مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا بهتر است یا نیوزیلند؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

این روز ها مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند دغدغه بسیاری از افراد است. کشور نیوزلند نزدیک به یک دهه است که استقلال بیشتری پیدا کرده و در مقایسه با قبل، وابستگی کمتری به کشور استرالیا دارد.

انتخاب بین نیوزلند و استرالیا باید با توجه به مهارت ها، عنوان شغلی و نیاز مهاجر انجام شود.

در این مقاله با شما از ویژگی‌های کلی استرالیا و نیوزلند، همچنین مزایا و معایب مهاجرت به این دو کشور خواهیم گفت.

کشور استرالیا

کشور استرالیا در پایتخت زیبای خود یعنی کنبرا، مدرنیته لندن؛ در صحراهای گسترده خود، زیبایی و عظمت آمریکا؛ در سیدنی و ملبورن، آرامش و امنیت اروپای غربی و در استرالیای جنوبی، چهره ناب آسیایی خود را به رخ می‌کشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مهاجرت به استرالیا

اگرچه این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است و زمین های حاصلخیز زیادی دارد، اما بیش از یک سوم استرالیا را بیابان تشکیل می دهد. بندر شلوغ سیدنی یا خط افق متروپولیتن مدرن ملبورن باعث می شود که هرگز غیرقابل سکونت بودن بخشی از زمین های استرالیا را باور نکنید.

مزایای مهاجرت به استرالیا

استرالیا با داشتن اقتصاد پویا و نرخ ناخالص تولید داخلی 1.98 تریلیون در سال 2021، پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر جهان است. این تنوع فرهنگی باعث خلق بازارهای جدید و نیازهای متنوعی می‌شود.

برخی از مزایای مهاجرت به استرالیا عبارتند از:

  • امکان کار در یک اقتصاد با ثبات و منطبق بر هزینه زندگی
  • برخورداری از سیستم بهداشت و درمان رایگان یا بسیار کم هزینه
  • امکان تجربه زندگی آکادمیک با حضور در دانشگاه‌های معتبر و جهانی استرالیا
  • فراهم شدن یک زندگی با رفاهی تضمین شده برای فرزندان شما
  • رسیدن به اقامت دائم و امتیاز شهروندی استرالیا
  • امکان اسپانسر شدن برای بستگان واجد شرایط جهت مهاجرت

کشور استرالیا مزیت‌ها و برگ برنده‌های مهمی دارد که عبارتند از:

  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی برجسته و موفق
  • استانداردهای بالای زندگی
  • آب و هوا و طبیعت متنوع
  • فرصت‌های مهاجرتی انعطاف پذیر و محیط چندفرهنگی
  • نظام آموزش و پرورش مترقی
  • نرخ پایین جرم و جنایت
  • ویزاهای کاری مختلف
  • بازار مسکن مناسب و مردمی

برای انتخاب در خصوص مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند باید آگاهانه و هدفمند تصمیم گرفت. مزایا و معایب هر کدام را کنار هم قرار داد و انتخابی درست و عقلانی داشت.

معایب مهاجرت به استرالیا

شاید به عنوان معایب مهاجرت به استرالیا بتوان به موارد زیر اشاره کرد، هر چند در کل مهاجرت به استرالیا معایب جدی و مهمی ندارد:

  1. هزینه بالای تحصیل برای دانشجویان خارجی
  2. فاصله زیاد شهرها و گستردگی کشور
  3. تنوع زیاد گونه‌های جانوری

کشور نیوزلند

نیوزلند جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است که دو قسمت خشکی جنوبی و شمالی دارد.

نزدیک به 700 جزیره کوچک به خشکی اصلی وابسته است. از نظر مساحتی، ششمین کشور جزیره‌ای در جهان است.

هزینه زندگی در نیوزلند برای یک نفر در یک شهر بزرگ بین 3000 تا 4000 دلار نیوزلند در ماه است. یک خانواده چهار نفره می‌تواند انتظار داشته باشد که برای زندگی به 5000 تا 6000 دلار نیوزلند در ماه نیاز داشته باشد. نیوزلند یکی از بالاترین جمعیت مهاجر را در میان کشورهای مهاجرپذیر دارد. این کشور با زیبایی طبیعی منحصر به فرد و کیفیت زندگی بالا از مهاجرین خود دلبری می‌کند و در عین حال یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

نیوزلند دارای اقتصادی پر رونق است و فرصت‌های زیادی برای متخصصان و نیروی کار ماهر برای یافتن شغل پردرآمد در اختیار دارد، اما رقابت بر سر کار مناسب، نسبت به استرالیا بیشتر است، همچنین ویزای کاری در نیوزلند، گستردگی و وسعت ویزای کاری استرالیا را ندارد و در واقع بازار کار نیوزلند نسبت به استرالیا کمی متفاوت تر است.

مهاجرت به استرالیا

مزایا مهاجرت به نیوزلند

کشور نیوزلند مقصد صدها مهاجر در طول سال است. آب و هوای خوب و شاید عالی این کشور بدون تردید از برگ برنده‌های این کشور است.

امنیت از دیگر مزایای کشور نیوزلند است. کشوری که با همه کشورهای جهان در صلح و آرامش است. نرخ جرم و جنایت در نیوزیلند بسیار پایین و آزادی مذاهب در آن بسیار زیاد است.

نیوزیلند غذای دریایی، بره و پنیرهایی با کیفیت جهانی دارد. آرامش بسیار زیاد در سبک زندگی آرام نیوزلند شاید با سبک زندگی مردم استرالیا متفاوت باشد.

نیوزیلند در کنار دانمارک در Corruption Perception Index یا شاخص فساد در سال 2020، رتبه اول را کسب کرد.

معایب مهاجرت به نیوزلند

از جمله معایب مهم در کشور نیوزلند عبارتند از:

  • آفتاب شدید و زیاد و هراس از افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پوست
  • وجود پشه و حشرات زیاد حتی در دل زندگی شهری
  • هزینه بالای برخی از خدمات پزشکی مانند دندان پزشکی، رادیولوژی و چشم پزشکی

مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند؟

هر دو کشور دارای طبیعت و حیات وحش منحصر به فرد خود هستند و فرصت‌های فوق العاده‌ای برای کار و سفر در هر دو کشور وجود دارد.

زندگی در نیوزلند با سرعت آرام تری پیش می‌رود. در سال 2019، نیوزلند به عنوان دومین کشور امن در جهان رتبه بندی شد. میزان جرم و جنایت در نیوزلند کمتر از استرالیا است.

با تمام ابعاد مقایسه بین دو کشور همچنان این سوال مطرح است که برای یک مهاجر، مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند می‌تواند سرنوشت ساز باشد و در نهایت کدام یک بهتر است؟

اگر عاشق سواحل زیبا و شهرهای پر جنب و جوش هستید، استرالیا ممکن است جذابیت بیشتری برای شما داشته باشد، در حالی که ماجراجویان در حیات وحش مطمئناً عاشق نیوزلند خواهند شد.

به طور میانگین ​​اجاره خانه در نیوزلند 7.58 درصد کمتر از استرالیا است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر در نیوزلند 2،640.79 دلار بپردازید، در حالی که هزینه آپارتمان مشابه در استرالیا 3،012.19 دلار است.

ویزای کار استرالیا یا نیوزلند

ویزای کار هر دو کشور استرالیا و نیوزلند ارزشمند و کاربردی است. مهم است که شما به عنوان نیروی کار ماهر چه تخصصی دارید و در کدام کشور می‌توانید مهارت خود را پیش ببرید. در هر حال در هر دو مورد داشتن پیشنهاد شغلی اهمیت دارد و موثر است.

برای ویزای های اسکیل ورکر استرالیا، باید حداقل 65 امتیاز کسب کنید تا واجد شرایط باشید، در حالی که برای دریافت ویزای مهارتی نیوزلند به حداقل 160 امتیاز نیاز دارید و برای رسیدن به این امتیاز نیاز هست جاب آفر داشته باشید که مسیر سختی است. به صورت کلی در حال حاضر سیستم امتیاز بندی در استرالیا راحتتر از نیوزلند است و با ویزاهای امتیازی راحتتر می توانید به استرالیا مهاجرت کنید.

سخن پایانی

شاید در کل بتوان گفت که نیوزلند در مقایسه با استرالیا کشور مقرون به صرفه تری برای زندگی است. به طور متوسط، قیمت ها در نیوزلند 3.96٪ کمتر از استرالیا است. هزینه اجاره و مواد غذایی در نیوزلند 17.70 درصد است و 5.92 درصد کمتر از استرالیا ثبت شده است.

اگر تصمیم برای مهاجرت به استرالیا گرفته‌اید، می‌توانید از خدمات مجموعه بین المللی شادا برای طی این مسیر استفاده کنید. مجموعه ی شادا به صورت تخصصی خدمات خود را در زمینه ی مهاجرت به استرالیا ارائه می دهد و در این مسیر با شناخت و آگاهی از نیازمندی های شما عزیزان، از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود.

همچنین مجموعه شادا در حال حاضر ارائه دهنده خدمات ویژه در زمینه جاب آفر نیوزلند در حوزه مشاغل پیراپزشکی و بعضی رشته های تخصصی پزشکی می باشد. از جمله این مشاغل عبارتند از: تکنسین های هوشبری، پرستاری، مامایی، کارشناس علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی ( رادیوگرافر) و بعضی رشته های تخصص پزشکی (به استثنای پزشک عمومی)

متقاضی مهاجرت به نیوزلند در عناوین شغلی ذکر شده حتما باید آیلتس 7 و یا OET – B داشته باشد، آزمون PTE برای این مسیر مورد تایید نمی باشد مگر در شرایط استثنا که بتوان با کارنامه PTE قبولی اولیه را گرفت.

از جمله مزایای ویزای نیوزلند در عناوین شغلی مشخص شده، گرفتن جاب آفر با حقوق مناسب و قرار گرفتن در مسیری است که نهایتا به اقامت دائم و شهروندی نیوزلند ختم می شود.

برای شروع کافی است به آدرس وبسایت مجموعه شادا به نشانی www.shadavisa.com مراجعه نموده و فرم ارزیابی رایگان مهاجرت را تکمیل نمایید.



 الی گشت    

                تور کیش