مهاجرت به ایتالیا

7 مزیت جذاب برای مهاجرت به ایتالیا که شاید ندانید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کشور ایتالیا به علت داشتن فرهنگ غنی، آثار تاریخی زیاد و مناظر زیبا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به شمار می رود؛ البته مهاجرت به ایتالیا، مزایای دیگری نیز دارد که باعث می شود، زندگی در این کشور، رویای خیلی ها باشد. در نوشتار پیش رو، 7 مزیت مهاجرت به ایتالیا را بیان نموده و توضیحاتی دربارشان بیان می‌کنیم.

مهاجرت به ایتالیا

7 تا از مهم ترین مزایا مهاجرت به ایتالیا

به طور کلی ایتالیا، کشوری خاص و منحصر به فرد با امکانات رفاهی فراوان است. در اینجا تنها به بیان برخی مزایای مهاجرت به این کشور و نکات لازم جهت اخذ اقامت ایتالیا اشاره می کنیم.

  1. کیفیت بالا در ارائه خدمات درمانی

در ایتالیا می تواند، از بیمه درمانی دولتی برخوردار شوید. این کشور از نظر کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در لیست 10 سیستم برتر بیمه ای جهان قرار می گیرد. شاید اصلی ترین مزیت سیستم بهداشتی ایتالیا آن باشد که تقریباً همه هزینه‌ های درمانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حتی در مواردی بیمه شدگان از دریافت دارو به صورت رایگان بهره مند می شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هر چند که گاهی اوقات به علت شلوغ بودن مراکز درمانی دولتی ایتالیا، ممکن است، مجبور شوید، مدتی منتظر بمانید، اما در حالت کلی، خدمات درمانی این کشور، باکیفیت و کم هزینه است.

  1. سیستم آموزشی پیشرفته ایتالیا

یکی دیگر از مزایای مهم مهاجرت به ایتالیا، استاندارد بودن سیستم آموزشی و اعتبار بالای مدارس و دانشگاه‌های این کشور پهناور است. در ایتالیا، بچه ها از 3 سالگی به مدرسه می روند. مدارس دولتی، این کشور، برای همگان رایگان بوده و از نظر کیفیت آموزش، عالی هستند.

در مورد دانشگاه های ایتالیا باید گفت که همواره در رتبه های برتر جهانی از نظر استاندارد آموزشی قرار می‌گیرند.

  1. ارزان بودن هزینه زندگی

شاید شنیده باشید که ایتالیا، یک کشور گران است؛ اما باید بدانید که در مورد اکثر مشاغل (به خصوص شغل‌های صنعتی) حقوق دریافتی، بالاتر از میانگین هزینه زندگی در ایتالیاست و اغلب ساکنین این کشور از زندگی مرفه برخوردار هستند.

اگر تجربه زندگی در سایر کشورهای اروپایی را داشته باشید، متوجه می شوید که زندگی در ایتالیا، چندان هم پرهزینه نیست. گفته می شود که متوسط هزینه یک فرد حتی در شهری مثل میلان، کمتر از 10 هزار یورو در سال است؛ همچنین در شهری مانند رم، آپارتمان‌ های پیدا می شوند که مبلغ اجاره ماهانه آنها زیر 1000 یورو می باشد.

مهاجرت به ایتالیا

  1. آب و هوای معتدل

تابستان های نسبتاً گرم و زمستان های معتدل، باعث شده است که از ایتالیا به عنوان کشوری با آب و هوای مدیترانه ای یاد شود؛ البته ایتالیا از آب و هوای متغیری برخوردار است و شرایط اقلیمی نقاط مختلف آن، متفاوت است.

هر چند که جنوب این کشور، آب و هوای مدیترانه ای دارد؛ اما هر چه به سمت شمال پیش می رویم، هوا رو به سردی رفته و در برخی مناطق کوهستانی، شاهد زمستان های سرد و مرطوب خواهیم بود. در هر حال، در اکثر مناطق، هوا بیش از حد سرد نمی شود و نسبتاً پایدار است.

  1. تفریحات فراوان و متنوع

برخی افراد علت اصلی مهاجرت به ایتالیا را وجود مناظر زیبا، آثار تاریخی فوق العاده و به طور کلی تفریحات فراوان این کشور می دانند. ونیز، میلان، رم و فلورانس، تنها چند نمونه مشهور از شهرهای دیدنی ایتالیا محسوب می شوند. دسترسی به مناظر کوهستانی، دریا، پارک های ملی، تفریحات آبی از دیگر مزایای گردشگری در ایتالیا هستند.

در کل، ایتالیا، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. به نحوی که سال ها طول می کشد، تا همه دیدنی های آن را تنها یک بار مشاهده کنید. علاوه بر این کشور نام برده از تفریحات شبانه هیجان انگیز نیز برخوردار است. بیرون ماندن از خانه تا پاسی از شب، در میان ایتالیایی ها رواج دارد؛ به همین دلیل کلوب ها و رستوران های شبانه زیادی در این کشور مشاهده می شود.

  1. فرهنگ غنی و سبک زندگی جذاب

ایتالیایی ها به خون گرمی، مهمان نوازی و بهره مندی از سبک زندگی شاد و جذاب معروف هستند. به همین دلیل این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به خصوص برای ایرانیان است. هنر و موسیقی در این کشور رواج زیادی دارد. مردم ایتالیا علاوه بر غذا و تفریح به مد و لباس نیز اهمیت می دهند. میلان، پایتخت مد این کشور به شمار می رود.

  1. غذاهای متنوع و خوشمزه

فراوانی میوه ها و سبزیجات به همراه انواع غذاهای دریایی، تنها بخشی از فرهنگ غذایی ایتالیا به شمار می‌روند. در کنار اینها می توان به انواع پیتزا، پاستا، همچنین شیرینی جات و ژلاتو (نوعی بستنی خوشمزه ایتالیایی) اشاره کرد.

حتی اگر به عنوان یک فرد ایرانی مسلمان، دغدغه مصرف غذای حلال را داشته باشید، از فراوانی و تنوع غذا در این کشور لذت خواهید برد؛ زیرا اولاً تعداد خوراکی های گیاهی زیاد است؛ در شهرهای مختلف ایتالیا، مراکز و رستوران هایی هستند که مواد غذایی حلال عرضه می کنند.

مهاجرت به ایتالیا

چگونگی مهاجرت به ایتالیا

روش های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد. در واقع، پیش از هر چیز باید هدف از مهاجرت را در نظر گرفت. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

مهاجرت به ایتالیا تحصیلی

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل، امکان بهره مندی از یکی از بهترین سیستم های آموزشی را فراهم می کند. متقاضیان، مقاطع تحصیلی مختلف، پس از آشنایی با شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف و آماده کردن مدارک خود می توانند، برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند.

هر چند که داشتن مدرک زبان معتبر، شرط پذیرش بسیاری از دانشگاه های اروپایی است و در مورد ایتالیا، بهتر است، حداقل تا حدودی با زبان مردم این کشور آشنا باشید؛ اما برخی دانشگاه ها، امکان مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان را نیز فراهم کرده اند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

یکی از مزایای مهاجرت به ایتالیا، آن است که در مقایسه با بسیاری از کشورها، خرید ملک در آن آسان است. هر چند که بهتر است، برای خرید املاک، تابعیت کشور را داشت؛ اما راهکارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

مهاجرت به ایتالیا برای کار

هر چند که از نظر برخی افراد، بالا بودن نرخ بیکاری یکی از معایب ایتالیا محسوب می شود؛ اما در بسیاری از موارد، شاهد هستیم که اشخاص، شغل مناسبی در این کشور یافته یا تجارتی را راه اندازی می کنند؛ به این ترتیب، مهاجرت آنها و گرفتن اقامت، بسیار راحت خواهد بود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

اگر فردی با یک شهروند ایتالیایی، ازدواج کند، اجازه اقامت 5 ساله داشته و پس از گذشت 2 یا 3 سال می‌تواند، برای اقامت دائم و تابعیت این کشور، درخواست دهد. یکی از مزایای ایتالیا این است که تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تمکن مالی

برای مهاجرت به هر کشوری، باید تمکن مالی خود را اثبات کنید. ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. مبلغ تمکن مالی بستگی به نوع مهاجرت، جمعیت خانواده و مواردی از این قبیل دارد تا بتوانید اقامت تمکن مالی ایتالیا را دریافت کنید؛ به عنوان مثال یک سرپرست خانواده 3 تا 4 نفره، باید ثابت کند که ماهانه حدود 4000 یورو درآمد ثابت دارد.

بهترین روش مهاجرت به ایتالیا

حال که تا حدودی با مزایای مهاجرت به ایتالیا آشنا شدید، در صورت داشتن هر گونه سؤال یا ابهام در این خصوص می توانید، از ویزا هوم کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه، شما را در تمام مراحل راهنمایی خواهند کرد و بهترین شرایط مهاجرتی را برای شما رقم می زنند.



 الی گشت    

                تور کیش