آرامگاه امامزاده سید علی کیا سلطان ، نوشهر | Nowshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

امامزاده سید علی کیا سلطان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره امامزاده سید علی کیا سلطان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جاذبه در نزدیکی نوشهر در ادامه با ما همراه باشید.

آرامگاه سید علی کیا سلطان مربوط به سده ۹ و ۱۰ ه.ق است و در شهرستان نوشهر، روستای هزار خال کجور (روستای سیدعلی کیا) واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


امامزاده سید علی کیا از نواده‌های امام موسی کاظم (ع) است و در روستایی در فاصله ۸ کیلومتری نوشهر واقع شده که دارای ۷۰۰ سال قدمت است. بنای فعلی در زمان سلطان محمد خدابنده احداث شده است. بقعه دارای آب، برق، مسجد و امکانات رفاهی است.

از نوادگان معروف ایشان می توان به سید میرشهاب الدین کیائی که دارای اشعار و تالیفات متعدد می باشد اشاره کرد. نوه بزرگوار دیگر ایشان سید شهرام کیایی بوده که در باب عرفان و ادب تالیفات فراوانی دارد که در دانشگاه های معتبر تدریس می گردد.

حرم مطهر امامزاده در روستایی سرسبز که متبرک به نام همین بزرگوار است، قرار گرفته است. معماری خاص حرم مطهر که شباهت بسیاری به بقعه “سید جمشید کیاسلطان” شهر رویان دارد حکایت از یک دوره زمانی مشترک دارد و گویای این است که این بزرگوار نیز از حاکمان و سلاطین دوره کیایی در شمال ایران بوده است.

آدرس: استان مازندران، نوشهر، روستای هزار خال کجور

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨