هلیوم پارک مشهد ، تفریحی جذاب و متفاوت

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هلیوم پارک مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با هلیوم پارک مشهد  آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه دیدنی با ما باشید.

مشهد از مهم‌ترین نقاط گردشگری کشور است و جاهای دیدنی متعددی دارد. هلیوم پارک از جذاب‌ترین تفریحات در مشهد به شمار می‌رود که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای سرگرمی وارد آن می‌شوند. هلیوم پارک با دارا بودن محیطی امن و هیجان‌انگیز لحظات مفرحی برای تمام اقشار سنی به وجود آورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با هلیوم پارک مشهد آشنا کنیم.

معرفی هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک به‌عنوان اولین پارک پرشی ایران محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۷ در شهر مشهد افتتاح شد. در هلیوم پارک یا پارک ترامپولین تفریحات پرشی و مهیجی در انتظار بازدیدکنندگان است. این مجموعه از بخش‌های مختلف، بازی‌های جذاب و ورزش‌های مهیج تشکیل شده و تمام اقشار از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند در آن اوقات خوشی را تجربه کنند.

همچنین این پارک دارای دو طبقه بوده و در برج مروارید گوهرشاد واقع شده است. هر کدام از طبقات ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارند و استفاده از آن برای بانوان و آقایان به‌صورت هم‌زمان امکان‌پذیر است. هلیوم پارک علاوه بر بازی‌ها امکانات رفاهی مختلفی دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت یک روز کامل خود را در این پارک سپری کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هلیوم پارک مشهد
هلیوم پارک مشهد

امکانات تفریحی هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک بازی‌های بسیار جذاب و متنوعی دارد که برخی از آنها به‌صورت اختصاصی در طبقه اول و طبقه دوم قرار دارند و برخی دیگر به‌صورت مشترک در هر دو طبقه وجود دارند. سالن A در طبقه اول فضای بسیار زیبایی دارد که دارای تم رنگ آبی است و طراحان از اقیانوس برای طراحی آن الهام گرفته‌اند. بازی‌های این سالن عبارت‌اند از:

صخره‌نوردی

صخره‌نوردی از ورزش‌های بسیار مهیج است که افراد زیادی به آن علاقمند هستند. بخش ویژه‌ای در هلیوم پارک به صخره‌نوردی اختصاص داده شده تا علاقه‌مندان در امنیت کامل بتوانند از انجام این ورزش لذت ببرند. در این محوطه انواع مختلفی از صخره‌نوردی در ارتفاع، اشکال و متریال گوناگون طراحی شده‌اند. پایین صخره‌ها گودالی از اسفنج‌های نرم تعبیه شده که در صورت سقوط هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید.

باسابال

والیبال ترامپولین یا باسابال نوعی بازی است که از ترامپولین و صفحات بادی تشکیل می‌شود. طبق این بازی افراد در دو تیم قرار می‌گیرند و با پرش‌های بلند و حرفه‌ای بر روی ترامپولین توپ را در زمین حریف خود می‌اندازند.

بسکتبال ترامپولین

همانند والیبال ترامپولین در این محوطه صفحات ترامپولین قرار دارند که با پرش‌های بلند بر روی آنها به بازی بسکتبال خواهید پرداخت. این محوطه برای سنین مختلف طراحی شده و با توجه به آن ارتفاع سبدهای بسکتبال متفاوت هستند. همچنین محوطه بسکتبال ترامپولین طرفداران بسیار زیادی دارد.

بسکتبال ترامپولین
بسکتبال ترامپولین

مسیر نینجا

انجام حرکات جذاب و هیجان‌انگیز مانند حرکات رشته پارکور و فیلم‌های نینجا در هلیوم پارک مشهد امکان‌پذیر شده است. این بخش دارای مسیری متشکل از مراحل مختلف بوده و با چالش‌های گوناگون مانند پرواز، پرش، رد شدن از موانع و… باید از آن عبور کنید. با بازی مسیر نینجا تعادل، قدرت و چالاکی خود را می‌توانید بسنجید و در فضای سالم به رقابت با دوستان خود بپردازید.

گلادیاتور

در بازی مهیج گلادیاتور دو نفر مقابل هم بر روی تیغه‌ای می‌ایستند و با استفاده از سلاحی مخصوص باید یکدیگر را به گودالی از اسفنج پرتاب کنند.

طناب تعادل

از دیگر بازی‌های سالن A طناب تعادل را می‌توان نام برد. در این بازی فرد بر روی طناب راه می‌رود و باید با حفظ تعادل از روی آن عبور کند. در صورت هر گونه لغزش بر روی بالشتی بزرگ و نرم می‌افتید و یک سقوط مهیج را تجربه خواهید کرد.

ژیمناستیک

از دیگر بازی‌های محبوب هلیوم پارک ژیمناستیک است. ژیمناستیک کاران حرفه‌ای در محیط امن انواع حرکات پرشی مانند چرخ و فلک یا پشتک و وارو را تجربه می‌کنند. همچنین می‌توانید انواع مهارت‌های خود را در رشته ژیمناستیک اجرا کنید.

ژیمناستیک در هلیوم پارک
ژیمناستیک در هلیوم پارک

وایپ اوت

در بخشی از سالن محوطه‌ای از بازوهای بادی چرخ گردان دیده می‌شود. فرد باید مسیر بین این بازوها را بدون سقوط و لغزش طی کند تا برنده شود. همچنین سالن دارای ترامپولین است و با پرش می‌توانید از روی بازوها عبور کنید.

بازی های متنوع سالن B

سالن B در طبقه دوم که به آن بخش جنگلی نیز گفته می‌شود با الهام از جنگل و به رنگ سبز طراحی شده است. بازی‌های متنوع این سالن عبارت‌اند از:

دوج بال ترامپولین

در محوطه دوج بال چندین ترامپولین وجود دارد که می‌توانید بر روی آنها بپرید در حالی که یک توپ در دستان خود دارید. جاخالی دادن و شیرجه زدن در بین ترامپولین‌ها و پرش بین زمین و دیوار بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

فوتبال ترامپولین

در هلیوم پارک مشهد بازی مهیجی ویژه علاقمندان به فوتبال در نظر گرفته شده که طرفداران بسیار زیادی دارد. طبق این بازی یک لباس بادی و مخصوص می‌پوشید و باید در حالت پرش یک ضربه دقیق به توپ وارد کنید. کنترل توپ و حفظ تعادل از مهم‌ترین چالش‌های بازی هستند و سختی بازی را دوچندان می‌کنند.

فوتبال ترامپولین
فوتبال ترامپولین

کیک بال ترامپولین

مانند بازی بسکتبال دارای سبد است؛ اما با این تفاوت که بین دو نفر انجام می‌شود. بدون آن که به زمین حریف وارد شوید بر روی ترامپولین می‌پرید و با ضربه دقیق توپ را وارد سبد می‌کنید. حریف نیز با پرش بر روی ترامپولین‌ها در زمین خود از وارد شدن توپ شما به سبد جلوگیری می‌کند. هر کسی که بیشترین توپ را درون سبد بیندازد برنده بازی خواهد شد.

ایربگ ترامپولین

در محوطه صفحاتی از ترامپولین چیده شده و بازیکنان با پشتک و وارو در یک کیسه هوای بزرگ سقوط خواهند کرد. پرش به داخل کیسه از روی ترامپولین بسیار هیجان‌انگیز است.

بیلیارد با پا

یکی از بازی‌های محبوب و منحصربه‌فرد هلیوم پارک بیلیارد با پا است. همان‌طور که از نام بازی مشخص است باید با پا بیلیارد بازی کنید.

بازی‌های VR

از بازی‌های مشترک در دو سالن می‌توان به بازی‌های VR اشاره کرد. در این قسمت با تکنولوژی واقعیت مجازی بازی خواهید کرد. با استفاده از تجهیزاتی مانند هدست‌های VR افکت‌های محیطی مانند صدا و تصویر برای شما به نمایش در می‌آیند.

بازی‌های VR
بازی‌های VR

امکانات رفاهی هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک دارای سالن‌های ویژه برگزاری جشن تولد، نامزدی و مهمانی است. می‌توانید جهت برگزاری انواع جشن‌ها و ضیافت‌های خود با مسئول پارک ارتباط برقرار کنید و اقدام به رزرو سالن نمایید. قبل از ورود به زمین‌های بازی و ورزشی فیلم‌های آموزشی قرار داده شده‌اند که می‌توانید آنها را تماشا کنید و با نحوه بازی‌ها آشنا شوید. از طریق صندوق مجموعه می‌توانید جوراب مخصوص ترامپولین بخرید. کافی‌شاپ، پارکینگ، محل استراحت، رخت‌کن، سرویس بهداشتی و… از دیگر امکانات هلیوم پارک هستند.

قوانین و مقررات هلیوم پارک مشهد

  • اولین شرط برای ورود به هلیوم پارک تکمیل فرم تعهد است. فرم تعهد برای افراد زیر ۱۸ سال توسط والدین تکمیل می‌شود.
  • ورود کودکان زیر ۴ سال به پارک بدون همراه غیرمجاز است.
  • تحویل فرم تعهد و دریافت کارت اشتراک بدون محدودیت زمانی از متصدی فروش برای همه الزامی است.
  • برای عدم لیز خوردن بر روی ترامپولین باید از صندوق مجموعه جوراب مخصوص خریداری کنید.
  • از ورود وسایلی مانند گوشی تلفن، دوربین، عینک و وسایل گران‌بها به پارک خودداری کنید.
  • ورود خوراکی و تنقلات به‌خصوص آدامس ممنوع است.
  • بانوان باردار و افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند نمی‌توانند از ترامپولین استفاده کنند.
  • برای استفاده از بازی‌ها و ورزش‌ها باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی لباس آستین‌دار بپوشید.
  • برای استفاده از محوطه صخره‌نوردی باید تجهیزات مناسب همراه داشته باشید و با حضور مربی صخره‌نوردی کنید.
بازی های هلیوم پارک مشهد
بازی های هلیوم پارک مشهد

اطلاعات کلی هلیوم پارک مشهد

  • هلیوم پارک همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان گرامی است.
  • هزینه ورود به مجموعه و استفاده از امکانات پارک به‌صورت جداگانه دریافت می‌شود.
  • امکان خرید کارت عضویت برای تمامی بازدیدکنندگان وجود دارد.
  • در زمان‌های مختلف سال تخفیفات مختلفی ارائه می‌شوند.
  • هلیوم پارک موقعیت مکانی مناسبی دارد و به بسیاری از مراکز خرید و مکان‌های گردشگری مشهد مانند پارک ملت، حرم مطهر امام رضا، پارک کوه سنگی، آرامگاه نادرشاه، باغ گیاه‌شناسی و پارک وکیل‌آباد نزدیک است.
  • هتل‌های نزدیک به هلیوم پارک شامل هتل هما، هتل پردیسان، هتل توس، هتل جواد، هتل ایران و هتل پارس هستند.
  • کافه رستوران تراس، رستوران راستگو، رستوران قصر درویش، رستوران ایتالیایی لیو، رستوران معین درباری و رستوران مهستان شاندیز در نزدیکی هلیوم پارک قرار دارند.
  • تفریحات و بازی‌های هلیوم پارک برای سنین ۷ تا ۷۰ سال طراحی شده‌اند.
  • هلیوم پارک مکان مناسبی برای تخلیه روحی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

مسیر دسترسی به هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک در استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار جانباز و بین جانباز ۵ و ۷ واقع شده است. هلیوم پارک در طبقه چهارم و پنجم برج مروارید گوهرشاد قرار دارد. در صورت رفتن به هلیوم پارک با ماشین شخصی باید از بزرگراه آزادی وارد میدان استقلال شوید و سپس از طریق بلوار فردوسی به میدان جانباز و در نهایت بلوار جانباز وارد شوید. در نزدیکی هلیوم پارک ایستگاه خیام قرار دارد و با مترو می‌توانید خود را به آن برسانید. همچنین در هر نقطه‌ای از شهر با تاکسی یا اتوبوس خط ۸۸ می‌توانید به سمت پارک حرکت کنید.

سخن پایانی

هلیوم پارک از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی در شهر زیارتی و سیاحتی مشهد است. در هلیوم پارک مشهد می‌توانید در فضایی شاد و جذاب و البته ایمن تفریحات مهیجی را تجربه کنید که نمونه آن در هیچ جای کشور وجود ندارد. در سفر به مشهد و زیارت علی بن موسی الرضا حتماً فرصتی را به بازدید از هلیوم پارک اختصاص دهید.



 الی گشت    

                تور کیش