جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

جاذبه های دیدنی میانمار | Myanmar (Burma)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی میانمار

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی میانمار آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

کشور میانمار که به نام برمه نیز شناخته می‌شود کشوری در جنوب شرق آسیا است که با چین، هند، تایلند و بنگلادش مرز مشترک دارد و با خلیج بنگال و دریای آندامان هم‌مرز است. میانمار جاذبه‌های زیادی برای ارائه به گردشگران از سراسر دنیا دارد. در سرزمین بودا می‌توانید از معابد باشکوه بودائیان بازدید کنید و با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر یانگون با فرهنگ مردم جنوب شرق آسیا آشنا شوید. شهر تاریخی باگان در میانمار محبوب‌ترین مقصد برای گردشگران محسوب می‌شود. این شهر پایتخت امپراتوری اول برمه از قرن 9 تا 12 میلادی بوده و پر از معابد کوچک بزرگ است.

باگان (Bagan)

این شهر تاریخی که در گذشته مرکز حکومت برمه سابق، میانمار اکنون بوده است، باگان در قرن ۱۱ ۱۳ هزار صومعه بودایی بوده که بیشتر این معابد در حال حاضر نیز وجود دارند، اگر به میانمار سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما به این شهر و معبد مشهور آن به اسم آناندا سر بزنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

معبد صخره طلایی (Golden Rock)

یکی از جاذبه‌های عجیب و غریب این سرزمین معبد صخره‌ی طلایی یا کیا اکتیو است که به معنای معبدی در گوشه‌ی دنج دنیا شناخته می‌شود. این معبد افسانه‌ای در واقع صخره‌ای طلاکاری شده است که ۸ متر ارتفاع و ۱۵ متر قطر دارد و در سواحل جنوبی کشور میانمار بر روی کوهی عظیم قرار دارد. گردشگران بسیاری برای دیدن آن به میانمار سفر می‌کنند تا از این اثر طبیعی شگفت انگیز بازدید کنند.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

شیمدو پایا (Shwemawdaw Paya)

شیمدو پایا” نام یک معبد بودایی  به معنی “خدای بزرگ طلایی” می باشد، چرا که طلای پر زرق و برقی که کیلومترها دور تر  نیز مشاهده می شود  آن را پوشش داده است. همچنین،  بالای معبد  الماسی درخشان قرار دارد که این زیبایی را دوچندان کرده است. این بنا  تقریبا 114 متر ارتفاع دارد که بلندترین معبد در میانمار است. شیمدو پایا به ویژه برای بودایی ها حائز اهمیت می باشد چرا که در برگیرنده چندین آثار متعلق به بودا نیز است. این بنا که در باگو قرار دارد، قدمتی هزار ساله دارد و با معابد، مجسمه ها و تندیس های طلایی مزین شده است.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

صومعه شاناندو (Shwenandaw Monastery)

در شهر ماندالای، میانمار معبدی به نام شاناندو وجود دارد که در واقع قسمتی از قصرهای فرمانروایی ماندالای در گذشته به حساب می آید؛ در آن دوران نمای خارجی معبد با طلا پوشیده شده بود که در حال حاضر بیشتر در نمای داخلی و درون بنا به کار رفته است. این معبد از دیدنی های تاریخی، مذهبی جالب توجه میانمار شمرده می شود.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

رودخانه آیروادی (Ayeyarwady River Cruise)

رودخانه آیروادی یا ایروادی طولانی ترین رودخانه میانمار است که از ارتفاعات  هیمالیا سرچشمه گرفته و پس از عبور از میانمار  به دریای آندامان میریزد. این رودخانه که پذیرای کشتی ها و قایق های بزرگ در ارتفاعات پایین تر بود،  خیلی سریع به یک مقصد محبوب تفریحی مبدل گشت. کشتی ها و قایق های تفریحی بین ماندالای و باگان حرکت می کنند که هر دو شهر دارای معابد، معابد (پاگودا) و مجسمه های بودا بسیاری می باشد.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

نگپالی (Ngapali)

نگپالی ترکیبی از دو جهان در کشور جنوب شرقی آسیا می باشد که  یکی از بی نظیر ترین چشم انداز ها را دارد: سواحل شنی سفید رنگ، آب های آبی خلیج بنگال و هتل های لوکس. این نقطه بزرگ در میانمار معمولا دارای شرایط جوی خنک بوده و از همین رو گردشگرهای بسیار را به خود جذب کرده است.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

مراکیو (Mrauk U)

مراکیو یک شهر مهم باستانی در میانمار می باشد که در ابتدا تصور می شد به دلیل داشتن دیوارهای ضخیم، یک قلعه است اما این دیوارها برای حفاظت از معابد در برابر باد شدید بوده است و نه مهاجمان. معابد سنگی را می توان در سراسر این منطقه مشاهده نمود.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

دریاچه لینل (Lnle Lake)

دریاچه لینل، یک دریاچه پنهاور و گسترده  و یکی از جاذبه های توریستی در میانمار است. علاوه بر زیبایی طبیعی آن، این دریاچه نیز  مکانی برای جذب گردشگران می باشد، به ویژه خانه های به جا مانده از اینتها، قومی از جنوب شرقی آسیا. سفر با یک  قایق موتوری کوچک بر روی این دریاچه خاطره انگیز خواهد بود.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

معبد شدوگان (Shwedagon Pagoda)

این صومعه با قدمت ۲۵۰۰ سال از مکان های مقدس بودایی واقع در میانمار و به بیانی مهم ترین معبد بوداییان محسوب می گردد. دلیل این اهمیت وجود آثار مذهبی و ۱ تار موی متعلق به بودا می باشد. اطراف این معبد را پیکره ها، معبدها و گنبدهای بسیاری احاطه کرده برای گردشگران قابل توجه بوده و می باشد. قابل ذکر است که توریست های عزیز بازدید کننده باید بدون کفش و پای برهنه داخل صومعه بروند.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار

تانک کلات (Taung Kalat) میانمار

” تانک کلات  یک صومعه بودایی می باشد که در بالای یک آتشفشان خاموش بنا شده است و یکی از مکان های نفس گیر در برمه محسوب می شودبرای رسیدن به صومعه، بازدید کنندگان باید 777 پله را برای رسیدن به قله طی کنند. در بالا این کوه، می توان شهر باستانی باگان و همچنین پوشش های گیاهی انبوه را که منظره بسیار زیبایی را فراهم می کنند مشاهده نمود.

جاهای دیدنی میانمار
جاهای دیدنی میانمار


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)