باغ عمران شهرستان چرام ، کهگیلویه و بویراحمد | Choram

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ عمران چرام

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ عمران چرام آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این باغ سرسبز در شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ما همراه باشید.

چرام نام سرزمینی زیبا با آب و هوای دلپذیر در رشته کوه های مرتفع زاگرس است. آب و هوای دل انگیز، چشمه ها و رودخانه های فراوان ییلاقی و قشلاقی و نقاط کوهستانی منحصر به فرد این شهرستان سبب شده است تا به عنوان یکی از مهمترین قطب ها و جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شناخته شود. شهر چرام دارای مکانهای دیدنی از جمله باغ چشمه بلقیس، سد و تنگه شراب گرو،باغ عمران و آبشار الوان طسوج و … می باشد. در این مطلب شما را با باغ عمران شهرستان چرام آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

باغ عمران یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد در ۳ کیلومتری شهر چرام و چسبیده به روستای شهرک واقع شده است و همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور است. باغ عمران در مجاورت باغ چشمه بلقیس و در آن طرف جاده قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تنوع درختان سردسیری و گرمسیری در کنار چشمه‌های متعدد یکی از شگفتی‌های این باغ زیبا است که با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان در شهرستان چرام، این باغ، هوای خنک و دلپذیر  را به گردشگران و مسافران هدیه میکند.

باغ عمران چرام
باغ عمران چرام

در این باغ انواع درخت از جمله اکالیپتوس، سدر، بلوط، سرو و گردو، گلابی، سیب، لیمو ترش، خرمالو، پرتقال، نارنگی، انجیر، انگور، توت، نارنج و نخل وجود دارد. که باعث زیبایی چند برابر این باغ شده اند.

باغ عمران چرام
باغ عمران چرام

 

باغ عمران که در کنار باغ چشمه بلقیس قرار دارد، تاریخ ساخت آن با تاریخ ساخت باغ چشمه بلقیس یکی می‌باشد، ولی این باغ در اختیار شهرداری می‌باشد و امکان بازدید برای عموم فراهم نمی‌باشد.

 

ساختار باغ نیز تا حد زیادی شبیه به باغ چشمه بلقیس می‌باشد و دارای یک حوض مرکزی می‌باشد. چشمه برکنا نیز معماری شبیه با باغ چشمه بلقیس دارد و در فاصله ۱ کیلومتری باغ چشمه بلقیس در شالیزارهای چرام قرار دارد.

باغ عمران چرام
باغ عمران چرام

آدرس: ایران، استان کهگیلویه و بویر احمد، ۴ کیلومتری جنوب شرقی چرام و چسبیده به روستای شهرک

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨