جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران را بشناسید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهرهای مهم و بزرگ ایران، از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری داخلی هستند. به‌عنوان مثال هر ساله مسافران بسیاری راهی جاهای دیدنی مشهد، اصفهان و تهران می‌شوند. جاهای دیدنی مشهد شامل جاذبه‌های مذهبی، تفریحی و طبیعی است. تنوع جاهای دیدنی مشهد، سبب رونق صنعت گردشگری در این شهر شده است. همچنین جاهای دیدنی اصفهان نیز بخش بزرگی از تاریخ ایران را به خود اختصاص داده و این موضوع یکی از دلایل مهم سفر به این شهر است. در این مطلب جاهای دیدنی مشهد، اصفهان و تهران را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی این شهرها و دیگر مناطق ایران، می‌توانید از راهنمایی مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

جاهای دیدنی مشهد

مشهد با حرم حضرت رضا(ع) شناخته می‌شود. این مرقد مهم‌ترین جاذبه مشهد محسوب می‌شود و به‌خصوص در ایام خاص مذهبی صحن بارگاه مملو از جمعیت می‌شود. علاوه بر این جاذبه مذهبی، شهر شاندیز از دیگر جاهای دیدنی مشهد است که طرفداران بسیاری دارد. طبق گفته مجله گردشگری نابرو این شهر در 12 کیلومتری شمال شرقی مشهد و در منطقه‌ای ییلاقی واقع شده است.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

شاندیز طبیعت بکری دارد و آب‌وهوای معتدل آن در تابستان، این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل کرده است. شیشلیک غذای محبوب شاندیز است و مسافران مشهد و شاندیز بدون تجربه لذت طعم این غذا به خانه بازنمی‌گردند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک کوهسنگی نیز از دیگر جاهای دیدنی مشهد است و در جنوب غربی شهر واقع شده است. به گفته مجله گردشگری نابرو، دلیل نامگذاری این پارک، قرار گرفتن آن بین دو کوه سنگی است. قدمت تاریخی پارک کوهسنگی و آب‌وهوای دل‌انگیز آن سبب شده یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد محسوب شود. طرقبه، آرامگاه فردوسی، کلات نادری، گنبد هارونیه، باغ گیاه‌شناسی، بند گلستان، خانه ملک، خانه داروغه، گنبد سبز و… از دیگر جاهای دیدنی مشهد هستند. برای بررسی جزییات بیشتر دیگر جاهای دیدنی مشهد، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت گردشگری نابرو شوید، عبارت جاهای دیدنی مشهد را در آن جستجو و در نهایت مطالب مرتبط به این شهر را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

ماجراجویی در جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان از شهرهای مهم تاریخی ایران و نامدار در هنر معماری سنتی است. زیبایی جاهای دیدنی اصفهان به‌حدی است که به نصف جهان معروف شده است. به دلیل همین زیبایی، هرساله سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی راهی جاهای دیدنی اصفهان می‌شوند و در تاریخ آن ماجراجویی می‌کنند.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

سفر به جاهای دیدنی اصفهان در صنعت گردشگری بسیار پررونق است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر، میدان نقش جهان است. به گفته مجله گردشگری نابرو این میدان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بسیاری از دیگر جاهای دیدنی اصفهان در حوالی میدان نقش جهان واقع شده‌اند. مسجد شیخ لطف‌الله در شرق، عمارت عالی قاپو در غرب، سردر قیصریه در شمال و مسجد امام در جنوب این میدان واقع شده‌اند. از جذابیت‌های میدان نقش جهان اصفهان، درشکه‌هایی است که در این منطقه تردد می‌کنند و مردم را به سبک وسایل نقلیه قدیمی جابه‌جا می‌کنند. سری به مجله گردشگری نابرو بزنید تا با دیگر جاهای دیدنی اصفهان همچون سی‌وسه پل، چهل ستون، پل خواجو و… آشنا شوید.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

آشنایی با جاهای دیدنی تهران

بدون شک آشنایی با جاهای دیدنی تهران برای مسافران این شهر جذاب خواهد بود. برج آزادی و برج میلاد از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران هستند و نماد این شهر شده‌اند. همچنین این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد. کاخ گلستان، کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، عمارت کاظمی، موزه زمان و… از دیگر جاهای دیدنی تهران هستند که حال‌وهوای تاریخی دارند. تهران پر از جاذبه‌های تفریحی، فرهنگی و طبیعی است که می‌تواند خاطرات فراموش‌نشدنی برایتان بسازد.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

پارک نهج البلاغه، پارک ملت، پل طبیعت، پارک ساعی، آبشار تهران، پارک آب و آتش، دربند، درکه و… از دیگر جاهای دیدنی تهران هستند. به گفته مجله گردشری نابرو، جاهای دیدنی تهران بیش از 50 مکان مختلف هستند. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفرتان به پایتخت، اطلاعات مربوط به جاذبه‌های این شهر را در مجله گردشگری نابرو مطالعه کنید.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران

مجله گردشگری نابرو یک راهنمای جامع آنلاین برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری داخلی است. پیش از سفر به هر نقطه از ایران می‌توانید جاهای دیدنی آن را در راهنمای گردشگری نابرو جستجو کنید و اطلاعات کافی در مورد هریک به‌دست بیاورید. امیدواریم که از سفرتان به جاهای دیدنی مشهد، اصفهان، تهران و دیگر شهرهای ایران لذت ببرید.

جاهای دیدنی شهرهای بزرگ ایران



 الی گشت    

                تور کیش