معرفی جاهای دیدنی هشتجین | Hashjin

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های هشتجین

هشجین از شهرهای استان اردبیل ایران است. شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال واقع در استان اردبیل در شمال غرب ایران است .پتانسیل بالای شهر هشتجین با قرار گیری یک آبشار زیبا به بالاترین حد خود می رسد. آبشارهای هشتجین در فصل تابستان بازدیدکنندگان بسیاری را مشغول خود می سازد، مشهورترین و دیدنی ترین آبشار هشتجین ، آبشار نوده است.مکان های گردشگری، به خودی خود این شهر را به قطبی توریستی در استان اردبیل تبدیل کرده است. اگر به این شهر خوش آب و هوا آمدید در کنار لذت بردن از مکان های گردشگریش، سری نیز به صنایع دستی آن همچون جاجیم، پلاس، کلاه، جوراب و دستکش های بافتنی و میوه های تازه باغ هایش، بزنید. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های هشتجین بیشتر آشنا شوید.

پل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال شاید یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد. عبور از این پل که از روی دره های عمیق می گذرد با تکان هایش قطعا یکی از هیجان انگیز ترین لحظات را برای بازدید کننده ها به ارمغان خواهد آورد.  این پل در محل اتصال دو رودخانه گیوی چایی و قزل اوزن ساخته شده و ۷۰ متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به ۶۰ متر می رسد. برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.

دیدنی های هشتجین
دیدنی های هشتجین

آبشار هشتجین

یکی دیگر از دیدنی های هشتجین آبشارهاي آن دراستان اردبیل می باشد. شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال واقع در استان اردبیل در شمال غرب ایران است. بخش خورش رستم از شمال با خلخال و کوثر از جنوب با استان زنجان از شرق با بخش شاهرود و از غرب با شهرستان میانه همسایه‌است. رود مشهور قزل اوزن در جنوب این بخش جاری است که استان اردبیل را از استان‌های همجوار آذربایجان شرقی و زنجان جدا می‌سازد. تلفظ صحیح شهردرزبان ساکنین محل بصورت هشئین بوده و قدیمی ترین متنی که دراین خصوص وجودداردمربوط به کتیبه های بازمانده از زمان آشور می باشد. براین اساس سارگون پادشاه آشوربه هنگام لشگرکشی به سرزمین اورارتو متوجه انبارآذوقه به نام پانزیشن گردیده وبرای تصرف آن لشگرخود را به سوی مرزهای جنوبی اورارتو حرکت می دهد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های هشتجین
دیدنی های هشتجین

آبشار نوده

آبشار نوده در ۴ کیلومتری شرق روستایی با همین نام در منطقه هشجین واقع شده است. روستای نوده در فاصله ۱۵ کیلومتر از هشجین( مرکز بخش خورشرستم) در دامنه جنوبی کوه آق داغ ( ارتفاع ۳۳۰۳ متر ) با منظره ای زیبایی از آبشار ها، دره ها و جنگل، سر سبز و دیدنی است. ارتفاع آبشار در حدود ۳۰ متر و از میان صخره ای سنگی به پایین میریزد.دیدنی های هشتجین

روستای پلکانی کزج

روستای گردشگری کزج روستای کزج در 15 کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است که بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده است که این روستا به یکی از جاذبه های توریستی استان اردبیل تبدیل شود و باغداری و دامداری و کشاورزی شغل عمده اهالی این منطقه می‌باشد.

دیدنی های هشتجین
دیدنی های هشتجین

مکان های گردشگری، به خودی خود این شهر را به قطبی توریستی در استان اردبیل تبدیل کرده و از این جمله می توان به قله آق داغ، ییلاق های (کلکی، پنبه لکه، سویودلی، منامن، قنشرسوکن برندق)، جنگل روستاهای (چنارلیق، کیوی زاویه، آق سو، قره تکان)، آبشار دیز در دهستان شال ، حاشیه رود قزل اوزن و فضاهای ماهیگیری و قایق سواری، زیارتگاه و آرامگاه سید احمد معراجی در روستای اسبو، شیخ محمد قریشی در شهر هشتجین، شیخ کشف الدین در روستای دایوکندی و آقا میر جعفر در روستای سادات گهراز، اشاره کرد.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)