دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان 

معرفی جاهای دیدنی شهرستان پارسیان | Parsian

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های پارسیان 

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های شهرستان پارسیان در استان هرمزگان آشنا خوهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شهرستان پارسیان به عنوان دروازه ورودی و خروجی غرب هرمزگان محسوب می‌شود. پارسيان که نام قدیم آن گاوبَندی به معنی متحد و یکی شدن است يکي از شهرستان‌هاي استان هرمزگان واقع در جنوب ايران می باشد که تا چند سال پيش يکي از بخش‌هاي شهرستان بندر لنگه بوده و بعداً به سطح شهرستان ارتقاء يافت . پارسیان دورترین شهرستان استان هرمزگان می باشد که در جنوب غربی آن  در نزدیکی عسلویه (پارس جنوبی) قرار دارد.

بسیاری از مسافرانی که از منطقه عسلویه و استان بوشهر وارد هرمزگان می شوند و قصد دارند به بندر چارک و جزیره کیش بروند بایستی از مسیر پارسیان عبور کنند و این فرصت مناسبی برای آنان ایجاد می کند تا از مکان های گردشگری این شهرستان دیدن کنند.طبیعت باشکوه و زیبای مناطق مختلف پارسیان در کنار چشمه ها و باغات، مزارع کشاورزی و دشت های سرسبز جلوه ای ویژه به جاذبه های گردشگری این منطقه بخشیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


كوشكنار و جاذبه هاي گردشگري آن

شهر و بخش كوشكنار شهرستان پارسيان درغربي ترين نقطه هرمزگان قرار دارد و در همسايگي پارس جنوبي و هم مرز استان بوشهر است.اين بخش از شهرستان پارسيان داري مناطق تفريحي و گردشگري طبيعي فراواني است و مناطق تفريحي و گردشگري اين بخش داراي سه بخش دريايي، دشت و كوه به صورت يك جا را در خود دارد.نقاط تفريحي اين منطقه شامل مجموعه ديدني تفريحي، گردشگري تبن و پارك شهروند در شهر كوشكنار، مجموعه تفريحي سرسبز و ديدني ساحلي روستاهاي سروباش، فارسي، اكبري بوده كه طراوت ويژه اي در ايام پاياني سال و به خصوص در زمان نوروز به اين بخش و شهر جلوه خاصي بخشيده است.
از ديگر بخش هاي تفريحي و گردشگري كوشكنار مي توان به تمبوجنوبي و تمبو شمالي، منطقه تفريحي سرسبز و وسيع و علفزار كورو واقع در شهر كوشكنار، منطقه زيبا و ديدني تشتك تاسو و لاور واقع در كوههاي سمت جنوبي شهر كوشكنار و سد سرتنگ و اسكله تبن اشاره كرد كه مهمانان نوروزي مي توانند ساعاتي از روز را در اين منطقه در كنار خانواده سپري كنند.

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان

آبشار و چشمه بوچیر

چشمه و آبشار بوچیر از جمله نقاط زیبا و منحصر به فرد روستای بوچیر است که در شرق شهرستان پارسیان واقع شده است. وجود دره ای باریک و پراب که حدودا ۵۰ متر می شود وجود قندیل‌های زیبا، آب سرد و چشم اندازهای طبیعی، بکر بودن زیبایی این چشمه را دوچندان کرده است.آنچه باعث ابهت این چشمه شده عبور کردن از تنگه ای عمیق پر آب بدون داشتن جای استراحت است که هر بیننده باید شناگر خوبی باشد و یا از جلیقه یا تیوپ استفاده نماید تا بتواند از این مسیر رد شود – البته با قایق های بادی هم می توان رفت اما با شنا عبور کردن صفای دیگری دارد.

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان

آبشار بسیار زیبا و بیاد ماندنی هم در این روستا قراردارد که ، شاید باورتان نشود که در شهرستان پارسیان، دهستان بوچیر، روستای بوچیر چنین جایی باشد. که همه ساله و بیشتر اوقات در فصل گرم تابستان از استان هرمزگان و دیگر استانهای کشورهموطنان عزیزمان به دور از هیاهوی سیاست در دل طبیعت می گذرانند. زیبایی، جذابیت و طبیعت بکر آن خیره کننده است.فاصله از روستا تا غار ۵ کیلومترخاکی کوهستانی است. تقریبی ۸۰۰متر آب ورودی غار عمیق است. بعد از گذر از آب عمیق وارد دهانه غار می شوید که تا ته غار نیز حدودا ۱۰۰۰ مترفاصله دارد. دمای داخل بین ۱۰تا ۲۰درجه-آب ورودی گرم و آب داخل سرد است.

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان

سواحل پارسیان

سواحل آفتابی و چشم اندازهای کم نظیر، هوای معتدل پاییز و زمستان، دریای زیبای خلیج فارس، جزیره‌های متعدد و دیدنی و تپه‌های شنی و صد‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از دارایی‌های استان هرمزگان به شمار می‌رود و به خصوص مناطق غربی این استان مانند بخش کوشکنار شهرستان پارسیان که از این قاعده جدا نیست و درست در زمانی که بیشتر نقاط ایران در سرما و یخبندان بسر می‌برند از آب و هوای مطلوب و سواحل گرم و آرام  و طبیعت کم نظیری برخوردار است.

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان

غار بهده

غار بهده در شمال روستای بهده و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر پارسیان استان هرمزگان قرار دارد . این غار ۷۰ متر طول دارد و قدمت آن به بیش از ۱۵۰۰ سال می رسد .به گفته کارشناسان میراث فرهنگی این غار بیش از ده قرن پیش توسط اهالی بومی منطقه و‌ روستای بهده که ساختاری قناتی شکل دارد و به منظور انتقال آب به دشت بهده ساخته و مورد استفاده قرار گرفته شده.علاوه بر غار ، سد و کانال های دیگری که آب را به داخل غار هدایت میکند قبل از ورودی غار وجود دارد که همگی هدف از ساخت غار را نشان میدهند .آب این غار نیز به دشت بهده سرازیر شده و مردم بهده از آب آن استفاده میکنند .

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان

کلات سرخ

در کوه های دشتی از بخش کوشکنار، مخروبه ای به نام کلات سرخ وجود دارد که گفته می شود از قلعه های جنگی پیش از ظهور اسلام است.

مقبره پرگوده

در نزدیکی محله احشام اتاق کوچکی است که به آن مقبره پرگوده می گویند.

پیر زیارت

در بندر زیارت محلی به نام «پیر زیارت» مشهور است که مردم از اطراف برای دعا و زیارت به آن رو می آورند.

مناظر طبیعی پارسیان

طبیعت با شکوه و زیبای مناطق مختلف گاوبندی در کنار چشمه ها و باغات، مزارع کشاورزی و دشت های سرسبز، جلوه ای ویژه به جاذبه های گردشگری پارسیان بخشیده است : ساحل زیبای بندر بستانو، ساحل نیرم، بندر تبن، چشمه تنگه بردول، چشمه تنگه سریدون(سی رودان)، چشمه شمس، چشمه تنگ آب دبه، چشمه فاریاب، چشمه بنو سرکوه، گاله مزرو و زاخر در برکه دوکاء، آبدان و آبشار چله، طبیعت سرکوه شنبه در ارتفاعات روستای فومستان، طبیعت تمبو، آسیاب های آبی فاریاب، آسیاب فومستان و …

دیدنی های پارسیان 
دیدنی های پارسیان


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)