معرفی پردیس کتاب مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پردیس کتاب مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پردیس کتاب مشهد آشنا خواهیم کرد. اگر به کتابخوانی و خرید کتاب علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر از دوستداران فرهنگ و کتاب هستید و علاقه زیادی به مطالعه کتاب های دارید، این مکان بهترین جا برای شماست. شاید همیشه دنبال مکانی بوده اید که به انواع کتاب ها با موضوعات مختلف دسترسی داشته باشید و در فضایی رویایی باشید که دور تا دورتان پر از قفسه های کتاب باشد. پردیس کتاب مشهد دقیقا همان جایی است که انتظارش را دارید. میتوانید در آرامش و بدون دغدغه در آن وقت بگذرانید و لحظاتتان را گران‌بار کنید.

پرديس كتاب مشهد (Book Pardis) در سال 1395 با مساحت 1000 مترمربع در خیابان ابن سینا مشهد (سه راه ادبیات) افتتاح شد كه شامل سه طبقه‌ي مجزاي فروشگاهي و فضايي هر چند مختصر در حيات خلوت مي باشد و امكان كتابگردي در محيطي آرام را براي دوستداران كتاب و اهالي فرهنگ فراهم آورده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر بزرگی مانند مشهد در مقایسه با شهرهای دیگر تا همین چند سال پیش همیشه با فقدان چنین مکانی روبرو بود. مکانی که بتواند این بار فرهنگی را به‌دوش بکشد و روح کتاب و کتاب‌خوانی را به مردم شهر تزریق کند. شهر کتاب مشهد، کافه‌کتاب آفتاب، نشر چشمه‌ دل‌شدگان و پردیس کتاب مشهد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سال‌های اخیر این شهر، ازجمله‌ این اماکن هستند.

تاسیس پردیس کتاب

اکثر کتاب‌خوان‌های قدیمی مشهد آقای رضا رجب‌زاده را می‌شناسند. همان کسی که 40 سال با انتشارات امام محمد غزالی‌، (که البته با نام انتشارات امام معروف گشته است) در یک مغازه‌ 40 متری واقع‌در چهارراه دکترای مشهد، به مرجع و منبع معتبری برای مردم کتاب‌دوست شهر تبدیل شده بود. مردی پر از دغدغه‌های فرهنگی که به‌گفته خودش پس از 10 سال پیگیری مداوم بالاخره توانست مجوزهای لازم را برای ساخت بزرگ‌ترین رویایش بگیرد. او دومین شعبه‌ کتاب‌فروشی خودش را با کمک فرزندش، با نام «پردیس کتاب» در سال 1395 راه‌اندازی کرد. پردیس کتاب با سرمایه‌گذاری شخصی و بدون هیچ کمک دولتی و در منزل مسکونی شخصی جناب رجب‌زاده واقع‌در سه‌راه ادبیات مشهد احداث شده است.

پردیس کتاب مشهد
پردیس کتاب مشهد

بخش‌های مختلف

بخش اصلی؛ کتاب‌ها

بخش‌های مختلف کتاب در این فروشگاه شامل چندین دسته‌بندی‌ می‌شود که در ادامه به بررسی هریک می‌پردازیم؛

ادبیات ایران و جهان

این قسمت به‌نوعی بزرگ‌ترین بخش پردیس است و خود به سه بخش بزرگ داستان، شعر و کتاب‌های مرجع تقسیم می‌شود. کتاب‌های این دسته‌بندی براساس نویسنده و انتشارات آن مرتب شده‌اند.

سینما و تئاتر

سینما و تئاتر شامل به‌روزترین کتاب‌های تخصصی سینما و نمایشنامه‌ها است. موسیقی، روانشناسی، فلسفه، تاریخ، کودکان و نوجوانان، مذهبی، آموزشی، کتاب‌های خارجی، مجلات تخصصی در حوزه‌های مختلف هنر، اقتصاد، جامعه‌شناسی و کتاب‌های نفیس از دیگر بخش‌های پردیس کتاب محسوب می‌شود.

اگر خریدن کتاب برایتان خیلی مقوله‌ای تخصصی و جدی نیست، نگران نباشید؛ چراکه در پردیس کتاب مشهد بخشی هم برای شما درنظر گرفته‌اند. این قسمت درواقع شلوغ‌ترین بخش کتاب‌فروشی به‌حساب می‌آید. ابتدای ورود به فروشگاه بخشی بزرگ و دنج قرار دارد. شما می‌توانید پرفروش‌ترین کتاب‌ها و آخرین کتاب‌های منتشر شده‌ نویسندگان معروف داخلی و خارجی را در زمینه‌های مختلف پیدا کنید. رمان‌های معروفی که برای سهولت حمل در قطع جیبی چاپ شده‌اند یا رمان‌های روز دنیا که فیلم‌ها یا سریال‌های پرطرفداری را با اقتباس از آن‌ها ساخته‌اند، فقط گوشه‌ای از این بخش پرطرفدار است.

پردیس کتاب مشهد
پردیس کتاب مشهد

طبقه‌ دوم؛ فروشگاه

در طبقه‌ دوم شما به دنیای دیگری پا می‌گذارید که بخش‌های متنوعی را دربر می‌گیرد.

فروش آثار صوتی و تصویری

بخش موسیقی فروشگاه که شما می‌توانید جدیدترین آلبوم‌ها را در سبک‌های مختلف در آن بیابید. آلبوم‌های قدیمی، سنتی و همچنین کتاب‌های صوتی که در چند سال اخیر مورداستقبال مردم قرار گرفته هم در این بخش دیده می‌شود.

بخش لوازم‌التحریر

شامل انواع لوازم‌التحریر به‌صورت عمومی و تخصصی مناسب برای رشته‌های هنری یا معماری است.

بخش گالری و کالاهای فانتزی

این قسمت هم که معمولا از بخش‌های پرطرفدار پردیس کتاب به‌حساب می‌آید، بخشی متنوع و مناسب برای خریدن هدیه‌های خاص و ماندگار است. پیکسل‌های جذاب و عجیب‌وغریب، لیوان و ظروف تزیینی، ساک‌های سنتی، تابلوهای هنری، شمع‌های تزیینی، مجسمه‌های کوچک و عروسک‌های فانتزی.

بخش بازی‌ها

قسمت جذاب دیگر فروشگاه که شما را حسابی سرگرم می‌کند، همین بخش است. این قسمت علاوه‌بر وسایل مربوط به  بازی کودکان و اسباب‌بازی‌ها، شامل بازی‌های فکری جدید و جذاب مناسب برای سایر رده‌های سنی و سلایق مختلف می‌شود.

پردیس کتاب مشهد
پردیس کتاب مشهد

جلسات نقد و بررسی کتاب

یکی دیگر از ویژگی‌های این فروشگاه که با استقبال زیادی مواجه شده، برگزاری جلسه‌های نقدوبررسی کتاب است که آن را به نام‌های «جمعه‌های پردیس کتاب» و «دوشنبه‌های پردیس کتاب» می‌شناسند. جمعه‌های آخر هر ماه و دوشنبه‌های اول هر ماه به نقدوبررسی کتاب با حضور مولفین آن می‌پردازند. حضور در این جلسات برای عموم آزاد و رایگان است. شما می‌توانید با عضویت در صفحه‌ اینستاگرام pardis_ketab علاوه ‌بر اطلاع از برگزاری این جلسات از اخبار، رویدادها و تخفیف‌ها نیز مطلع شوید. کتابفروشی مشهد این روزها به پاتوق اهالی فرهنگ تبدیل شده است و این اتفاق مثبتی برای فضای فرهنگی مشهد محسوب می‌شود.

آدرس: مشهد، خیابان ابن‌سینا، بین ابن سینا 4 و 6 (مقابل سه راه ادبیات)

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 08:30 الی 14:00 و 16:30 الی 23:00 (جمعه ها از ساعت 17:00 الی 22:00)

شماره تماس: 38482425-051

صفحه اینستاگرام: pardis_ketab

منبع: نابرو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨