هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو

هزینه های سفر به باکو ، آذربایجان | Baku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هزینه سفر به باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با هزینه سفر به باکو آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هرساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود.

در زمانی نه خیلی دور آذربایجان در مسیری برای تبدیل شدن به دبی دوم قرار داشت. تا زمانی که قیمت نفت در سال 2014 کاهش یافت، و این کشور را از کشوری خیلی گران به کشوری مقرون به صرفه تبدیل کرد. در ادامه با ما باشید تا بدانید که سفر به آذربایجان چقدر برای شما هزینه دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قبل از سفر

در مقایسه با مقاصد دیگر، پروازهای نسبتا کمی به آذربایجان انجام می شود. اکثر ملیت ها باید برای ویزا (20 دلار برای هر نفر) درخواست کنند که ممکن است هزینه های اولیه را کمی بیشتر کند. برخی نیز با اتوبوس و تنها با چند دلار به آذربایجان می روند، از گرجستان در شمال و یا از ایران در جنوب. مرز میان آذربایجان و ارمنستان بسته است.

هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو

چند روز در آذربایجان

گردشگرانی که تعطیلات کوتاه مدت به آذربایجان دارند معمولا وقت خود را در باکو صرف می کنند. شهر پایتخت حداقل چند روز برای گشت و گذار و بازدید از معبد آتش آتشگاه (Ateshgah Fire Temple)، کوه سوزان یانار داگ (Yanar Dag) و پارک ملی گوبوستان (Gobustan National Park) احتیاج دارند. با توجه به اینکه شما کجا را ترجیح می دهید، باکو پناهگاهی برای تمام تجربیات و انواع بودجه ها برای مسافرت است.

اقامت

اقامت شما می تواند از شبی 10 دلار برای اتاق در یک خوابگاه تا شبی چند صد دلار در یک اقامتگاه یا هتل عالی متفاوت باشد. بیشتر مسافران تمایل دارند در مرکز شهر و نزدیک به ایچری شهیر (Icheri Sheher)، بخش قدیمی و تاریخی شهر باکو باشند.

هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو

غذا و نوشیدنی در باکو

غذا خوردن نباید بیش از 20 دلار برای هر فرد در روز هزینه داشته باشد. به رستوران های محلی بروید تا غذای سنتی بخورید و کمتر از 10 دلار برای یک وعده غذایی با یک آبجو یا نوشیدنی بپردازید. رستوران های خیابان نظامی (Nizami Street) و نزدیک میدان چشمه یا فواره (Fountain Square) گران تر هستند. مسافران با بودجه کم می توانند غذا را از سوپرمارکت و با کمتر از 5 دلار در روز خریداری کنند.

هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو

حمل و نقل

گشتن در اطراف باکو فوق العاده ارزان می باشد. هر دو ایستگاه مترو و اتوبوس برای یک مسیر یک طرفه فقط 20 منات یا ($ 0.12) است. رفتن از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف به مرکز شهر باکو (ایستگاه متروی 28 می) هزینه تقریبی 1.50 منات (0.90 دلار) برای شما دارد.

هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو

جاهای دیدنی باکو

ورود و بازدید از بیشتر جاذبه ها در باکو مانند موزه ها، برج مایدن یا همان قلعه دختر باکو (Maiden Tower) و کاخ شیروانشاه (Palace of the Shirvanshahs) اغلب هزینه ای حدود 10 منات (5.90 دلار) دارد. با استفاده از حمل و نقل عمومی بازدید از آتشگاه و کوه یانار داگ به کمتر از 10 دلار در مجموع خواهد رسید. تورهای خصوصی اغلب گران تر هستند و هزینه ای در حدود 70 دلار برای رفتن از باکو به پارک ملی گوبوستان دارند.

هزینه سفر به باکو
هزینه سفر به باکو


 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨