چشمه آب گرم ساتورینا
چشمه آب گرم ساتورینا

چشمه آب گرم ساتورینا ، ایتالیا | saturina

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه آب گرم ساتورینا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه آب گرم ساتورینا آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

چشمه‌های آب‌گرم از جاذبه‌های ارزشمند طبیعی هستند که علاوه بر زیبایی بصری، با خاصیت درمانی گردشگران را به سمت خود می‌کشانند. چشمه‌های آب‌گرم طبیعی به دلیل خاصیت درمانی و محیط بکر و خارق‌العاده‌ای که به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند، در هر کشوری طرفدار دارند. اما برخی از چشمه‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را از بقیه آب‌گرم‌ها متمایز می‌کند. چشمه آب گرم ساتورینا یکی از آن چشمه های خاص است که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

Saturnia دهکده ای درtuscani  ایتالیا می باشد که به چشمه های آبگرم گوگردی آن بسیار مشهور است. جمعیت این دهکده در سال 2010 حدود 280 نفر بوده است و از زمان های قدیم ساکنان بومی در این منطقه زندگی کرده اند. در نزدیکی دهکده saturnia حدود 800 لیتر آب به دمای 37 درجه سانتیگراد به شکل آبشار جاری شده است و به استخر های طبیعی تشکیل شده از گوگرد می ریزد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بستر موجود از گوگرد در این استخر ها از تبخیر به مرور زمان آب و باقی ماندن گوگرد تشکیل شده اند. این منطقه از اواخر قرن 19 ام که زمین های اطراف چشمه تخریب شد، مورد توجه قرار گرفت و سالیانه هزاران گردشگر برای آب تنی در چشمه آبگرم ساتورینا از این منطقه بازدید می کنند.

چشمه آب گرم ساتورینا
چشمه آب گرم ساتورینا

نام این دهکده از یکی از خدایان روم باستان به نام Saturn گرفته شده است. بر اساس افسانه ها او از جنگ های پی در پی میان انسان ها خسته شده بود، بنابراین صاعقه ای به سمت زمین فرستاد که از محل برخورد آن به زمین آبشاری با آب گرم گوگردی برای آرامش و تسکین دادن به انسان ها به وجود آمد.

چشمه آب گرم ساتورینا
چشمه آب گرم ساتورینا

از مکان هایی که برای بازدید در دهکده ساتورینا می توان به آن ها اشاره کرد آبشار gorello waterfall،Roman gate on the Via Clodia و میدان village squre می باشند.

چشمه آب گرم ساتورینا
چشمه آب گرم ساتورینا

نکاتی که قبل از سفر به این منطقه باید بدانید:

  • هیچ رختکنی برای عوض کردن لباس هایتان وجود ندارد پس لباس شنای خود را از قبل بپوشید.
  • پارکینگ رایگان ولی تعداد آن محدود است.
  • هیچ غریق نجاتی و مسئولی وجود ندارد. هر کس مسئول تمیز کردن فضای اطراف خود می باشد.
  • جنس فضای اطراف استخر های طبیعی آبگرم ساتورینا از شن و ماسه می باشد و پا برهنه راه رفتن را کمی مشکل می کند. پیشنهاد می شود با کفش های مخصوص یا دمپایی وارد آب شوید.
  • حتما کرم ضد آفتاب و حوله همراه خود داشته باشید.
  • نوشیدنی و خوراکی همراه خود ببرید. رستوران کوچکی برای خرید خوراکی در این محل وجود دارد ولی از کیفیت بالایی برخوردار نیست.
  • از آنجا که گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می کند، اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید می توانید به قسمت های پایین تر چشمه بروید.
  • بهترین روش برای رفتن به ساتورینا، ماشین است.

چشمه آب گرم ساتورینا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)