آب گرم سادات محله رامسر ، مازندران | Ramsar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آب گرم سادات محله رامسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره آب گرم سادات محله رامسر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبگرم معروف در رامسر در ادامه با ما همراه باشید.

آب گرم سادات محله‌ رامسر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در این شهرستان به ‌شمار می‌رود که به ‌دلیل وجود املاح معدنی در سراسر کشور مشهور است. سادات محله در فاصله‌ی پنج کیلومتری رامسر قرار دارد و به دلیل بهره‌مندی از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره میزبان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

از مرکز شهر رامسر که دور شوید تابلوهای آب گرم معدنی سادات محله را می بینید. این آب گرم با نام آب گرم سادات شهر یا سادات محله شناخته می شود. این آب گرم امروزه به صورت استخر درآمده، در واقع از چشمه ی اصلی با لوله هایی به داخل استخر هدایت شده است. ارتفاع آب این استخر کمی پایین تر از گردن یک فرد بزرگسال است و نسبت به آب گرمی مانند سنا شوری کمتری دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


حدود سی سال پیش خلبانی اهل اردستان شیراز همراه همسرش که دچار نوعی بیماری حرکتی (مفصلی) بوده که احتمال داشته برای همیشه فلجش کند برای گردش به شمال می روند و از آبگرم سادات محله استفاده می کنند. همسر خلبان تقریبا بهبود میابد و از آن پس هر وقت بیماریش عود می کند مجددا سری به این آب گرم می زند و از خواص بی نظیر آن بهره می برد و برای سال ها سلامتی خود را به دست می آورد. این در حالی بوده که پزشکان با دارو می توانستند بیماری او را فقط تا حد کمی مهار کنند و نمی توانستند از عود مجدد بیماری جلوگیری کنند.

آب گرم سادات محله رامسر
آب گرم سادات محله رامسر

آب گرم های رامسر از دل کوه های البرز می جوشد و در پایین کوه در منطقه ی ییلاقی اربکله از زمین بیرون می زند. با عبور از جاده ای که در این منطقه کشیده شده بوی باروت استشمام می شود. این بو نشانه ی نزدیک شدن به چشمه های آب گرم گوگردی است که امروزه به صورت استخرهایی مدرن در اختیار همگان قرار دارد.

چشمه ‌های آب گرم در رامسر یکی دو تا نیستند بلکه چندین رشته دارند و در نقاطی مانند جواهرده، کتالم، سادات محله و خود شهر رامسر واقع شده ‌اند. این چشمه های آب گرم علاوه بر خاصیت درمانی، طبیعت زیبا و دیدنی را در اطراف خود به وجود آورده اند که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و جالب باشد.

آب گرم های رامسر که از نوع گوگردی هستند جزء آب های کلربیکربناته کلسیک می باشند پس مزه ی شوری دارند. از طرفی از نوع منیزین گازدار گوگردی هستند پس برای درمان بیماری های جلدی رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی بسیار مفیدند و در رفع عوارضی که پس از تب به وجود می آید استفاده می شوند.

امروزه آب گرم سادات محله یکی از جاذبه ‌های گردشگری طبیعی شهرستان رامسر محسوب می شود که به ‌دلیل وجود املاح معدنی خاص در آن در کل کشور معروف و شناخته شده است. این ناحیه از رامسر به دلیل وجود آب گرم های معدنی با ویژگی‌ های خاص درمانی و دارویی، همواره عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت رامسر فرا می خواند. دمای این آب گرم ها حدود 40 درجه ی سانتی گراد است که می تواند آرامش را برای افراد به ارمغان آورد. آب گرم سادات محله رامسر یک مکان فوق العاده است که حتما باید در سفر به شمال ایران از آن دیدن کرد.

آدرس: ایران، مازندران، رامسر، ۵ کیلومتری رامسر، سادات محله

ساعت کاری: از ساعت 09:00 الی 22:00

قیمت بلیط: 20.000 تومان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨