سفر ارزان به اصفهان

4 راهکار حیاتی برای سفر ارزان به اصفهان با کمترین هزینه!

اصفهان از بهترین شهرهای ایران برای یک سفر به یادماندنی است و شما را با دیدنی‌های متنوع خود مانند کاخ چهلستون، سی و سه پل، چهارباغ عباسی و بازار قیصریه شگفت‌زده می‌کند. با این حال شاید بگویید مسافرت آن هم در این ایام بسیار هزینه‌بر است؛ در صورتی که این چنین نیست! فقط باید با مهمترین نکات برای داشتن مسافرت ارزان به اصفهان آشنا شوید تا بتوانید با کمترین هزینه به سفر بروید.

سفر ارزان به اصفهان

1.      بهترین زمان برای سفر ارزان به اصفهان

از آنجایی که اصفهان دارای تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سرد است، بهترین زمان سفر به آن روزهای معتدل سال یعنی بهار و پاییز هستند. اما اشتباه نکنید! این روزها ارزان‌ترین زمان سفر به اصفهان نیستند. در حقیقت ایام محبوب همان روزهای پرتدد هستند که سبب افزایش مسافر می‌شوند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

پس اگر می‌خواهید سفر ارزان به اصفهان را تجربه کنید، در زمستان و تابستان به این شهر بروید. در این فصول شرایط آب و هوایی چندان معتدل نبوده و گرما/سرمای هوا سبب کاهش تردد و در نتیجه پایین آمدن قیمت‌ها خواهد شد.

2.      بررسی وسایل حمل و نقل برای سفر ارزان به اصفهان

در این سفر با 4 روش حمل و نقل روبه‌رو هستید که شامل مسافرت با بلیط قطار، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و خودروی شخصی می‌شود. در جدول زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

نوع وسیله حمل و نقل مزایا قیمت
سفر با قطار اگر به دنبال سفر ارزان به اصفهان هستید و می‌خواهید در کنار آن از خدمات رفاهی مطلوبی بهره‌مند شوید، قطار را انتخاب کنید. مقرون‌به‌صرفه است.
سفر با اتوبوس اگر قصد دارید با ارزان‌ترین شیوه حمل و نقل به اصفهان بروید و اهمیتی به طولانی بودن مسیر یا کمبود خدمات رفاهی نمی‌دهید، اتوبوس را انتخاب کنید. (در این صورت توصیه می‌کنیم از اتوبوس‌های vip بهره ببرید.) ارزان است.
سفر با هواپیما اگر سریع‌رسیدن به اصفهان برایتان اولویت دارد و نمی‌خواهید درگیر اتلاف وقت، ترافیک و غیره شوید، با هواپیما سفر کنید. گران است. (اگر موفق به تهیه پروازهای چارتری اصفهان شوید، تا حدی هزینه‌ها ارزان خواهد شد.)
سفر با خودروی شخصی اگر مسافت طولانی تا اصفهان در پیش ندارید، این روش توصیه می‌شود. در غیر این صورت حتما قبل از سفر هزینه بنزین، اقامت در مسیر، خورد و خوراک و غیره را حساب کنید. بستگی به مسافت مبدا شما تا اصفهان دارد.

نکته مهم: با اینکه ارزان‌ترین راه برای سفر به اصفهان استفاده از اتوبوس است؛ قطار نیز مزیت‌های زیادی داشته و هزینه کمتری نسبت به بلیط هواپیما تهران اصفهان دارد. به عنوان مثال مقایسه زیر را بررسی کنید:

  1. قیمت بلیط اتوبوس تهران اصفهان در سال 1401: حداکثر 250 هزار تومان
  2. قیمت بلیط قطار تهران اصفهان در سال 1401: حداکثر 300 هزار تومان
  3. قیمت بلیط هواپیما تهران اصفهان در سال 1401: حداکثر 1 میلیون و 500 هزار تومان

مسافرت ارزان به اصفهان

3.      معرفی رستوران‌های ارزان در اصفهان

گشت و گذار در اصفهان بدون خوردن غذاهای محلی و خوشمزه آن نمی‌شود! در این بخش لیستی از رستوران‌هایی که می‌توانید با هزینه کمتری غذا سفارش دهید و از کیفیت مطلوبی بهره‌مند شوید را ارائه می‌دهیم:

  • رستوران پیام مخابرات اصفهان واقع در خیابان چهار باغ بالا
  • رستوران خوانسالار اصفهان واقع در خیابان چهار باغ بالا
  • رستوران نیکان اصفهان واقع در خیابان میر
  • رستوران شهرزاد اصفهان واقع در ابتدای خیابان عباس آباد
  • رستوران جلفا اصفهان واقع در خیابان جلفا

4.      بهترین هتل‌ها برای مسافرت ارزان به اصفهان

یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند مخارج سفر را کاهش یا افزایش دهد، محل اقامت و قیمت آن است. پس اگر به دنبال سفر ارزان به اصفهان هستید، توصیه می‌کنیم هتل یا هتل آپارتمانی را انتخاب کنید که از سایرین هزینه کمتری دارند.

هتل های اصفهان ارزان قیمت

در لیست زیر هتل‌های ارزان اصفهان را مشاهده می‌کنید:

  • مهمانپذیر بید اصفهان واقع در خیابان بید آبادی
  • هتل آفتاب اصفهان واقع در خیابان آیت الله غفاری
  • هتل توریست اصفهان واقع در خیابان چهارباغ عباسی
  • هتل آوا اصفهان واقع در خیابان مسجد سید
  • هتل کاوه اصفهان واقع در خيابان كاوه
  • هتل جام فیروزه اصفهان واقع در خیابان استانداری
  • هتل پارت اصفهان واقع در خیابان چهارباغ عباسی
  • هتل آپارتمان پارتیکان واقع در ضلع جنوب غربی میدان نقش جهان
جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)