افتتاح حساب در امارات شامل چه افرادی می‌باشد؟

افتتاح حساب در امارات شامل چه افرادی می‌باشد؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

افتتاح حساب در امارات از دسته اقداماتی است که در ابتدای ورود به این کشور افراد باید به فکر آن باشند. دبی به دلیل اقتصاد پر جنب و جوشی که دارد برای تجارت بین‌المللی فرصت‌های بسیاری را در اختیار تاجران قرار می‌دهد. و افراد بسیاری از سرتاسر دنیا به فکر راه‌اندازی کسب و کار خود در این منطقه هستند.

از این رو افتتاح حساب بانکی در امارات از نیازهای اولیه و ضروری افرادی است که قصد مهاجرت یا دریافت اقامت این کشور را دارند. برای افتتاح حساب در امارات شخص حتما باید کارت اقامت یا آی دی کارت امارات را داشته باشد. چون در حال حاضر طبق قوانین این کشور افتتاح حساب بانکی در دبی بدون اقامت امکان‌پذیر نخواهد بود. ممکن است برخی از بانک‌ها امکان افتتاح حساب را به افراد غیر مقیم بدهند اما این حساب بسیاری از دسترسی‌ها را به افراد صاحب حساب نخواهد داد.

افتتاح حساب در امارات شامل چه افرادی می‌باشد؟

روش های گرفتن اقامت دبی

افراد خارجی که علاقمند هستند برای مدتی طولانی در امارات زندگی یا کار کنند نیازمند دریافت ویزای اقامت این کشور هستند. ویزای اقامت دبی می‌تواند بین 2 تا 3 سال یا در مواردی حتی 10 سال معتبر باشد. البته شخص می‌تواند در شرایطی این ویزا را تمدید کند. پس دریافت اقامت دائم امارات به معنای مهر ویزا در پاسپورت و زندگی به صورت مداوم در این کشور می‌باشد. از این رو دریافت اقامت دائم دبی به شیوه‌ی کشورهای اروپایی ممکن نیست. زیرا قوانین امارات برای اخذ تابعیت بسیار سخت هستند. متقاضیان زندگی در این کشور تنها قادر هستند با استفاده از یکی از روش‌های اخذ اقامت یک ویزای موقت 3 ساله دریافت کنند و با زندگی مداوم در دبی ویزای امارات کل خانواده‌ را تمدید کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برای اخذ اقامت دبی روش‌هایی وجود دارد که بر اساس شرایطی که متقاضیان دارند می‌توانند یکی از این روش‌ها را برای مهاجرت انتخاب کنند:

  • اقامت از طریق خرید ملک
  • از طریق ازدواج
  • از طریق تولد فرزند
  • از طریق تحصیل
  • از طریق ثبت شرکت
  • از طریق استارت آپ

روش های گرفتن اقامت دبی

انواع حساب بانکی در امارات

  • حساب پس‌انداز

حساب پس‌انداز حسابی است که شخص صاحب حساب سپرده خود را در بانک به نام خود واریز خواهد کرد. برای این حساب‌ها مقدار کمی سود در نظر گرفته می‌شود. همچنین از این حساب‌ها برداشت ماهیانه انجام خواهد شد اما تعداد برداشت‌ها از طرف بانک محدودیت‌هایی دارد.

  • سپرده ثابت

سپرده ثابت نسبت به حساب‌های پس‌انداز سود بیشتری دارند و به همین دلیل صاحبان حساب نمی‌توانند زودتر از موعد مقرر از حساب خود مبلغی را برداشت کنند.

  • حساب جاری

استفاده از حساب بانکی جاری در امارات معمولا بین شرکت‌های دولتی و بازرگانی که نیازمند معاملات منظمی با موسسات مالی یا بانک‌ها هستند رایج‌تر است. در این حساب‌ها محدودیتی برای انجام تراکنش‌های جاری وجود نخواهد داشت و به صورت نامحدود می‌توان از این حساب‌ها برداشت کرد و معاملات مربوطه را انجام داد.

  • حساب تجاری

اکثر کسب و کارها در دبی با سیستمی مدیریت می‌شوند که به حساب‌های تجاری متصل باشند. این حساب‌ها به صاحبان مشاغل کمک می‌کنند تا هزینه‌ها و وجوه خود را مدیریت کنند. البته این حساب‌ها با حساب‌های شخصی متفاوت خواهد بود.

  • حساب حقوقی

حساب حقوقی حسابی است که حقوق افراد به آن حساب واریز خواهد شد. در امارات و دبی بانک‌های مختلف حساب حقوقی را به درخواست شرکت‌ها باز کرده و کارکنان شرکت می‌توانند به این حساب دسترسی داشته باشند.

تفاوت افتتاح حساب حقیقی با حقوقی در امارات

همان‌طور که گفتیم افتتاح حساب در امارات برای افراد بدون اقامت در تمامی بانک‌های دبی منع شده است. بهتر است بدانید که شرایط افتتاح حساب برای افراد عادی با افرادی که از طریق ثبت شرکت اقدام به این کار می‌کنند تفاوت‌هایی دارد. این نکته را فراموش نکنید که افتتاح یک حساب بانکی برای افراد غیر بومی در هر کشوری، قوانین و شرایط خاصی دارد. افرادی که تمایل دارند در دبی یا دیگر مناطق امارات حساب بانکی داشته باشند، ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب را آماده کنند و مراحل را به درستی طی کنند. نکته مورد توجه این است که افتتاح حساب برای افراد حقیقی و حقوقی تفاوت‌های دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

افتتاح حساب برای افراد حقیقی

مدارکی که افراد حقیقی برای افتتاح حساب باید ارائه دهند شامل موارد زیر می‌شود:

کپی پاسپورت

مدارکی که حضور شخص در کشور امارات متحده عربی را تایید می‌کند.

افتتاح حساب حقیقی به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدارک هویتی شخص حقیقی

تکمیل اظهارنامه و فرم‌های بانکی

ارائه حداقل مبلغ مشخص شده به بانک برای افتتاح حساب

افتتاح حساب برای افراد حقوقی

مدارکی که فرد حقوقی برای افتتاح حساب در امارات باید ارائه دهد عبارتند از:

کپی پاسپورت سهام‌داران شرکت

ارائه کپی مجوزهای مربوط به شرکت و کپی مدارک اصلی شرکت مرتبط با قوانین امارات و اسناد حقوقی

کپی ویزای سهام‌داران شرکت

قراردادهای کارکرد شرکت

ارائه گزارش گردش مالی شرکت در 6 ماه اخیر

بهتر است بدانید مراحل افتتاح حساب شخصی افراد در امارات خیلی سریع و در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد. اما برای افتتاح حساب شرکتی یا حقوقی در امارات افراد باید حتما در همان بانک حساب شخصی باز کنند و حدود 2 ماه از افتتاح حساب شخصی آن‌ها که گذشت بر اساس صورت‌حساب بانکی خود بتوانند حساب شرکتی را راه‌اندازی نمایند.

هزینه اجاره و ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

در تعیین هزینه ثبت شرکت در دبی چندین عامل موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نوع مجوز و فعالیت شرکت ثبت شده، منطقه و متراژ ملک مورد نظر برای راه‌اندازی کسب‌وکار، نام شرکت و تعداد شرکا را نام برد که همگی در هزینه‌های ثبت شرکت در دبی تاثیرگذار هستند. تمام هزینه‌های ثبت شرکت در دبی بر اساس درهم امارات و دلار آمریکا محاسبه خواهد شد. حداقل و حداکثر هزینه‌های ثبت شرکت در دبی به صورت تقریبی در زیر آمده است.

هزینه‌ها بر اساس دلار آمریکا 4500 دلار به بالا است و هزینه‌ها بر اساس درهم امارات 16000 درهم به بالا خواهد بود.

در این برآورد هزینه مجوز ثبت شرکت، ثبت آدرس، حق الوکاله و هزینه‌های مربوط به کفیل(در صورت نیاز) مورد بررسی قرار گرفته است.

جمع بندی

افتتاح حساب در امارات برای افراد حقیقی و حقوقی امکان‌پذير است که در صورت بازگشایی حساب حقوقی ارائه مدارک ثبت شرکت الزامی خواهد بود.



 الی گشت    

                تور کیش