بهترین چشمه های آبگرم سرعین ، اردبیل | Sarein

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه های آبگرم سرعین

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه های آبگرم سرعین استان اردبیل آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین چشمه های آبگرم این شهر در ادامه با ما همراه باشید.

سرعین شهر کوچکی در جنوب اردبیل با مساحت بیش از یک میلیون و 280 هزار متر مربع می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا 1650 متر میباشد و به دلیل چشمه های آب گرم آن شهرت بین المللی دارد. سرعین مقصد گردشگری تابستانی مردم سرتاسر ایران و جهان است. اردبیل با وجود چشمه های آبگرم سرعین، بزرگ‌ترین مرکز «توریستی-درمانی» در کل ایران است.

به جرات میتوان گفت که سرعین یکی از مهمترین جاذبه های طبیعت گردی در ایران است و سهم عمده ای در احیای گردشگری دارد. اردبیل ۱۱۸ دهانه‌ی چشمه‌ی معدنی دارد. گرم‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «شابیل اردبیل» در «لاهرود»، اسیدی‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «قورتورسویی» در جنوب «مشکین‌شهر» و بلندترین چشمه، چشمه‌ی «گاومیش» است. در ادامه بهترین آبگرم های سرعین را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مجتمع آب‌درمانی سبلان سرعین

مجتمع آب‌درمانی سبلان سرعین بزرگ‌ترین مرکز آب درمانی در کل خاورمیانه و آسیاست و ۳ استخر سرپوشیده، چند واحد جکوزی، ۲ واحد سونای بخار، ۴ واحد سونای خشک، وان‌های اختصاصی، خدمات درمانی و پزشکی، بخش فیزیوتراپی مجهز، رستوران، بوفه و … دارد.

چشمه های آبگرم سرعین
چشمه های آبگرم سرعین

مجتمع آب درمانی ایرانیان

مجتمع آب درمانی ایرانیان شامل استخر آبگرم معدنی، استخر جوانان، استخر کودکان، بخش‌های درمانی و پزشکی، جکوزی، سونای خشک، سونای بخار، قسمت‌های ورزشی و… است. معماری داخلی «آب درمانی ایرانیان» شبیه استخرهای مدرن طراحی شده است. پس اگر دوست دارید، فضایی شبیه یک استخر یا پارک آبی را امتحان کنید، آب‌درمانی ایرانیان خوراک‌تان است.

آبگرم گاومیش گلی

سرعین، جز مجتمع‌های آبدرمانی مدرن، چشمه‌های سنتی زیادی دارد؛ مثل آبگرم گاومیش گلی. اینطور معروف است که این آبگرم در گذشته محلی بوده برای خوابیدن گاومیش‌ها و برای همین اسمش را گاومیش گلی گذاشته‌اند. گاومیش گلی، استخر روبازی‌ست به مساحت ۴۰۰ متر. ۱۷ دوش سرد و گرم دارد و دمای آبش به ۴۶ درجه می‌رسد. به گفته آنهایی که تجربه آب‌تنی در این آبگرم را داشته‌اند نظافت اینجا زیاد راضی‌کننده نیست، اما جزو پرآب‌ترین چشمه‌های این منطقه به شمار می‌رود و خاصیت درمانی زیادی دارد. آب این چشمه برای درمان رماتیسم، دردهای عضلانی، بیماری‌های قلبی و عروقی، خستگی و تنش‌های جسمی موثر است.

آب گرم 9 چشمه

مجموعه آب درمانی 9 چشمه، بتازگی ساخته شده و تمامی 9 چشمه آب گرم سرعین را در خود جای داده و با تنظیم حرارت آبها در یک سطح لذت کامل را برای شما فراهم می نماید. دمای آبها در حدود 35 درجه بوده که مطلوب بدن ماست. برخورد مناسب و تمیزی و بهداشت و امکانات خوب این مجموعه آن را تا رتبه سوم بهترین آبهای معدنی سرعین بالا آورده است. در این آبگرم همزمان خانمها و آقایان میتوانند استفاده از آب گرم را در استخرهای مجزا تجربه کنند.

چشمه های آبگرم سرعین
چشمه های آبگرم سرعین

آبگرم هتل رویال پارک

هتل رویال پارک سرعین، هتل چهار ستاره‌ایست که در خودش اولین مجموعه آبدرمانی ایران را جای داده است. این مجموعه تحت نظارت اتحادیه جهانی آبدرمانی قرار دارد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله اتاق آرامش، ماساژ و اسپاست. آبگرم رویال پارک، استخر و جکوزی VIP هم دارد. آب این بخش‌ها با چشمه گاومیش گلی پر شده و به همین دلیل از خاصیت درمانی زیادی برخوردارند؛ از جمله اینکه می‌گویند املاح آن از طریق پوست سریع جذب می‌شود.

مجتمع آب درمانی قهوه‌سویی

آبگرم قهوه‌سویی، یکی دیگر از آبگرم های سرعین است که در هتل آپارتمانی به همین اسم قرار گرفته است. این آبگرم دارای استخر آب‌معدنی، استخر کودک و آبگرم، جکوزی گروهی و سونای خشک و بخار است. قهوه‌سویی، سالن‌هایی مجزای زنانه و مردانه دارد و صبح‌ها خلوت‌تر از دیگر مواقع روز است. آب این آبگرم به‌خصوص برای چشم‌درد مفید است و خوردن آب آن برای درمان سنگ کلیه، بیماری‌های روده و گرفتگی رگ‌ها توصیه می‌شود.

مجتمع آب درمانی آفتاب

مجتمع آب‌ درمانی آفتاب در «دره‌ی سلامت» سرعین قرار دارد. این مجتمع یک استخر بزرگ کم‌عمق، استخر کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی و اتاق ماساژ دارد. فضایش ساده است و مردم سرعین نسبت به آب‌درمانی‌های دیگر، بیش‌تر سراغش می‌روند.

چشمه های آبگرم سرعین
چشمه های آبگرم سرعین

آبگرم پهنلو (ارشاد)

چشمه آبگرم معدنی پهنلو در شرقی‌ترین نقطه شهر واقع شده و از آنجایی که متاسفانه فقط مخصوص استفاده آقایان است، می‌توان به مجتمع آبدرمانی هتل ارشاد سرعین رفت. استخر این مجموعه از آب همان چشمه پهنلو پرمی‌شود و سالن‌های زنانه و مردانه جداگانه‌ای دارد. وجود استخرهایی مخصوص کودکان، ماساژ، سونای خشک و بخار، جکوزی، آبشار آب داغ، تونل آب سرد، حمام ترکی و… از این مجموعه، مجموعه کاملی ساخته است. درمان دردهای عصبی، ماهیچه‌ای ومفاصل از خاصیت‌های این آبگرم است.

آبگرم قره‌ سو

آبگرم قره‌سو یک تجربه‌ی جدید است. استخر‌ روبازش و دمای بالای آب، نسبت به دیگر چشمه‌ها خاصش کرده. این چشمه به اعصاب‌سویی هم معروف است و از غربی‌ترین چشمه های آبگرم سرعین به‌حساب می‌آید. دمای آبگرم قره‌سو ۴۴ درجه سانتیگراد است و جریانی دایمی در سطح زمین دارد. این آب طعم گسی دارد و بی‌رنگ است. آرامش اعصاب و تسکین دردهای روماتیسمی از ویژگی‌های درمانی این چشمه است.

آب معدنی ساری‌ سو

ساری سو در مرکز شهر سرعین قرار گرفته و جریان دایمی دارد. این آب ترش‌مزه و به رنگ سبز مغزپسته‌ای‌ست و تسکین دردهای روماتیسمی، مفصلی و عضلانی از ویژگی‌های درمانی‌اش است.

چشمه های آبگرم سرعین
چشمه های آبگرم سرعین

آبگرم ژنرال

چشمه‌ آبگرم ژنرال در دره‌های سرعین قرار دارد که برای استفاده از آبگرمش باید به «هتل سپید» سرعین بروید. آب این چشمه ترش‌مزه و بی‌رنگ و دمایش ۴۳ درجه سانتیگراد است. مواد معدنی آب این چشمه برای درمان دردهای عضلانی و روماتیسمی مناسب است.

آب معدنی ارجستان

اگر می‌خواهید تجربه‌ی آب‌گرم در فضای باز طبیعت را داشته باشید، بدون شک انتخاب‌تان آبگرم ارجستان است. این چشمه مانند دیگر نمونه‌هایش، از مجموعه‌ی چشمه های آبگرم سرعین نیست، بلکه در غرب اردبیل در روستای ارجستان قرار دارد. آبگرم ارجستان، گازدار، سرد، بی‌بو و طعمش گس است، بنابراین، به‌عنوان نوشیدنی استفاده می‌شود. دمایش۱۰ الی ۱۵ درجه سانتیگراد است و علاوه بر استفاده به‌عنوان نوشیدنی، برای آب‌تنی هم، حوضچه‌ای سیمانی و سرپوشیده روی چشمه ساخته شده است.

آبگرم بش باجیلار

یکی دیگر از چشمه های آبگرم سرعین ، آبگرم بش باجیلار یا پنج خواهران‌ است. این چشمه از قدیمی‌ترین چشمه‌های آبگرم‌های سرعین است که در گذشته به آن «دره‌ی لرسویی» هم می‌گفتند. این آب کمی بودار و ترش‌مزه است و ۳۵ درجه سانتیگراد دما دارد. درمان دردهای مفصلی، عمومی و بیماری‌های عصبی، ویژگی‌های درمانی این آبگرم است.

چشمه های آبگرم سرعین
چشمه های آبگرم سرعین

آب گرم ویلا دره

چشمه آب معدنی ویلا دره در روستای گردشگری ویلادره در 3 کیلومتری سرعین قرار دارد. این چشمه آب سرد دارد و دمای آن 17 درجه است. در مرکز روستای ییلاقی ویلا دره ( بیله درق) حمامی وجود دارد که همان آب معدنی ویلادره است و عموم مردم میتوانند از آن استفاده کنند. آب این چشمه بیرنگ و کمی ترش مزه است و برای درمان بیماریهای کلیه و گوارشی و سوءتغذیه و تراخم اثری فوق العاده دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨