پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر | طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل معلق مشگین شهر

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پل معلق مشگین شهر ، طولانی ترین پل معلق خاورمیانه در استان اردبیل آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

مشگین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است که به خاطر طبیعت زیبا، مردمان خونگرم و مهمان نواز و باغ های میوه شهرت دارد. این شهر زیبا در دامنه کوه سبلان قرار دارد و در فصل های گرم سال، آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک دارد و شاید به همین دلیل سفر به این شهر در فصل های گرم دلپذیرتر خواهد بود. یکی از جاذبه های گردشگری مشگین شهر که در سال ۹۴ افتتاح شد، پل معلق این شهر است.

پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر احداث شده، 2 متر عرض و 365 متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی بوده و در زمینی به مساحت 130 هکتار و با هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد ریال احداث شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مشخصات فنی پل معلق مشگین شهر

این پل 2 متر عرض، 365 متر طول و 80 متر از کف دره خیاوچایی ارتفاع دارد. ارتفاع دکل پل 21 متر و عمق فونداسیون کابل 12 متر با کابل های 70 میلی متری فولادی است.در ساخت عرشه پل از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حریق و ضربه و فشار به همراه صاعقه گیر و بادسنج و سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی کننده رزونانس استفاده شده است.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

این پل با جابه جایی افقی 2 متر و دید فرودست پارک جنگلی و فرادست قله سبلان هیجانی به اندازه ترن هوایی به گذرندگان القا می کند. امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق یافته است به طوری که در روزهای تعطیل 3 هزار نفر از آن عبور می کنند. این پل در مدت 9 ماه توسط دو مهندس به نام های محمود گنجعلی بیک و علی گنجعلی بیک احداث شده است.

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

عبور از روی پل | اوج هیجان در عبور از روی شیشه

شنیدن ارتفاع 80 متری این پل کافیست تا بسیاری از قدم گذاشتن بر روی آن منصرف شوند؛ اما اگر دل به دریا بزنید و به این سازه اعتماد کنید می توانید در میان دره ای سرسبز قرار گیرید که رودخانه ای در میان آن جریان دارد. در اینجا می توانید از تماشای مناظر اطراف در کنار قامت شکوهمند سبلان لذت ببرید و تصاویری به یاد ماندنی را در گوشه ذهن تان ثبت کنید.

پل معلق مشگین شهر

از همان قدم اول از میان درزهای باریکی که زیر پای تان قرار دارد می توانید سرسبزی دره را ببینید؛ اما اوج هیجان عبور از روی این پل زمانی است که به قسمت شیشه ای آن می رسید. حالا می توانید قدم بزنید و از منظره حیرت انگیزی که در زیر پاهای تان می بینید شگفت زده شوید. اینجا نقطه اوج هیجان این پل است پس تا می توانید از آن لذت ببرید.

پل معلق مشگین شهر

مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی | فرصتی برای خوشگذرانی بیشتر

پل معلق مشگین شهر در بخشی از یک مجموعه گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاو تاگیردولی که با نام نور سبلان نیز شناخته می شود، قرار دارد که به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل از آن یاد می کنند. این مجموعه امکانات مختلفی را در بر دارد که هر یک می توانند رنگی متفاوت به سفر شما ببخشند و گشت و گذارتان را کامل کنند. این امکانات عبارتند از: تالارهای پذیرایی، سوییت‌های اقامتی، ورزش‌های هوایی، اسب و دوچرخه سواری، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر

اطلاعات تفریحات مجموعه

پاراگلایدر: پنج شنبه و جمعه ها در دسترس است و هزینه های آن به دلیل خصوصی بودن این بخش متغیر است.

سایت بالن سواری: غیر فعال

هارد سافت (پرش از ارتفاع بر روی تشک بادی): 20000 تومان برای دو پرش

اسب سواری: از 15000 تومان بسته به زمان سفر

دوچرخه سواری: از 10000 تومان بسته به زمان استفاده و زمان سفر

امکانات رفاهی و گردشگری

همانگونه که اشاره کردیم، این پل در قسمتی از یک منطقه نمونه گردشگری واقع شده است که امکاناتی همچون تالارهای پذیرایی، سوییت‌های اقامتی، ورزش‌های هوایی، رستوران گردان و بازارچه صنایع دستی، شهربازی و …را در خود دارد.

پل معلق مشگین شهر

چه زمانی برویم؟

بهتر است اوایل بهار و تابستان به دیدن این پل رفت.

اما در پاییز و زمستان به دلیل اینکه منطقه کوهستانی است سرمای هوا می تواند آزار دهنده باشد.

چگونه برویم؟

استان اردبیل . شهرستان مشگین شهر در جاده موئیل واقع در خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر(عج) … منطقه نمونه گردشگری نور سبلان.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 08:00 الی 24:00



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)