پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

بهترین پارک‌ های اصفهان کدامند؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک‌ های اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک های اصفهان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با پارک ها در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان پارک‌های بسیار زیبا و بزرگی دارد که از انواع امکانات تفریحی، رفاهی و فضای سبز برخوردار هستند. این شهر زیبا دارای تاریخ و فرهنگ غنی بوده و پارک‌ها نقش مؤثری در معرفی فرهنگ محلی ساکنین این شهر دارند.

شهر اصفهان پارک ها و بوستان های متعددی دارد که امکان استراحت و تفریح را برای شما فراهم می کنند. در ادامه به معرفی بهترین پارک‌ های اصفهان و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم تا با بهترین مکان های سبز اصفهان آشنا شوید.

پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

معروف‌ترین پارک‌ های اصفهان

دو مورد از بهترین پارک‌ های ساحلی اصفهان یعنی پارک ناژوان و صفه در این بخش معرفی شده‌اند که بیشترین امکانات تفریحی را در اختیار مردم قرار می‌دهند:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان با ۱۲۰۰ هکتار مساحت از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک‌ های اصفهان به شمار می‌رود. این پارک چون در کنار زاینده‌رود واقع شده در لیست پارک‌های ساحلی قرار می‌گیرد. در سراسر پارک درختان خانواده صنوبر را مشاهده می‌کنید که سر به فلک کشیده‌اند و محل مناسبی برای پیک‌نیک و استراحت به وجود آورده‌اند. این مکان دارای فضای بسیار سبز و جنگلی است و نسبت به بسیاری از مناطق اصفهان آب و هوای مناسبی دارد. امکانات پارک ناژوان شامل زمین‌های ورزشی، کمپینگ، زمین‌های بازی ویژه کودکان، استخر، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و قایقرانی هستند و تمام بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها استفاده کنند. پارک ناژوان از چند بخش مختلف تشکیل شده که عبارت‌اند از:

باغ موزه پروانه‌ها

باغ موزه پروانه ۲۰۰۰ متر مربع از پارک ناژوان را به خود اختصاص داده است و یک موزه منحصربه‌فرد و جذاب در این پارک به شمار می‌رود. حدود ۲۲۰۰ پروانه در این محل به صورت تاکسیدرمی وجود دارند که در ۴۸ قاب قرار گرفته‌اند. همچنین در این باغ صد نوع گونه گیاهی نظیر بنجامین، فیکوس، سیکاس و لیندا نگهداری می‌شوند.

آکواریوم

بزرگ‌ترین و اولین آکواریوم کشور محسوب می‌شود که ۳۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. از یک تونل آکواریومی با ۳۰ متر طول تشکیل شده و ۳۰ عدد آکواریوم در آن قرار دارند. بخش‌های دیدنی آن شامل آکواریوم‌های لمسی، چندین مرکز قرنطینه، سیلندر آکواریوم‌های بزرگ، فروشگاه و آزمایشگاه است. گونه‌های مختلفی از آبزیان آب‌های شور و شیرین در نقاط مختلف دنیا در این آکواریوم‌ها زندگی می‌کنند.

پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

باغ پرندگان

باغ پرندگان از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی پارک ناژوان است که ۵۵ هزار متر مربع مساحت دارد. ۳۵۰۰ نوع پرنده از ۲۰۰ گونه در این باغ زندگی می‌کنند. بخشی از باغ مختص به پرواز آزاد پرندگان است که با توری پوشیده می‌شود.

تله‌سیژ

از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب پارک ناژوان می توان تله سیژ را نام برد که دارای ۶۰ صندلی سه نفره است. همچنین طول آن به ۱۹۲۵ متر می‌رسد و در طول مسیر جاذبه‌های دیدنی مانند زاینده رود، پارک ناژوان، کوه صفه و طبیعت بکر اصفهان قرار گرفته‌اند. از بین پارک‌ های اصفهان تنها پارک ناژوان تله‌سیژ دارد.

موزه صدف‌ها

این موزه به عنوان اولین موزه تخصصی صدف و حلزون‌های دریایی شناخته می‌شود ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد و برترین صدف‌های خاورمیانه را در خود جای می‌دهد. تقریبا ۲۰۰۰ نمونه صدف و ۸۰۰ گونه جانور دریایی شامل نرم تنان دریایی و خشکی در آب شور نگهداری می‌شود.

باغ خزندگان

از ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک تشکیل شده که انواع مختلفی از خزندگان در آنها نگهداری می‌شوند. از جمله موجودات این باغ می‌توان به انواع مارهای سمی و غیرسمی، خفاش، سوسک، ایگوانا، سوسمار، عقرب، تمساح آمازون، صدف کلاه‌خودی و اسکلت مار بوآ اشاره کرد که برخی از آنها تاکسیدرمی شده‌اند.

پارک آبی کودکان

این مکان تفریحی با ۲۵۰۰ متر مربع ویژه کودکان طراحی شده است. انواع وسایل بازی مانند چتر آب، رینگ آبی، قورباغه آبی، مه‌پاش، دوچرخه آبپاش، سطل آبی نامتعادل، نخل آبپاش، الاکلنگ آبپاش، پیچ ارشمیدس و محورهای مرطوب رنگی در این پارک وجود دارند. همینطور از بهترین پارک‌ های اصفهان ویژه کودکان شناخته می‌شود.

شهربازی ناژوان

شهربازی محل تفریحی پارک ناژوان است که دستگاه‌های بسیار متنوع و مهیجی برای کودکان و بزرگسالان دارد. بیشتر از ۳۰ مجموعه بازی و تفریحی مانند پارک بادی، سینما چندبعدی و کارتینگ در این شهربازی قرار دارند

  • آدرس پارک ناژوان اصفهان: اتوبان شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت
پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

پارک صفه اصفهان

از دیگر پارک‌های محبوب و اصلی اصفهان پارک صفه بوده که پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است. کوه صفه در این پارک زیبا و وسیع قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است. همچنین بلندترین قله آن حدود ۲۲۵۷ متر ارتفاع دارد. چشم‌اندازهای این پارک کوهستانی در غروب و طلوع خورشید بسیار دیدنی هستند و مناظر زیبایی را به رخ می‌کشد. وجود صخره‌های بلند فرصت مناسبی برای آموزش سنگ‌نوردی و کوهنوردی تخصصی به وجود آورده است. در این محل انواع امکانات تفریحی و رفاهی مانند زیپ‌لاین، شهربازی، مرکز بولینگ، آبشار مصنوعی، کافه و… وجود دارند. از دیگر پارک‌ های اصفهان محسوب می‌شود که بخش‌های مختلفی دارد و عبارت‌اند از:

بام اصفهان

بلندترین نقطه شهر اصفهان با ارتفاع ۲۲۴۰ متر در پارک کوهستانی صفه قرار دارد و نمای کلی از اصفهان به نمایش می‌گذارد. گردشگران در این محل می‌توانند از امکاناتی نظیر کافه و رستوران بهره‌مند شوند.

تله‌کابین

از جذاب‌ترین بخش‌های پارک است که دارای ۱۹۰۰ متر طول و ۵۰ کابین ۶ نفره است. تله‌کابین صفه در دو خط طراحی شده که خط اول از روی بزرگراه صفه تا گردنه باد و خط دوم از گردنه باد به سمت قلعه شاه دژ حرکت می‌کند. برای دسترسی به بالاترین نقطه کوه باید از تله‌کابین استفاده کنید.

باغ‌وحش

به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ‌وحش اصفهان شناخته می‌شود و به نگهداری گونه‌های کمیاب و جذاب می‌پردازد.

  • آدرس پارک صفه اصفهان: بلوار شهدای صفه

سایر پارک‌های اصفهان

تا اینجا به معرفی اصلی‌ترین پارک‌ها در اصفهان پرداخته شد و در ادامه سایر پارک‌ها برای شما معرفی می شوند؛

پارک قلمستان اصفهان

در منطقه ۲ اصفهان یکی از پارک‌های بسیار زیبا به نام پارک قلمستان قرار دارد. فضای سبز و گل‌های رنگارنگ این پارک را به محل مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرده است. امکاناتی مانند آلاچیق، بوفه و مسیر پیاده‌روی یک محیط سالم و دل‌انگیز برای تفریح به وجود آورده است. در سراسر پارک جاذبه‌های دیدنی مانند آب‌نماها، نهر، حوض‌های بزرگ و درختان بلندقامت به چشم می‌خورند.

  • آدرس پارک قلمستان اصفهان: بزرگراه امام خمینی

پارک مشتاق اصفهان

از پارک‌های ساحلی اصفهان شناخته می‌شود و در امتداد رودخانه زاینده‌رود قرار دارد. این پارک در مرکز شهر و نزدیک به پل خواجو واقع شده و مساحت بسیار بزرگی دارد. انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری این پارک را به مکان محبوب مردم با فضای سالم تبدیل کرده است. همچنین این مکان برای پیک‌نیک و سپری کردن اوقات به‌خصوص در آخر هفته و تعطیلات در کنار خانواده و دوستان مقصد مناسبی است. فضاهای سرسبز، فضاهایی برای بازی کودکان، رودخانه زاینده‌رود و مسیرهای پیاده‌روی ساحلی این پارک را جذاب کرده‌اند.

  • آدرس پارک مشتاق اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی
پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

پارک گل‌ها اصفهان

وجود گل‌های رنگارنگ و متنوع پارک گل‌ها را در لیست بهترین پارک‌ های اصفهان قرار می‌دهد. این مکان زیبا در حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است. حدود ۶۷ هزار متر مربع مساحت دارد و انواع گل‌ها و گیاهان رنگارنگ در سراسر آن قابل مشاهده هستند. علاوه بر گل‌های بسیار زیبایی که دارد در این پارک به ارائه خدمات تحقیقاتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته می‌شود. بازدیدکنندگان حین بازدید از گیاهان و گل‌ها می‌توانند از تحقیقات و خدمات آموزشی پارک استفاده کنند. از بخش‌های مختلفی مانند باغ گیاهان دارویی، باغ صخره‌ای، باغ گل‌های رز، باغ گیاهان پیازی، باغ گیاهان سوزنی برگان، باغ داوودی، باغ زنبق، آب‌نماهای زیبا و چندین برکه تشکیل شده است. گل‌ها به‌صورت بسیار زیبا طراحی شده‌اند و چشم‌انداز زیبایی به نمایش می‌گذارند.

  • آدرس پارک گل‌ها اصفهان: میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از عبدالله انصاری

پارک پردیس هنر اصفهان

از پارک‌های تازه تأسیس اصفهان است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. ۷۵ هزار متر مربع مساحت دارد و در حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده است. بزرگ‌ترین سالن آمفی‌تئاتر روباز ایران در این پارک قرار گرفته و ویژگی دیگر پارک پردیس هنر که آن را از سایر پارک‌ های اصفهان متمایز می‌کند سازه چوبی آن است که نمادی از هنر و طبیعت را به نمایش می‌گذارد. هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر می‌توانند با مراجعه به غرفه‌های پارک آثار هنری شگفت انگیز و جدید هنرمندان مختلف را مشاهده کنند. وجود آب‌نماها، رقص نورها و نورپردازی‌های زیبا و هنری جلوه و جذابیت خاصی به پارک بخشیده‌اند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک دالان بهشت است که از مسیرهای پرگل تشکیل شده و دورتادور آن گل‌های رنگارنگ و زیبا دیده می‌شوند. همچنین در انتهای بوستان بخش دیگری به نام فرش گل وجود دارد. در این بخش گل‌ها با طرح‌های اسلامی طراحی شده‌اند. علاوه بر گل‌ها و گیاهان جذاب چند آبشار مصنوعی و دو برکه در پارک پردیس هنر دیده می‌شوند.

  • آدرس پارک پردیس هنر اصفهان: خیابان کاوه، بلوار فرزانگان
پارک های اصفهان
پارک های اصفهان

پارک مرداویج اصفهان

یکی از بهترین پارک‌ های اصفهان در جنوب شهر پارک مرداویج است که فضای دنج و آرامی دارد. انواع وسایل سرگرم‌کننده و تفریحی ویژه کودکان و امکاناتی نظیر میزهای پینگ‌پنگ، میزهای شطرنج، دستگاه‌های ورزشی متنوع از امکانات پارک مرداویج شناخته می‌شوند. از بهترین مکان‌های اصفهان برای دورهمی خانوادگی و دوستانه به شمار می‌رود و مقصد مناسبی برای تفریح و استراحت است.

  • آدرس پارک مرداویج اصفهان: بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان علامه امینی

جمع‌بندی

پارک‌ های اصفهان بسیار متنوع هستند و ما در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین آنها پرداختیم. هر یک از پارک‌ها امکانات رفاهی، تفریحی و خدمات ویژه‌ای در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهند. بازدید از پارک‌های دیدنی اصفهان در کنار آثار تاریخی و باشکوه یکی از بهترین برنامه‌ها در سفر به این شهر است.



 الی گشت    

                تور کیش