موزه هنرهای معاصر اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

موزه هنرهای معاصر اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره موزه هنرهای معاصر اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این موزه شاخص در شهر اهواز در استان خوزستان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در ۸ سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند. در ادامه می‌خواهیم موزه هنرهای معاصر اهواز را به شما معرفی کنیم که یکی از جاذبه های دیدنی اهواز برای دوستداران هنر و فرهنگ محسوب می‌شود.

موزه هنرهای معاصر اهواز (Contemporary Arts Museum of Ahvaz) در دو طبقه و با پنج گالری در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. گنجینه این موزه ۷۰ اثر دارد که ۶۰ اثر آن متعلق به هنرمندان استان خوزستان و ۱۰ اثر متعلق به هنرمندان دیگر استان‌های کشور است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این موزه همایش، کارگروه‌ها، دوره‌های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار می‌شود. در مواردی هم از گالری‌های آن به عنوان نمایشگاه انفرادی هنرمندان مختلف استفاده می‌شود.

موزه هنرهای معاصر اهواز
موزه هنرهای معاصر اهواز

برخی از آثار این جاذبه فرهنگی نیز متعلق به پیکاسو، ارنست، ماگریت و لویت می باشد. هنر دوستان زیادی با دیدن این آثار تا چند دقیقه محو تماشا می شوند تا ارتباط بین هر یک از طرح ها را درک نمایند و به زیبایی آن ها پی ببرند.

در این موزه به صورت استاندارد حدود 250 الی 300 اثر را می‌توان به نمایش درآورد. همچنین در این موزه اقامتگاهی مخصوص اساتید و هنرمندان نیز وجود دارد که امکان استراحت را برای آن ها فراهم می کند.

موزه هنرهای معاصر اهواز
موزه هنرهای معاصر اهواز

قیمت بلیط ورود به این جاذبه فرهنگی برای گردشگران داخلی و توریست های خارجی متفاوت است، هموطنانمان با پرداخت 20 هزار تومان می توانند از این آثار ارزشمند بازدید کنند در حالی که گردشگران خارجی برای بازدید باید در حدود 6 برابر این هزینه را پرداخت نمایند.

آدرس موزه هنرهای معاصر اهواز: استان خوزستان، اهواز، جاده ساحلی

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 تا 20:00 (جمعه ها تعطیل است).

هزینه ورودی: به ازای هر نفر 20.000 تومان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨