تنوع غذایی در مالزی

از تنوع غذایی در مالزی لذت ببرید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مالزی کشوری است که تنوع غذایی زیادی دارد و در بسیاری از مواقع با عنوان کشور بهشت غذاهای آسیایی از آن یاد می‌شود. در این کشور انواع غذاهای غربی و شرقی یافت می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده تنوع فرهنگی و زندگی فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر در مالزی است. در این کشور آسیایی انواع غذاهای حلال نیز یافت می‌شوند. چنان‌چه به طعم و کیفیت غذای خود اهمیت می‌دهید می‌توانید با تهیه بلیط مالزی علی بابا به بهشت خود بروید.

 تنوع غذایی بالا در مالزی خود به علت تنوع فرهنگی، وجود انواع مواد اولیه تازه و همچنین وجود سرآشپزهای حرفه‌ای است که می‌توانند این تنوع را با طعم‌های شور، شیرین و ترش مخلوط کرده و بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را پخت و آماده کنند. پس با تهیه بلیط مالزی قادر به تست کردن این غذاها و لذت بردن از آن‌ها خواهید بود.

قیمت بلیط مالزی ارزان را با جستجو در اینترنت و در آژانس‌های هوایی می‌توان یافت و با سوار شدن به پرواز تهران مالزی، از خوردن غذاهای خوشمزه و متنوع مالایی لذت ببرید.

در مالزی خواربار فروشی‌های محلی وجود دارد که دارای انواع میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای دریایی متنوع و محلی است. تجربه دیدن این خواربار فروشی‌های محلی و مواد غذایی محلی برای بسیاری از مسافرین نو و تازه است. در رستوران‌های دریایی مالزی رنگارنگ موجودات دریایی به صورت زنده نگه‌داری می‌شوند تا در صورت سفارش مشتری پخت شده و مواد اولیه تازه و غذای تازه در اختیار مشتری قرار گیرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 شما می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت بلیط مالزی و ویزای مالزی و این‌که چه نوع امکاناتی از پرواز تهران مالزی انتظار دارید بلیط خود را رزرو کنید.

در مناطق مختلف مالزی غذاهای سنتی خاص و منحصر به فردی آماده می‌شود و از همین رو این قضیه عادی است که مردمان مالایی برای دیدن یک رستوران خاص و یا خوردن یک غذای ویژه، مسافت زیادی را طی کرده و به منطقه مورد نظر بروند. در کوالالامپور مالزی می‌توانید انواع رستوران‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، برزیلی و دیگر رستوران‌های بین المللی را مشاهده کنید و با تهیه بلیط هواپیما مالزی خود را به این کشور رسانده و از جاذبه‌های دیدنی و غذایی‌اش لذت ببرید.

در این متن ما می‌خواهیم شما عزیزان را با تعدادی از بهترین غذاهای مالزی آشنا کنیم:

رشته فرنگی زرد چینی مالزی HOKKIEN MEE

این غذا شامل یک ظرف پر از رشته فرنگی زرد ضخیم است که به آن سس سویا با گوشت، ماهی مرکب، ماهی کیک و کلم به عنوان مواد اصلی اضافه شده است. این غذای بسیار لذیذ با این‌که دارای اصالت چینی است ولی در زمره بهترین غذاهای مالزیایی قرار گرفته و مورد استقبال زیاد توریست‌های مالزی است.

ساتای مالزی satay

ساتای یک غذای ساده در مالزی است که تشکیل شده از تکه‌های گوشت (گاو،گوسفند یا مرغ) که در ادویه‌جات محلی خوابانده شده و سپس به آرامی کباب می‌شود. این غذا بسیار خوشمزه است و می‌توانید آن را با یک سس پر ادویه میل کنید.

تنوع غذایی در مالزی

تانجانگ توآلانگ مالزی TANJUNG TUALANG

پایه این غذا از میگوی تازه تشکیل شده است که آن را با ادویه‌های مختلف سرخ کرده و در آب شیرین می‌خوابانند تا مزه شیرین به خود بگیرد.

برگ موز مالزی BANANA LEAF

در این غذا، برنج در بشقاب ریخته و سرو نمی‌شود بلکه برنج در برگ موز سرو شده و به آن ادویه، ترشی و سبزیجات افزوده می‌گردد. این غذا را که از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مالزی است با دست می‌خورند.

تنوع غذایی در مالزی

چای گوشت با استخوان مالزی  BAKUTEH

باکوته در زبان مالزیایی  به معنی چای گوشت با استخوان است ولی در واقع هیچ چایی در این غذا وجود ندارد بلکه فقط بعد از صرف غذا، چای داده می‌شود. در این غذا گوشت دنده خوک وجود دارد که با قارچ، سیر، توفو و گیاهان آب‌پز مخلوط شده و سپس با برنج یا نودل سرو می‌شود. خوردن این خوراکی خوشمزه در روزهای بارانی لذت بیشتری دارد.

باید ببینید : چهار جاذبه طبیعت‌گردی مالزی

ناسی داگانگ مالزی NASI DAGANG

ناسی داگانگ مالزی غذایی است شامل برنج بخار پز شده در شیر نارگیل، کاری ماهی و مواد تشکیل دهنده دیگری مانند لادا سرخ شده در روغن نارگیل، تخم‌مرغ آب‌پز و ترشی‌های گیاهی. این یک غذای بسیار پر انرژی بوده و بهترین زمان برای خوردن آن صبح است.

تنوع غذایی در مالزی

ناسی لماک مالزی NASI LEMAK

ناسی لماک که در مالزی از آن به عنوان برنج چرب هم یاد می‌شود غذایی است که در آن برنج در شیر نارگیل پخته شده و سپس با آنچوی سرخ می‌شود و همراه با سمبل (یک نوع سس تند)، برش‌های خیار، تخم‌مرغ آب‌پز و روغن بادام زمینی سرو می‌شود. معمولا این غذا را در برگ موز سرو می‌کنند.

ناسی قندهار مالزی NASI KANDAR

این غذای محبوب شمال مالزی که از پنانگ سرچشمه می‌گیرد، تشکیل شده است از برنج بخار پز که می‌تواند ساده و یا همراه با ادویه‌های کاری با طعم‌های مختلف همراه با گوشت گاو یا گوشت گوسفند یا دل و قلوه یا مرغ سرخ‌ شده یا نبات و یا تخم ماهی سرو شود.

در پایان اگر می‌خواهید قیمت بلیط مالزی را بدانید، می‌توانید با جستجو در سایت‌های معتبر فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قیمت بلیط مالزی ارزان را به دست آورده و با صرفه اقتصادی به این کشور سفر کنید. سفری دلپذیر با خوراکی‌هایی خوشمزه را برای شما آرزو می‌کنیم.



 الی گشت    

                تور کیش