به این موزه پرداخت کنید.

ساعت کار پارک مینیاتور تهران

خوشبختانه این موزه روز های جمعه نیز باز می باشد و برای کسانی که شاغل هستند و زمان کمی برای گردش دارند می توانند آخر هفته، به این باغ موزه با آثار تاریخی بروند. این باغ موزه از ساعت 8:00 صبح تا 8:00 شب در روزهای شنبه تا جمعه باز می باشد. باغ مینیاتوری در تقاطع اتوبان امام علی و خیابان گلبرگ یا جانبازان  و جنب بوستان تمدن قرار دارد. برای رفتن به این باغ موزه می توانید با مترو به راحتی به این موزه برسید و نزدیک ترین ایستگاه موزه به این مکان فرهنگی ایستگاه جانبازان می باشد.

باغ مینیاتوری تهران کجاست؟



 الی گشت    

                تور کیش