راهنمای سفر به اردبیل

راهنمای سفر به اردبیل، از خرید بلیط تا جاذبه‌ها

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آن‌کس که یک‌‎بار وسط دشتی وسیعی حظ حضور در طبیعت را حس کرده، بی‌گمان می‌داند طبیعت اردبیل حظ وافر است. این کوه‌هایی که در میان دشت‌های وسیع از میان بابونه‌ها قد کشیده‌ و زمین را محکم نگه ‌داشته‌اند، نوید سفری نه‌‌تنها به‌یادماندنی بلکه خاطره‌ای برجسته و پررنگ به ارمغان می‌آورند. کسانی که بلیط تهران اردبیل را به‌قصد تجربه‌ای ژرف در دل طبیعت و تاریخ تهیه کرده‌اند، آن‌چه باید بدانند این است؛ اردبیل همان‌جایی است انسان را سر ذوق می‌آورد.

راهنمای سفر به اردبیل

طبیعت جان‌سخت اردبیل؛ فصلی که نباید به اردبیل بروید

اردبیل همه زیبایی طبیعت و برانگیختگی تاریخی‌اش را مدیون جغرافیای کوهستانی است. آب و هوای استخوان خردکن اردبیل همان‌طور که مردان و زنان نیکنام و دلیر تربیت کرده، برای توریست‌هایی که زبان کوهستان را نمی‌دانند، اذیت کننده است. اینجا همیشه سرد خواهد بود و بیش‌از هشت ماه از سال بارندگی دارد.

بهترین زمان سفر به اردبیل تابستان است؛ تابستانی که روز و شب متفاوتی دارد. روزها آب و هوا معتدل است و شب‌ها خنکایی که به سردی می‌زند، پوست صورت را نوازش می‌کند. اگر تاکنون به مناطق کوهستانی مسافرت نکرده‌اید، آماده باشید که همین خنکای شب هم گونه‌هایتان را سرخ خواهد کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پیاده‌روی در مرتع‌ها و جنگل‌‎های هزار و یکرنگ

خلخال از توابع اردبیل یکی از جاهایی است که می‌تواند تجربه‌ نابی را برای‌تان فراهم آورد. اگر برای بار نخست بلیط تهران اردبیل را خریده‌اید برای رفتن به خلخال درنگ نکنید. اینجا یکی از مرتفع‌ترین نقاط ایران است، مراتع وسیعی دارد و علفزارها مانند پارچه‌ای ابریشمی سطح زمین را فرش کرده است. ایستادن در بام مراتع ایران زمین و تماشای سکوت و سکون زمین بی‌گمان مدت‌ها به خاطرتان حک خواهد شد و هر شب قبل از خواب آروزی تکرار همان تجربه در سرتان خواهد چرخید.

جذابیت‌های آفاقی اردبیل به مراتع ختم نمی‌شود. چراکه مراتع خلخال در نقطه پایانی جنگل‌های هزار و یک‌رنگ هیرکانی است. جنگل‌هایی که اتفاقا بکرتر از جنگل‌های دیگر مناطق شمالی ایران است و فرصت جنگل‌گردی بیشتری را فراهم می‌کند. پوشش گیاهی جنگل‌های خلخال به اسالم به جز بلوط‌ها، ممرزها، توسکاها، اغلب درختان انجیلی خواهد بود. درختانی که به هنگام پاییز جشنواره‌ باشکوهی از رنگ‌ها را برگزار می‌کند که خیره‌کننده است.

سفر به اردبیل، سفری در دل جاده‌ها و غذاها

می‌توان پیش‌بینی کرد؛ وقتی‌که خبر خرید بلیط تهران اردبیل را به خانواده داده‌اید، همه اعضای خانواده برای صرف یک پرس کاسه کباب اصیل آماده شده‌اند. اما عجله نکنید؛ بهتر است قبل از آن‌که به صرافت آن بیفتید که وسط شهر اردبیل کاسه کباب بخورید، دل به جاده بزنید و در پیچ‌واپیچ جاده‌های زیبا، کباب بی‌همتای اردبیلی‌ها را میل کنید. کبابی که در دل طبیعت کوهستانی اردبیل نوش جان می‌کنید، مزه‌ کباب‌هایی را که تاکنون تست کرده‌اید، ندارد؛ گوشت گوسفندانی که در بهترین علفزارهای کوهستان به چرا رفته‌اند در پیچ گردنه‌ها زیر خنکای هوا آویزان شده و آماده طبخ‌اند و مزه‌ای پیچیده‌تر از آن‌چه تصور می‌کنید، به همراه می‌آورند.

غذا در کنار طبیعت و تاریخ اردبیل مهم‌ترین جذابیت این خطه به‌شمار می‌رود. البته که به انواع کباب محدود نمی‌شود. تنوع غذایی سرزمین آذربایجان بسیار زیاد است که بهترین دست‌پخت‌ها و رسپی‌ها در میان این مردم از آن اردبیلی‌هاست. یکی از غذاهای نابی که در اردبیل باید امتحان کنید، انواع آش است. اردبیلی‌ها در پخت آش میوه، آش رشته اردبیلی، آش دوغ و آش گیلدیک زبان زدند. افرادی که به مصرف پروتئین حساسیت دارند و یا سعی می‌کنند گیاه خواری پیشه کنند می‌توان با خیال راحت برخی از این آش‌ها را میل نمایند. البته بهتر است قبل از میل کردن از آشپز رسپی را سوال کنند؛ اردبیلی‌ها در اغلب غذاها عصاره گوشت مصرف می‌کنند.

راهنمای سفر به اردبیل

جاده ابریشم، بازار اردبیل و تاریخی کهن

زندگی در اردبیل در هر برهه از تاریخ به دلیل آب و هوای منحصربه‌فردش سخت بود. بااین‌همه به دلیل موقعیت استراتژیک این منطقه و قرارگیری در مسیر راه ابریشم، همواره انسان‌های زیادی علاقه داشتند که در اینجا زندگی کنند. بازار سرپوشیده و زیبای اردبیل یکی از نشانه‌های جاده‌ ابریشم و موقعیت اقتصادی این سرزمین است. بازاری که صدای چکش مسگران دی میان بوی زردچوبه عطاران در دل‌وجان آدمی می‌پیچد و معنای دیگری از بازار و تجارت را رقم می‌زند.

رونق اقتصادی و بوم هیجان‌انگیز اردبیل بسیاری از مردان تاریخی ایران زمین در اردبیل زیست کنند و بافت آن را تحت تاثیر قرار دهند. جالب آن‌که جذابیت اردبیل منحصر به مردان و زنان مسلمان نمی‌شود و این منطقه همواره ادیان گوناگون بود. هیجانی که بلیط تهران اردبیل برای شما به ارمغان خواهد آورد به طبیعت بکر و غذاهای خوش‌مزه اردبیلی‌ها محدود نمی‌شود، شما عازم جایی هستید که تاریخی عظیم دارد. یکی از نشانه‌های تاریخ عظیم اردبیل شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کلیسای مریم مقدس است.

شیخ صفی‌الدین اردبیلی

شیخ صفی‌الدین اردبیلی از عرفای نامدار ایرانی است که در خاک اردبیل مدفون است. این عارف بزرگ آثار بی‌اندازه باارزشی از خود به‌جای گذاشت و آن‌قدر شهرت و زبانزد خاص و عام بود که صفویان نام خویش را از او گرفتند و به‌این‌ترتیب تمدن بزرگ شیعی ایرانی شکل گرفت و دوران شکوه و تمدنی ایران اسلامی آغاز شد.

بقعه‌ شیخ صفی‌الدین اردبیلی جزو آثار ملی است و در یونسکو ثبت‌شده. معماری این بنا و بخش‌های مختلفی مانند چینی‌خانه، مسجد، جنت سرا، خانقاه، چله‌خانه، شهیدگاه و چراغ‌خانه هر بیننده‌ای را سر ذوق آورده و با تاریخ معماری ایران زمین آشنا می‌کند.

راهنمای سفر به اردبیل

سفر خاطره انگیز و ارزان‌قیمت با فلای تودی

جاده ابریشم میراث تاریخی قابل تاملی دارد که اتفاقا در بستر جغرافیای بسیار دیدنی ایجاد شده است. اردبیل ازجمله مناطق جاده ابریشم که زیبایی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را یکجا در دل خود جمع کرده و شما می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی باقیمت مقرون به‌صرفه بلیط تهران اردبیل و هتل های اردبیل را تهیه کنید، اما این همه کاری نیست که فلای تودی برای شما در این سفر خواهد کرد. فلای تودی با توجه به هدف سفر، بودجه و انگیزه‌ شما از سفر به اردبیل بهترین محل اقامت را با بهترین قیمت فراهم می‌کند و در طول سفر با پشتیبانی واقعی در کنار شما قرار می‌گیرد.



 الی گشت    

                تور کیش