تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم؟! (از دروغ تا واقعیت)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بسیاری از افراد، رویای مهاجرت به کانادا را در سر می‌پرورانند. روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد. افراد بسیاری با ویزای توریستی به کشور کانادا سفر کرده و سپس می‌خواهند وضعیت مهاجرتی خود را تغییر دهند. به‌عنوان مثال، مایلند ویزای توریستی را به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کرده یا برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم درخواست دهند.

این افراد معمولا می‌خواهند بدانند آیا می‌توان در زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی این کشور، عنوان ویزا را تغییر داد و اقامت دائم گرفت؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت است، تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، چگونه و با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ قبل از هرچیز، شاید بهتر باشد ابتدا به این مسئله بپردازیم که افراد با چه اهدافی اقدام به دریافت ویزای توریستی یا ویزای بازدیدکننده کانادا می‌کنند.

صفر تا صد جزئیات ویزای توریستی در کانادا

کارهایی که با ویزای توریستی کانادا می‌توانید انجام دهید شامل موارد زیر است:

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ورود و اقامت در کانادا

ویزای توریستی کانادا نوعی مجوز برای اقامت موقت است. ویزای توریستی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به این کشور سفر کرده و مدتی در آن اقامت داشته باشید. مهلت ویزای توریستی می‌تواند حداکثر 6 ماه باشد. تعیین مدت اعتبار این ویزا با افسری است که وظیفه صادر کردن آن را به‌عهده دارد. البته این امکان وجود دارد که پس از اقامت در کانادا، بتوانید مدت ویزا را تمدید نمایید. با استفاده از ویزای توریستی کانادا، می‌توانید مدتی را در این کشور بمانید و به شهرهای مختلف آن سفر کنید. پس از اتمام اعتبار ویزا، باید کانادا را ترک کنید; چون حق قانونی شما برای اقامت موقت در کانادا از بین رفته‌است.

ترانزیت از طریق کانادا

اگر قرار است به کشور دیگری سفر کنید ولی به‌ناچار باید از طریق کانادا به آن کشور بروید، باید از ویزای ویزیتوری کانادا استفاده کنید.

جستجوی کار در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا و ملاقات با کارفرماهای مختلف، در مقایسه با پیدا کردن کار در خارج از خاک کانادا می‌تواند به شما برای پیداکردن شغل مناسب کمک زیادی کند.

شرکت در دوره آموزشی کوتاه مدت در کانادا

برای شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، به یاد داشته ‌باشید که طول این دوره‌ها نباید از 6 ماه بیشتر باشد; یعنی باید قبل از به‌اتمام‌رسیدن اعتبار ویزای توریستی، تمام شود.

فعالیت های تجاری در کانادا

فعالیت های تجاری اعم از:

  • خرید کالا و خدمات از کسب‌وکارها و شرکت‌های کانادایی
  • بازدید از محل یک شرکت یا کسب‌وکار
  • گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با فروش، تولید و دیگر اهداف تجاری
  • ملاقات با افراد برای شروع یا پایان دادن به تراکنش‌های تجاری

آیا با ویزای توریستی کانادا می‌توان اقامت گرفت؟

شاید این سوال برای برخی افراد پیش بیاید که آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مثبت است اما نه به صورت مستقیم! با این‌حال، بهتر است بدانید تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، کاری بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است.

در اغلب موارد، افرادی که با ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر کرده‌اند، تمامی شرایط تعیین شده برای دریافت اقامت دائم کانادا را ندارند. علاوه‌براین، پروسه بررسی درخواست اقامت دائم، کمی زمان‌بر است و حداقل 6 ماه و گاهی بیشتر از یک سال طول می‌کشد. پس فرد متقاضی برای ادامه اقامت قانونی در کانادا، باید پس از اتمام اعتبار ویزا، یا آن را تمدید کرده و یا به کشور خود برگردد.

به‌طورکلی همانطور که گفتیم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم به صورت مستقیم ممکن نیست. در اکثر موارد، افرادی که با ویزای توریستی به کانادا سفر کرده‌اند، از طریق یکی از دو روش ازدواج یا درخواست پناهندگی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام می‌کنند. البته روش‌های دیگری مانند دریافت مجوز تحصیل یا مجوز کار هم وجود دارد که به‌صورت مستقیم منجر به تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم نمی‌شوند. در ادامه این مقاله، به بررسی هریک از این روش‌ها می‌پردازیم.

ازدواج برای دریافت اقامت دائم کانادا

یکی از راهکارهایی که افراد زیادی برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم به کار می‌برند، ازدواج با یک فرد مقیم در کانادا است. اگر تصمیم دارید از این طریق برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید، بهتر است بدانید هریک از استان‌های کانادا، شرایط و مقررات ویژه‌ای را برای ازدواج در نظر گرفته‌اند؛ پس قبل از هر چیزی، باید درمورد قوانین و شرایط ازدواج در استانی که قصد دارید در آن ازدواج کنید، اطلاعات کافی به‌دست‌آورید.

پس از ازدواج با یک فرد مقیم در کانادا، همسر شما باید برای دریافت اقامت دائم، اسپانسر شما شود. البته نکته‌ای که باید در این ‌مورد مدنظر قرار دهید، این است که به‌دلیل افزایش پیدا کردن تعداد ازدواج‌های صوری برای اخذ اقامت دائم کانادا، دولت این کشور اخیرا مراقبت‌های بیشتری را اعمال می‌کند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

درخواست پناهندگی برای اخذ اقامت دائم کانادا

دومین روشی که برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم مورد استفاده قرار می‌گیرد، درخواست پناهندگی است. قبل از هرچیزی، بهتر است بدانید در میان تمام روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور، درخواست پناهندگی، خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین روش به شمار می‌رود. پس توصیه می‌شود برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، دیگر روش‌ها را در نظر بگیرید. بااین‌حال، درخواست پناهندگی زمانی برای شما گزینه مناسبی به‌شمار‌می‌رود که دلیل محکم، قطعی و قانع‌کننده‌ای برای این کار داشته‌باشید.

درواقع شما باید به دولت کانادا ثابت کنید که دارای شرایط در نظر گرفته‌شده برای پناهندگی هستید. اگر فکر می‌کنید واجد این شرایط هستید و مدارک لازم و کافی برای پناهنده‌شدن دارید، می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. به‌طورکلی، ضمانتی برای پذیرفته‌شدن درخواست پناهندگی شما و اعطای اقامت دائم از طرف دولت کانادا وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایل رد درخواست پناهندگی، کامل نبودن مدارک متقاضی است. چنانچه درخواست پناهندگی شما مورد قبول واقع نشد، پس از اتمام اعتبار ویزای توریستی کانادا، باید خاک این کشور را ترک کنید.

دریافت اقامت دائم کانادا با اخذ مجوز کار

در بسیاری از موارد، به دست آوردن مجوز کار، اولین قدم برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم می‌باشد. به‌طوری‌که اگر شخصی به عنوان نیروی کار وارد کانادا شود، ممکن است بتواند برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهد. روند درخواست اقامت دائم، شرایط و ملزومات زیادی دارد. برای این کار، متقاضی باید ابتدا به مدت یک سال یا بیشتر در یک موقعیت شغلی که به مهارت نیاز دارد، فعالیت کند. با این اوصاف، با دریافت مجوز کار و پس از یک سال کار در مشاغلی که به مهارت نیاز دارند، چنانچه شرایط لازم را داشته باشید، می توانید درخواست اقامت دائم بدهید.

البته در برخی مواقع، دریافت مجوز کار ممکن است کمی طول بکشد و در این مدت، اعتبار ویزای توریستی فرد متقاضی تمام شود. در این صورت، ممکن است فرد مجبور شود قبل از دریافت مجوز کار و تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، خاک کانادا را ترک کند. اگر به این دلیل ناچار به ترک خاک کانادا شدید، کارفرمایی که به شما پیشنهاد کار داده‌است، برای شما درخواست ویزای کار می‌دهد. سپس می‌توانید مجددا با ویزای کار به کانادا آمده و شروع به کار کنید. البته این امکان وجود دارد که فرد متقاضی دریافت مجوز کار، پس از بازگشت به کشور خود، از طریق مراکز درخواست ویزای کانادا یا کنسولگری ها برای دریافت مجوز کار درخواست بدهد. پس از این طریق هم می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

دریافت مجوز کار در کانادا

توجه داشته‌باشید که صرفا با ویزای توریستی و بدون داشتن مجوز کار، نمی‌توانید وارد بازار کار کانادا شده و مشغول به کار شوید. هیچکس نمی‌تواند بدون داشتن مجوز کار قانونی، به عنوان نیروی کار در کانادا بماند. برای دریافت مجوز کار، باید از طرف یک کارفرما در کشور کانادا پیشنهاد کاری (Job Offer) داشته‌باشید. علاوه‌براین، داشتن تاییدیه استخدام از وزارت کار کانادا هم برای دریافت مجوز کار ضروری است. دولت کانادا به متقاضیان واجد شرایط، مجوز کار اعطا می‌کند.

درواقع از تاریخ 28 فوریه 2023 یک سری تدابیر ایجاد شده‌است. براساس این تدابیر، تبعه کشورهای خارجی که به‌عنوان توریست وارد کشور کانادا می‌شوند، درصورتی‌که یک پیشنهاد کاری معتبر دریافت کنند، می‌توانند برای دریافت مجوز کار درخواست داده و در این کشور به کار مشغول شوند. دراین‌حالت، لازم نیست فرد خاک کانادا را ترک کرده و به کشور خود بازگردد. این مجوز کار، به متقاضی اجازه می‌دهد به کانادا نقل مکان کند. متقاضی می‌تواند مدت زمانی که به‌عنوان توریست در کانادا به سر می‌برد را به جستجوی شرکت‌های مختلف و فرصت‌های شغلی اختصاص دهد.

دریافت اقامت دائم کانادا با اخذ مجوز تحصیل

در روش دریافت مجوز تحصیل هم درست مانند روش دریافت مجوز کار، ممکن است مهلت ویزای توریستی شما قبل از دریافت مجوز تحصیل به پایان برسد و مجبور شوید به کشور خود برگردید. البته در این حالت هم می‌توانید پروسه دریافت مجوز تحصیل را در کشور خود شروع کرده و سپس با ویزای تحصیلی به کانادا برگردید. البته توجه داشته‌باشید چنانچه کسی از اعضای خانواده شما دارای مجوز کار یا تحصیل معتبر در کانادا باشد، در مدت زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی، می‌توانید برای دریافت مجوز تحصیل در دانشگاه‌های این کشور درخواست دهید.

همانطور که اشاره کردیم، دریافت مجوز تحصیل، به صورت مستقیم به تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم منجر نمی‌شود. روند دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا به این صورت است که پس از دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، باید برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) اقدام کنید. پس از پیدا کردن شغل و یک سال کار کردن در کانادا، در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

دریافت مجوز تحصیل در کانادا

کانادا دانشگاه‌های زیادی دارد که در سطح جهانی از رتبه و کیفیت خوبی برخوردارند. دریافت مدرک از یکی از این دانشگاه‌ها، می‌تواند به وضعیت شغلی شما در آینده کمک زیادی کند. در مدت زمانی که به‌عنوان توریست در کانادا مقیم هستید، می‌توانید از دانشگاه‌های مختلف این کشور بازدید کنید. این کار به شما کمک می‌کند برنامه تحصیلی و رشته‌ای که به آن علاقه دارید را پیدا کنید.

البته بهتر است بدانید امکان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا با ویزای توریستی این کشور وجود ندارد. تحصیل در این کشور تنها با داشتن مجوز تحصیل امکان‌پذیر است. قبل از درخواست مجوز تحصیل، ابتدا باید از یک دانشگاه در کانادا درخواست پذیرش نمایید. علاوه‌براین، درخواست شما باید مورد قبول دانشگاه مزبور واقع شود. اگر دانشگاهی که برای آن درخواست داده‌اید، درخواست شما را پذیرفت، می‌توانید فرم تقاضای مجوز تحصیل خود را آماده کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

سخن پایانی

اگر با ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر کرده‌اید، بهتر است بدانید که تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، کار بسیار سخت و چالش‌برانگیزی است. در اغلب موارد، شخص متقاضی نمی‌تواند شرایط مورد نیاز برای این کار را فراهم کند. با توجه به مطالبی که تا این لحظه عنوان شد، امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم، درمدت اقامت شما در کانادا وجود دارد ولی تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن این اقدام وجود ندارد.

همانطورکه‌گفتیم، تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم از طریق درخواست پناهندگی و ازدواج امکان‌پذیر است. این روش‌ها به صورت مستقیم به دریافت اقامت دائم کانادا منجر می‌شوند. در صورتی که فرد متقاضی، تمام شرایط تعیین‌شده برای درخواست پناهندگی یا ازدواج را داشته‌باشد، این روش‌ها زودتر به نتیجه می‌رسند. ازسوی‌دیگر، اخذ مجوز کار یا دریافت مجوز تحصیل، روش‌های دیگری برای دریافت اقامت دائم به شمار می‌روند که پروسه غیرمستقیم و طولانی‌تری دارند.

موسسه مهاجرتی ادیسه با بیش از 19سال تجربه و داشتن هزاران پرونده موفق در مسیر اخذ اقامت کانادا در کنار شماست و می‌تواند به شما کمک کند حتی با داشتن PR وارد کانادا شوید! البته لازم به ذکر است که مشاوران مجرب ادیسه با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای شما، بهترین گزینه‌های مهاجرت را به شما معرفی می‌کنند.



 الی گشت    

                تور کیش