مجموعه فرهنگی آموزشی باغ غدیر اصفهان | Isfahan

باغ غدیر اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ غدیر اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مجموعه فرهنگی آموزشی در اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، دیدنی های دیگری نیز دارد. از جمله این دیدنی ها باغ غدیر اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

مجموعه فرهنگي آموزشی باغ غدیر با مساحتي بالغ بر 52 هکتار، علاوه بر ارائه خدمات فرهنگي به عنوان مرکزي تفريحي در اصفهان محسوب مي شود. از جمله امکانات فرهنگی این باغ می توان به كتابخانه عمومی علامه امینی، خانه كودك و نوجوان، بنای یادبود علامه امینی اشاره نمود.

پیشنهاد محل اقامت در اصفهان :

 اسکان در بازمانده ای تکرار نشدنی از معماری مکتب اصفهان و دوران شکوهمند عصر صفوی بی شک برای هر ایرانی پر رمز و راز و خاص است. این بازمانده یک هتل با عمارتی به قدمت ۳۰۰ سال است که با معماری منحصربه فرد در نصف جهان ایران قرار دارد؛ صحبت از رزرو هتل عباسی اصفهان است که در کنار خیابان چهارباغ اصفهان همچون نگینی زیبا می درخشد.مطالعه پیشینه هتل پنج ستاره عباسی اصفهان هم خود خواندنی است؛ در میان آثار معماری باقیمانده از عصر صفوی، مجموعه مدرسه، بازارچه و کاروانسرایی برجا مانده است، این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و او این مجموعه را به مادر خود تقدیم کرد. این کاروانسرا در سال 1336 شمسی به همت و سرمایه گذاری شرکت سهامی بیمه ایران تبدیل به هتلی تشریفاتی، مدرن و باشکوه به نام هتل عباسی شد که چشمه ای از هنر بی بدیل ایران زمین را جلوه گر ساخته است؛ بنایی که به گفته دست اندرکاران این هتل و به نقل از گردشگران داخلی و خارجی، مورخان و معماران برجسته، و به زعم جهانگردان حرفه ای، یکی از زیباترین مهمانسراهای جهان لقب گرفته است.


باغ غدیر اصفهان
باغ غدیر اصفهان

در شهر اصفهان باغ های زیادی را می توان مشاهده نمود که برای تفریح و گردش اهالی این شهر و مسافران احداث گردیده است. یکی از این باغ ها، باغ غدیر بوده که علاوه بر جاذبه های تفریحی که دارد ، خدمات فرهنگی نیز ارائه می دهد. همچنین امکانات تفریحی مجموعه شامل؛ استخر، جكوزي، سونای بخار و خشك، بدن سازي، ماساژ و سالن بهتواني و پيشگيري از ايجاد آسيب هاي شغلي با امكانات جانبي زمين هاي تنيس، بولينگ، سینمای چهاربعدی و … مي باشد.

باغ غدیر اصفهان
باغ غدیر اصفهان

در اواخر سال ۱۳۶۴ طبق پیشنهادی که از طرف شهرداری اصفهان مطرح گردید، طرح بنای یادبود علامه امینی در باغ غدیر به مسابقه گذاشته شد. طرح های اولیه در تاریخ ۲۷ اسفندماه همان سال برای شهرداری اصفهان ارسال گردید. پس از چند ماه، کار احداث مجموعه فرهنگی باغ غدیر شروع شد و در سال ۱۳۷۲ مجموعه افتتاح شد. این بنا به یادبود علامه امینی تأسیس شده و از ارکان این مجموعه محسوب می گردد.

بخش های مجموعه باغ غدیر

  • بنای یادبود علامه امینی
  • كتابخانه عمومی علامه امینی
  • مجموعه ورزشی باغ غدیر (سالن ورزش- استخر و دو زمین تنیس)
  • خانه كودك و نوجوان
  • مجموعه سر درب

مجموعه سر درب از دو سالن ویژه جهت اجرای نمایش های هنری و امور نمایشگاه و تعدادی کلاس های آموزشی تشکیل می شود. آمار مراجعین مجموعه، سالانه نزدیک به ۱۲۰.۰۰۰ نفر می شود که این تعداد شامل استقبال مراجعین اداری، آموزشی مجموعه، شرکت در برنامه های مناسبتی،‌ فعالان کانون های مستقر در مجموعه و حضور خانواده ها جهت تفریح در محوطه آزاد باغ غدیر می باشد. مجموعه سر درب شامل گالری الغدیر- سالنهای اجتماعات با ظرفیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر و همچنین حوضخانه ساختمان الغدیر با ظرفیت ۲۰۰ نفر می باشد. از جمله مراسمی که در این مکان برگزار می شود می توان به  همایش ها، سمینارها، محافل ادبی،‌گردهمایی ها، مجامع عمومی کانون ها، جشن ها، سوگواره ها و… اشاره نمود.

آدرس: ایران، اصفهان، خيابان 22 بهمن، خيابان علامه اميني

شماره تماس: 2612999

 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨