غار آلتین بشیک آنتالیا
غار آلتین بشیک آنتالیا

غار آلتین بشیک آنتالیا ، بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه | Altınbeşik

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غار آلتین بشیک آنتالیا

ترکیه کشوری است که علاوه بر جذابیت های طبیعی خیره‌کننده و میراث تاریخی برای گردشگران خارجی، دارای غارهای عمیق، بزرگ و بسیار معروفی نیز می باشد. در حقیقت، ترکیه کشوری است که بهشت غارنوردی محسوب می شود. این کشور بواسطه شرایط مناسب زمین شناسی و وجود بیش از 40000 غار، مکانی ایده آل برای غارنوردی است. در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با غار آلتین بشیک آنتالیا ، بزرگترین دریاچه زیر زمینی در ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

از تفریحات آنتالیا غار آلتین بشیک می باشد که یکی از جالب ترین و شناخته شده ترین غارهای ترکیه محسوب می گردد این غار در پارک ملی ، در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آیدین کنت و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال ماناوگات قرار دارد.

دریاچه ها ، و مجموعه سنگی زیبای موجود در داخل غار که همگی از جنس سنگ تراورتن (سنگ آهک سفید) بوده به همراه شهرهای زیبا و بی نظیرش این منطقه را به مکانی شگفت انگیز در آنتالیا تبدیل نموده است. شما میتوانیید با قایق در غار آلتین بشیک که از جاهای تفریحی آنتالیا هست گردش کنید .

غار آلتین بشیک آنتالیا
غار آلتین بشیک آنتالیا

آلتین بشیک دارای رتبه سوم در اروپا و رتبه اول در ترکیه از نظر بزرگترین دریاچه زیر زمینی می باشد. دریاچه زیر زمینی 125 متر طول از ورودی، 2200 متر عرض و 15 متر عمق دارد. غار تشکیل شده از حفره در سنگ آهکی و پل های طبیعی است. شما میتوانید از مناظر بی نظیر عکس و فیلم تهیه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این پارک گونه‌های مختلفی از گیاهان با تنوع خاصی قرار دارند که چشم انداز جدید و زیبایی را به این پارک ملی بخشیده‌اند. پارک ملی که این غار در آن قرار گرفته است از اماکن جذاب و پر بازدید کننده شهر آنتالیا به حساب می‌آید که گونه‌های درختی مختلفی از جمله چنار, خرنوب, زیتون وحشی, سرو, انجیر, خارتوت, گل وحشی و نافه وحشی در آن دیده می‌شود.

غار آلتین بشیک آنتالیا
غار آلتین بشیک آنتالیا

از گونه‌های حیوانی این پارک که غار آلتین بشیک در آن قرار گرفته است می‌توان به خوک وحشی, روباه خرگوش, سنجاب, خفاش, دارکوب, فاخته و لاک پشت دریایی, مار و آفتاب پرست اشاره کرد. که ضمن زیبایی این پارک و غار آلتین بشیک, توریست‌ها می‌توانند علاوه بر بازدید و نظاره این پارک به همراه بازدید از غارآلتین بشیک از دیدن این گونه‌های گیاهی و جانوری نیز لذت ببرند.

  • در این غار دو دریاچه قرار گرفته است که طول یکی از آنها به صدو بیست و پنج متر می‌رسد.
  • ورودی به پارک رایگان است اما هزینه کرایه قایق 14 لیر میشود. پوشیدن جلیقه نجات در حین سفر اجباریست و شنا در آب نیز ممنوع است.

غار آلتین بشیک آنتالیا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)