پیست اسکی پاپایی زنجان | Zanjan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پیست اسکی پاپایی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پیست اسکی پاپایی زنجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان تفریحی در ادامه با ما همراه باشید.

زنجان یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و از مناطق ترک‌‌نشین محسوب می‌شود. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می‌شود که هر ساله میزبان عده‌ی کثیری از طبیعت دوستان است. اگر در زمستان به زنجان سفر می کنید یکی از جاذبه های تفریحی این استان پیست اسکی پاپایی است.

پیست اسکی پاپایی در 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای کوهستانی، و در 3 کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود، در محدوده روستای زیبای پاپایی واقع است. این پیست، با وسعت 80 هکتار تنها پیست اسکی استاندارد در استان زنجان است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اسکی در استان زنجان از قدمت بالای ۶۰ سال برخوردار است و هیئت اسکی زنجان از سال ۱۳۴۶ شکل گرفته و هم‌اکنون نیز بیش از دو هزار ورزشکار زن و مرد به صورت سازمان یافته و زیر پوشش این هیئت ورزشی قرار دارند.

مشخصات پیست

طول این پیست ۶۰۰ متر می باشد و ارتفاع پایه پیست پاپایی از سطح دریا ۲ هزار و ۱۱۳ متر است و در بالاترین نقطه پیست به ۳ هزار متر می‌رسد. پیست پاپایی با شیب تند و کم‌نظیر ۳۵ درجه‌ای در میان ۳۰ پیست اسکی کشور جای گرفته که ظرفیت پذیرش پنج هزار گردشگر را دارد.

پیست پاپایی به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع نسبتا بلند و وجود پیست در قسمت خلاف تابش خورشید، زمان یخبندان طولانیتری دارد، و به دلیل داشتن شیب نه چندان تند برای استفاده مردم عادی نیز مناسب است و از طرفی با استفاده از قسمت شرقی پیست می‌شود جهت استفاده مردم عادی و اسکی‌بازان مبتدی و آماتور از آن بهره برد.

پیست اسکی پاپایی - عکس از: AminNZ
پیست اسکی پاپایی – عکس از: AminNZ

امکانات

این پیست مجهز به دو دستگاه بالابر مدل poma ساخت فرانسه و مدل دوپل مایر ساخت ایران و یک ماشین برف کوب مدل ۲۶۰ ساخت کشور آلمان می باشد. همچنین از سایر امکانات آن می توان به بوفه در پایین دست پیست اسکی به مساحت ۸۰ متر مربع، مدرسه اسکی به مساحت ۱۵ متر مربع و فعال در فصل زمستان با حضور ۲۰ مربی، تله اسکی، سوئیت، رستوران، کافی شاپ و پارکینگ اشاره کرد.

همچنین در روزهای تعطیل زمستانی گردشگران برای ورزش‌های اسکی، اسنوبرد، صحرانوردی، سرعت و حتی برف بازی به این منطقه سفر می‌کنند. به دلیل خطرات و حوادث فراوانی که ممکن است هنگام تیوپ سواری رخ دهد، این تفریح در پیست اسکی پاپایی ممنوع شده است. ورزشکاران علاقه‌مند می‌توانند در روزهای تعطیل به این پیست مراجعه کنند و به انواع اسکی اعم از اسکی سرعت و اسنوبورد بپردازند.

پیست اسکی پاپایی
پیست اسکی پاپایی

چطور به پیست پاپایی برویم ؟

پیست اسکی پاپایی در 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان و در 3 کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع شده است. شما برای رسیدن به این پیست باید در جاده زنجان- بیجار حرکت کنید و به سمت شهرستان ایجرود بروید.

آدرس: ایران، استان زنجان، جاده زنجان- بيجار، ۴۵ کیلومتری زنجان و 3 کیلومتری ایجرود

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 08:30 تا 17:00 (شنبه ها تعطیل است و در ایام تعطیلی رسمی ممکن است ساعات کاری متغیر باشد).

پیست اسکی پاپایی
پیست اسکی پاپایی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨