سفر به کیش در پاییز

چرا در پاییز به کیش سفر کنیم؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به کیش در پاییز

جزیره ی کیش در هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد . شاید تا الان فقط تعطیلات عید نورورز و فصل تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کرده اید.اما باید بدانید کیش در فصل پاییز زیبایی های خاص و منحصر به فردی دارد. از طرفی با توجه به  تخفیفات بی نظیر هتل ها ، پرواز ها و جشنواره های متعدد، سفر ارزان تری را  در فصل پاییز تجربه خواهید کرد. برای رزوهتل با قیمت مناسب می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید.

سفر به کیش در پاییز

 آ ب و هوای کیش در پاییز

 قبل از هر چیز  بهتر است در مورد آب و هوای این جزیره ی زیبا در فصل پاییز صحبت کنیم.

آب و هوای کیش در فصل پاییز بسیار متنوع است ، در شروع پاییز هوای کیش تقریبا هنوز حال و هوای تابستانی دارد ولی کمی خنک تر از تابستان است و به تدریج با شروع آبان هوا در این جزیره خنک می شود در آذر ماه بارش های شدیدی در کیش رخ می دهد .پاییز

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گرمای تابستان را ندارد و علاوه ‌بر آن بارندگی در این فصل می‌تواند برای شما لذت بخش نیز باشد.به طور کلی پاییز فصل خوبی برای  سفر به کیش برای افراد گرمایی و در عین حال عاشق باران است.

 در این فصل  روزهای کوتاه نسبتا گرم  و شبها ی خنک  انتظار شما را می کشد.

 جاذبه های دیدنی کیش در فصل پاییز

ساحل جزیره ی کیش

ساحل زیبای  کیش طرفداران زیادی دارد و محال است کسی به جزیره کیش برود ولی از ساحل دیدن نکند. اگر به دنبال آرامش در ساحل کیش هستید بهترین زمان سفر پاییز است؛ زیرا ساحل خلوت ‌تراست و در نتیجه آرامش بیشتری دارد.

کشتی یونانی

سفر به کیش در پاییز

یکی از زیباترین جاذبه‌های کیش در فصل پاییز کشتی یونانی است. اگر غروب به این مکان بروید لذتی دو چندان نصیب شما خواهد شد؛ زیرا چشم انداز این کشتی در غروب زیبایی غیر قابل وصف دارد.

 اگر به عکاسی علاقه مند باشید می توانید زیباترین عکس ها را در غروب پاییز از این منطقه بگیرید.

ماجرای به گل نشستن کشتی یونانی در کیش

 در یک روز گرم تابستانی، در روز ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۵،

این کشتی در جنوب غربی جزیره و در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و نتوانست حرکت کند.

مدتی بعد یک یدک‌ کش هلندی به سراغ کشتی آمد تا آن را نجات دهد. اما تلاش او بی‌ نتیجه ماند و بعد از گذشت هشتاد روز، کشتی را رها کرده و جزیره را ترک کرد. خدمه کشتی نیز جزیره را ترک کردند، بومیان جزیره می‌گویند که یونانی‌ها پس از ترکِ کشتی آن را آتش زده و شاهد سوختن آن بوده‌اند. این روایت می‌تواند درست باشد چرا که امروزه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی به چشم نمی‌خورد.

 لازم به ذکر است امروزه به دلیل فرسایش این کشتی و احتمال تخریب آن  امکان بازدید از آن وجود ندارد.

اگر به ساحل کشتی یونانی رفتید، می­توانید با طی مسافتی حدود ۲ کیلومتر به باغ نخل غروب بروید. همچنین تم پارک سنتر کیش نیز در فاصله ۲.۲ کیلومتری کشتی یونانی واقع شده است که می­ توانید به پارک بروید و خود و کودکانتان را با بازی­ های هیجان انگیز سرگرم کنید.

نخلستان باغ کیش

یکی از مناطق ایده آل برای دیدن منظره ی غروب خورشید نخلستان های باغ بهشت کیش است، پیشنهاد ما به شما این است که از تماشای منظره زیبای غروب در میان نخلستان های سر به فلک کشیده غافل نشوید.

این نخلستان دارای 3000 اصله درخت  است که با اقلیم جزیره سازگاری دارند  از جمله ی آنها می توان درختان اکالیپتوس، تمر هندی، کاسیا و … را نام برد، اما بیشترین درختان آن را نخل های خرما تشکیل می دهند.

ساحل کلبه هور

این ساحل در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته  است. این ساحل دارای آلاچیق است که به شما امکان می‌دهد ساعت‌ها در کنار خانواده‌تان از این جاذبه لذت ببرید. از دلایل زیبایی این ساحل بکر بودن و دیدن حرکات خرچنگ‌ها از نزدیک است. در اطراف این ساحل لنجی قرار گرفته که به علت قدیمی بودن و به گل نشستن آن چشم اندازی زیبا را پدید آورده است.

 ساحل کلبه ی هور در واقع یک منطقه صخره ای بسیار زیبا است که در غربی ترین دماغه جزیره  قرار گرفته و در گذشته کلبه هایی در این دماغه برای استراحت ماهیگیران بوده که باعث شده بومیان منطقه این مکان را کلبه هور بنامند.

روستای باغو

این روستا جایی به دور از فضای پر هیاهوی شهری  قرار دارد.

به‌ نظر می‌رسد نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است. وی در گذشته، زمانی که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بود، در این روستا زندگی می‌کرد. در برخی از منابع از داستان این پیرزن با نام «افسانه ننه باغو» یاد شده است.

روستای باغو علاوه بر محیط بومی خود، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد تاریخی و درختان لور اشاره کرد. همچنین در سال‌های اخیر و در چهارچوب طرح‌های زیباسازی جزیره کیش، پارکی به نام «پارک دلیران» با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است.

از آنجا که این روستا نیز مانند خود جزیره تابستا هایی داغ و شرجی دارد ، فصل پاییز زمان مناسبی برای بازدید و گشت و گذار در این روستاست.

پارک دلفین‌ ها

اگر به پنگوئن‌ها، دلفین‌ها، گربه دریایی و حیواناتی ازاین قبیل علاقه مند هستید، حتما از پارک دلفین ها بازدید کنید.  پارک دلفین‌ها سابقه‌ایی ده ساله دارد و کمتر کسی است که با آن آشنایی نداشته باشد..

مجموعه پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیزهست .

در باغ پرندگان این مجموعه بالغ بر ۱۰۷ گونه از پرندگان نگهداری می‌شوند و قطعا بازدید از آن‌ها بخشی لذت‌بخش از سفر به جزیره کیش خواهد بود. فضای سبز و پوشش گیاهی این مجموعه به سبب خاک مرجانی جزیره کیش، در نوع خود کم نظیر است و بیش از ۱۰۰ گونه گیاه از جمله درخت نخل، درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، تکوما، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس، انواع کاکتوس و بسیاری از گیاهان دیگر را در آن خواهید یافت.

از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها، کلاسیک‌ شو شاد و مفرح است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

مراکز خرید جزیره کیش

قطعا برا ی عده ایی خرید‌ کردن یکی از هدف‌های اصلی برای سفر به کیش است. اگر می‌‌خواهید  خرید های خود را با قیمت مناسب تری انجام دهید ، حتما در فصل پاییز به کیش بروید؛ زیرا جشنوار ها و  تخفیفات شگفت‌انگیزی در تمام مراکز خرید  این جزیره وجود دارد. از بازارهای شناخته شده و قدیمی کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار سفین
  • بهکیش
  • بازار هرمز
  • مرکز تجاری
  • بازارمرجان
  • بازار مروارید
  • بازار پانیذ
  • پردیس یک و دو
  • ونوس
  • بازار خلیج
  • بازار مریم

اسکله کیش

 هر زمان که از سرمای هوا در شهر خودتان خسته شدید ، می توانید در فصل پاییز خودتان را به کیش برساند و در اسکله ی زیبای این شهر انواع و اقسام تفریحات ابی را در هوایی مطبوع ، امتحان کنید.

در این مکان زیبا  شما  می‌توانید ماهی‌گیری کنید  یا سوار بر قایق های کف شیشه ایی از دیدن ماهی های ریز و درشت شگفت زده شوید. اگر به تفریحات آبی دیگر علاقه مند باشید می توانید فلای بورد، شاتل سواری،

غواصی، جت اسکی،اسکوتر دریایی و قایق پدالی را نیز امتحان کنید.  البته شاید ترجیح می دهید سوار بر بالون و بر فراز آسمان  به ساحل و دریای زیر پایتان نگاه کنید ولذت ببرید. البته قبل از بالن سواری در فصل پاییز باید آب و هوا را بررسی کنید و از مناسب بودن شرایط اطمینان حاصل کنید.

پارکی ساحلی به نام مرد ماهیگیر

سفر به کیش در پاییز

پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جمله جذاب ترین پارک های ساحلی در کیش است.

 دلیل نام گذاری این پارک مجسمه ی مرد ماهیگری است که

از ارتفاع ۱۲ متری نظاره گر زیبایی های این پارک ساحلی است. این مجسمه مدتهاست که رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور را به خود اختصاص داده است.

زمانی که پا بر روی سنگفرش های سنتی این پارک خیره کننده می گذارید، منظره ای از گیاهان بومی کیش، احساس آرامش همراه با نشاط را به شما هدیه می دهد.

 این پارک ساحل شنی بی نظیری دارد و

در زیر درختان سرسبز و عظیم پارک ساحلی مرد ماهیگیر ،آلاچیق هایی ساخته شده که هر فرد با گذر از کنارآنها ترجیح می دهد دقایقی را زیر سایه لذت بخش درختان به استراحت بگذراند.

 با توجه به دلایل گفته شده در ابتدای مقاله و با معرفی برخی از جاذبه های جزیره ی زیبای کیش که در فصل پاییز زیبایی های دو چندان دارد، بهتر است  از سفر کردن به نگین خلیج فارس در این فصل غافل نشوید. می توانید برای تجربه کردن یک سفر ارزان و لذت بخش به وب سایت هتل متل  سری بزنید و با مقایسه ی قیمت بلیط های هواپیما و هتل ها مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش