چشمه آب معدنی سنگرود
چشمه آب معدنی سنگرود

چشمه‌های آب معدنی سنگرود ، رودبار | گیلان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه آب معدنی سنگرود

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه آب معدنی سنگرود استان گیلان آشنا خواهیم گرد. با ما همراه باشید .

روستای سنگرود واقع در پانزده کیلومتری لوشان (شهر آفتاب گیلان) بطرف شهر کوهستانی جیرنده واقع شده است که برای رسیدن به روستای سنگرود از جوار حرم مطهر امام زاده محمد حنفیه وپس از آن از روستای کرد نشین کرماک باید عبور کرد تا به مقصدمان روستای سنگرود برسیم روستای سنگرود در منطقه فاراب عمارلو قرار گرفته است .

این چشمه ‌های آب معدنی در روستای سنگرود از توابع دهستان عمارلو شهرستان رودبار واقع شده است بخش عمارلو تقریبا در ۲۰ کیلومتری شهر لوشان قرار دارد .در روستای سنگرود جاذبه گردشگری کم نمی باشد اما یکی از جذاب ترین آن ها، چشمه های آب معدنی این روستا است. در این روستا دو چشمه اصلی آب معدنی وجود دارد که به چشمه آب گاز وچشمه آب کولور شهرت دارند. حجم خروجی آب چشمه دوم، پنج لیتر در ثانیه است و برای درمان رماتیسم و بیماری‌های استخوان و همچنین بیماری‌های پوستی بسیار مفید می باشد.

چشمه آب معدنی سنگرود

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چشمه آب گاز 

چشمه آب گاز با حوضچه ای به طول 4 و عرض 5/2 و عمق 45/0 متر که آب آن، از قسمت شمال غربی و از دل کوه خارج می‌ شود و از ارتفاع 1200 متری به سمت سنگ‌ های آهکی بستر خود و جنگل اطراف جریان داشته به رودخانه می‌ پیوندد. دبی آب چشمه 7 لیتر در ثانیه است.

چشمه آب معدنی سنگرود

چشمه آب معدنی سنگرود

چشمه آب کولور سنگرود 

چشمه دیگر چشمه آب کولور می باشد که حوضچه ای به شکل مثلث به اندازه 2 × 5/2 متر و عمق 40 سانتی متر دارد. آب با فشار از کف حوضچه خارج می شود و از اطراف تپه سرازیر می گردد و رسوب های شبکه ای چند ضلعی غیر منطقی تشکیل می دهد و در قسمت شمال چشمه رسوب ها، پلکان های زیبایی به وجود آورده اند که نشانه قدمت چشمه است. دبی آب چشمه 5 لیتر در ثانیه است. در بستر آب، رسوب های کربناته ورقه ای دیده می شود. آب این چشمه در مداوای رماتیسم و ناراحتی های استخوان و همچنین بیماری های پوستی موثر است.
متاسفانه چشمه آب معدنی سنگرود متروک مانده است در حالی که می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان رودبار تبدیل شود.

چشمه آب معدنی سنگرود



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)