هتل داد یزد
هتل داد یزد

هتل داد یزد ، بنایی با معماری اصیل

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هتل داد یزد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با هتل داد یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

یزد ، این شهر زیبای کویر، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند برای اقامت در شهری به رنگ خشت و خاک هتل های سنتی انتخاب مناسبی می باشند. شهر یزد، شهر روایت هاست. هر کوچه در خود هزاران خاطره جای داده است و هر بنا برای خود داستانی دارد که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

روایت هتل داد هم شنیدنی است. هتل داد یزد، یک هتل سنتی چهار ستاره است؛ که ضمن حفظ معماری اصیل خود پیوندی دیرینه با تاریخ دارد. با حضور در این مکان ضمن استفاده از امکانات ویژه از بافت قدیمی و اصیل آن لذت خواهید برد.

تاریخچه هتل

پیشینه بنای هتل داد به سال های آغازین قرن حاضر باز می گردد. این بنا در سال ۱۳۰۷ شمسی تحت عنوان بنگاه باربری داد به کوشش و همت مردی خود ساخته، حاج عبد الخالق داد، با کاربری مهمانپذیر و حمل و نقل کالا تاسیس گردید و  تا سال ۱۳۷۲ شمسی مورد استفاده قرار می گرفت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه با هدف حفظ هویت تاریخی بنا به همت و بینش والای حاج محمد حسن داد و توسط فرزندان و نوادگان موسس در سال ۱۳۸۰ شمسی آغاز و در سال ۱۳۸۶ شمسی به عنوان هتل ۴ ستاره به بهره برداری رسید.

هتل داد یزد

هتل داد یزد

هتل داد یادگاری هشتاد ساله است که در مرکز تاریخی شهر ۳۰۰۰ ساله یزد در بافت قدیم و در مجاورت آثار شناخته شده میراث فرهنگی مانند آتشکده زرتشتیان و مجموعه امیرچخماق قرار گرفته است. پیوند کاهگل و آجر که از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده کویر نشینان بوده است به همراه قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای بسیار زیبا در گوشه گوشه بنا از جلوه های معماری این هتل است.مرکزیت هتل و نزدیکی به مراکز گردشگری و … دسترسی آسان به این آثار را برای گردشگران فراهم می کند.

هتل داد یزد

هتل داد یزد دارای ۸۸ باب اتاق با معماری سنتی و امکانات رفاهی مدرن است. یزدی ها به میهمان نوازی شهره اند و ما در این مجموعه این خصلت را به بهترین نحو به شما نشان خواهیم داد.اتاق ها دارای امکانات ویژه می باشد و معماری سنتی از مشخصه های اصلی آنهاست.

هتل داد یزد

همچنین رستوران با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی میزبان مسافران گرامی می باشد و رضایت خاطر آنها را فراهم می کند. رستوران و کافی شاپ روباز در پشت بام نیز بی گمان چشم انداز زیبایی را از یزد این شهر کهن به تصویر می کشد.

هتل داد یزد



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)