مزایا و معایب سفر با کشتی

مزایا و معایب سفر با کشتی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مزایا و معایب سفر با کشتی

در حال حاضر با پیشرفت و گسترش وسایل حمل و نقل نوع سفر نیز دستخوش تغییراتی شده و و وسایل سفر تنوع زیادی پیدا کرده است. هر هریک از وسایل نقلیه ای که برای سفر استفاده می شوند دارای مزایا و معایب خاصی هستند که در ادامه این مقاله به مزیت های سفر با کشتی خواهیم پرداخت

مزایا و معایب سفر با کشتی

عدم خستگی راه:

از اصلی ترین مزایا سفر کردن با کشتی نداشتن خستگی راه می باشد. هنگامی که شما بعد از خوردن شام در کوپه خود استراحت می کنید با طلوع خورشید و روشن شدن آسمان کاپیتان کشتی اطلاع می دهد که به ساحل مورد نظر رسیده اید. بعد از صرف کردن صبحانه لذیذ از کشتی خارج شده و در ساحل و یا شهر مد نظر خود به  تفریح مشغول می شوید. این کار تا پایان شب ادامه می یابد و یک بار دیگر کشتی جهت رسیدن به سواحل بعدی به حرکت در می آید و شما می توانید در کوپه خود دیدنی های امروز و یا تماشای عکس هایی یادگاری که امروز گرفته اید را مرور کنید. اگر شما دبی را برای مقصد خود انتخاب کرده اید و بلیط کشتی شارجه را خریداری نموده اید باید بگوییم در این راه هرگز خسته نخواهید شد علت آن هم وجود جاذبه های دیدنی و مناظر دریایی آن می باشد.

 مشکل حمل کردن بار:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در زمان سوار شدن بر کشتی باید چمدان و وسایل خود را به پرسنل کشتی تحویل دهید و همچنین در آخر سفر نیز آن ها را از کشتی تحویل بگیرید. وقتی که کشتی در سواحل گوناگون توقف می کند شما می توانید بعد گذشت زمان چمدان ها و لوازم ضروری که قبلاً تحویل داده اید از خدمه کشتی در خواست کنید تا برای شما بیاورند اید. همچنین در هنگام شب نیز لوازم شما را در موقع ورود به کشتی از شما تحویل گرفته خواهد شد.

امکانات ورزشی:

اکثر کشتی های بزرگ شبیه به یک هتل ۴ الی ۵ ستاره متحرک هستند. یکی از عیب کشتی ها عدم پلاژ های خصوصی می باشد. اما به غیر از پلاژ خصوصی کشتی های بزرگ از ویژگی های بسیاری مانند حوض های روباز و سرپوشیده، محیطی برای آفتاب گیری، جکوزی، سونا، باشگاه فیتنس، سینما، کافه های گوگان، دیسکو، آمفی تئاتر، مینی کلوب برخوردار می باشد.

عرضه خدمات متعدد و غذاهای گوناگون

به علت این که در یک کشتی مسافران از بسیاری از مناطق و فرهنگ های مختلف گرد آوری می شوند برای رفع نیاز غذائی این افراد تمامی کشتی های بزرگ و عظیم بیشتر غذاهای مختلف دنیا را پخته و سرو می کنند. بیشتر کشتی ها دارای بوفه اوپن می باشند و در طول ساعات شبانه روز آماده هر نوع پذیرائی از مسافران و عرضه خدمات می باشند. اگر اشتیاقی به میل غذا در رستوران کشتی را ندارید طی مدت زمان کوتاهی پرسنل رستوران غذا را به کابین شما می آورند.

خدمه مجرب

از دیگر ویژگی های کشتی به علت دارا بودن تنوع فرهنگ مسافران، بهره مندی از خدمه حرفه و مجرب می باشد. پرسنل حرفه ای کشتی می بایست به چندین زبان بین المللی و دیگر فرهنگ های ملت های مختلف دنیا آشنائی لازم را داشته باشد. قدرت برقراری ارتباط با مسافران در همان نگاه نخست درجه و سطح پرسنل حرفه ای را نمایان می کند. پرسنل کشتی های بزرگ بیشتر مسلط به چند زبان هستند و طی گذراندن دوره های پیشرفته و تخصصی که در زمینه فرهنگ های مختلف پشت سر می گذارنند همچنین از دیگر ویژگی و مزایا کم و بیش آن آشنایی با دیگر فرهنگ های ملل دنیا می باشد

مزایا و معایب سفر با کشتی 

خدمات متعدد با قیمت فوق العاده

سفر هایی  که توسط کشتی انجام می شوند از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه برای مسافرین می باشند. دلیل این امر هم تعداد بالای مسافران می باشد. هر چقدر مسافرین زیادتر باشند به همان اندازه دخل و خرج وسیله نقلیه هم بیشتر می شود. برای مثال اگر شما اقدام به خرید بلیط کشتی بندرعباس کرده اید، می توانید هزینه های کمتری نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل بپردازید البته با خدمات منحصر به فرد.

در دسترس بودن امکانات رفاهی

فقط کافیست درباره سفر قبلی خود و هزینه های اعمال شده آن در تعطیلات کمی فکر کنید. به علاوه قیمت پرواز و اقامت، برای هر وعده غذایی روزانه و نوشیدن قهوه باید پول پرداخت کنید. این هزینه کردن ها در نگاه اول بسیار بی اهمیت به نظر می رسند، اما در اواخر سفر متوجه می شوید که دو برابر میزان پیش بینی شده خرج داشته اید.

کوپه کروز

حال به مسافرت دریایی فکر کنید: هر چیزی که به آن نیاز دارید در هزینه اولیه لحاظ می شود که مانند غذا، اقامت، سرگرمی و حمل و نقل می باشد. انجام سفری دریایی با هزینه های کمتر از ۴۰۰ هزار تومان در کشتیرانی های بزرگ کار چندان سختی نمی باشد و این در حالی است که اگر مایل باشید همین سفر را از طریق سفر زمینی تجربه کنید با مشکلات بسیاری رو به رو خواهید شد.

انواع مختلفی از کابین‌ها وجود دارد که مطابق با علایق و موجودی شما می باشند، البته کیفیت غذا در هزینه های شما بسیار موثر می باشد. از تنقلات و غذاهای کافه ای و همبرگر دلپذیر گرفته تا ظرف غذاهای بسیار لوکس همگی در کشتی آماده عرضع از مسافرین گرامی می باشد و مطمئن باشید شما هیچگاه از شبانه روز گرسنه نخواهید بود.

توجه داشته باشید هرچقدر کشتی مجلل تر باشد، تجهیزات و امکانات رفاهی در هزینه های اولیه منظور می گردد که این امکانات شامل انواع نوشیدنی های گرم و سرد، تورهای کوتاه مدت، و… می باشند.

مزایا و معایب سفر با کشتی

کافیست بک بار وسایل خود را جمع کنید

موضوع مهمی که بیشتر مردم به آن بی توجهی می کنند این است که: بعد از این که در اول سفر محتوای چمدان را در کابین خالی کردید تا آخرین روز سفر نیازی به بستن چمدان خود ندارید. به علت این که کشتی دریانوردی مانند هتلی بر روی آب می باشد ، هر روز خود را در شهر و کشوری تازه همراه با جاذبه های دیدنی بیدار خواهید شد و هیچگاه نیازی به خارج شدن از محل استراحت خود در زمان و ساعت معینی ندارید.

سفر دریایی آسان ترین راهی برای تماشا از مکان های زیبا و ویژه می باشد، در این سفر هرگز هراسی از تنها ماندن نخواهید داشت زیرا که  لیدری برای نشان دادن و توصیف اماکن مهم و زیبا همراه شما خواهد بود. اصلا نگران نباشید چراکه در برنامه سفر خود حتما از تمامی جاذبه های طبیعی و توریستی زیبا و دیدنی بازدید خواهد شد.

به طور خلاصه نگرانی زیادی در مورد انتخاب مکان های دیدنی برای بازدید‌ وجود ندارد. مشاور تور انگلیسی زبان هیچ مطلب مهمی را در گردش از قلم نمی اندازد پس اصلا دچار نگرانی و تشویش در این موضوع نشوید. علاوه بر آن می‌توانید در کشتی با دیگر افراد خبره در زمینه سفر دوست شوید یا به تنهایی به تفریح و بازدید بپردازید، این مسئله هم کاملا سلیقه ای بوده و به سلیقه و شما نیز بستگی دارد.

سفری ایده ال با کشتی

تفریح های مناسب کودکان در کشتی

سفر آبی برای تمامی سنین پیشنهاداتی مخصوصی نیز دارد. افراد معروفی که دارای چندین فرزند با سنین مختلف هستند کاملا نسبت به این مسئله آشنایی دارند: چطور باید کودکان را سرگرم نگه داریم و در عین حال به سرگرمی های مختص بزرگسالان پرداخت

این چالش در کشتی هایی که به تازگی ابداع شده اند ت برطرف شده است. تجهیزات و امکانات مختلف برای رده های سنی گوناگون وجود دارد. کودکان در در فضاهای مخصوص و تحت کنترل سرگرم می شوند، همینطور نوجوانان هم در استخر شنا می کنند و به سرگرمی های  کامپیوتری مشغول می شوند. سرپرست آن ها از این راه فرصتی خوبی برای استراحت و دیگر فعالیت های خود کسب خواهند کرد.

سپس  خانواده برای میل کردن شام یا گردش در ساحل به دور هم گرد آوری می شوند. نه تنها سرگرمی های متعددی برای جلوگیری از کسل شدن کودکان عرضه می شود، بلکه کودک و نو‌ می‌توانند در محیطی امن با دوستانی جدید آشنا شوند

مزایا و معایب سفر با کشتی

این سفر همچنین زمینه آشنایی کودکان با فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند. کودکان به تجربه‌های فرهنگی و تاریخی علاقه نشان می‌دهند، البته تنها در صورتی که بمباران اطلاعاتی نشوند. اما اگر بچه‌ها ترجیح می‌دهند در کشتی بمانند می‌توانند اوقات خود را با سایر کودکان به خوشی سپری کنند.

کسب تجربه های متفاوت

اگر هر سال با کشتی به مسافرت می روید، تجربه ی جدیدی در برنامه سفر جدید در انتظارتان  می باشد. موسسه و شرکت های  دریانوردی در ایجاد برنامه های هیجان انگیز و جدید بسیار ماهر هستند. سفر دریایی توام با نوشیدنی های خوشمزه و همراهی با گروه موزیک مورد علایقه شما در کشتی از این دست تجربه ها در سفر های دریایی می باشد.

تسهیلات زیادی همچون فضایی برای شنا، دستگاه موج ساز، انواع باشگاه مانند بدنسازی، محیطی برای بازی های روی یخ، دیوارهای صخره نوردی، زمین برای بازی بسکتبال، میز پینگ پنگ و انواع کلاس های فیتنس داخل کشتی طراحی شده است. همچنین برنامه های مفرحی همچون نمایش‌، پخش انواع فیلم در سینما، اجرای موزیک کلاسیک و راک به این سفر جذابیت خاصی هدیه می کند

وجود آب گرم، سالن های آرایش و فروشگاه های خرده فروشی اجناس لوکس برای افراد خاص و سخت ‌پسند نیز در نظر گرفته شده است. افرادی که به فراگیری و آموختن علاقه زیادی دارند، قادر به شرکت  در سخنرانی های فرهنگی، تاریخی و دیگر کلاس ها همچون عکاسی و هنر می باشند.

همینطور تعامل با فضای مجازی در طی سفر در کشتی امکان پذیر است زیرا تمامی کشتی ها مجهز به وای فای سرویس موبایل و تلویزیون می باشند.

اماکن پزشکی همچنین با فراهم سازی دارو و دکتر متخصص سلامتی مسافرین را تضمین می کنند. به علاوه لازم نیست که بیشتر از از حد معمول به همراه خود لباس بیاورید، زیرا که لاندری کشتی معمولا جهت انجام خدمات شستشو در دسترس می باشد.

 آشنایی با افراد مختلف

هنگامی با کشتی‌ای که بیشتر از ۳۰۰۰ نفر سرنشین دارد سفری را آغاز می کنید با حجم گسترده‌ای از افراد روبرو خواهید شد. البته این به شما بستگی دارد، اما اگر به آن دسته از افراد تعلق دارید که به صورت انفرادی سفر می کنند، سفر آبی تنها راه مناسب برای یافتن همسفر مدنظرتان می باشد. حتی قبل از سوار شدن به کشتی می توانیذ از طریق تالارهای تعامل  اینترنتی با همسفران صحبت کنید و گروهی برای گردش های خود تشکیل دهید.

 عیب های استفاده از حمل و نقل دریایی

سرعت پایین حرکت

 یکی از معایب حمل و نقل دریایی این است که سفر با سرعت بسیار پایینی انجام می شود و بعضی  از این سفرها امکان دارد بیشتر از یک سال هم طول بکشد. از دیگر مشکلات این نوع حمل ونقل در فصول بارندگی در فصل پاییز به وجود می آید که با زیاد شدن سطح آب رودخانه ها، یافتن مسیر برای حرکت و رفت آمد کشتی ها کاری دشواری می شود اما با گسترش و پیشرفت علم و تکنولوژی به مراتب از سختی آن کاسته خواهد شد. از دیگر معایب و خطرات در حمل و نقل دریایی کشتی همچنان خطر غرق شدن کشتی می باشد. همان طور که می دانید این مشکل در گذشته بسیار رخ می داده اما در امروزه بسیار کمتر از غرق شدن کشتی ها در اخبار و رسانه ها می شنویم و اکثر این اتفاقات برای کشتی ها و لنج هائی بسیار قدیمی در اندازه های کوچک رخ می دهد.

به طور خلاصه می توانیم بگوییم  حمل و نقل دریایی بسیار کار آمد بوده و از راندمان بالا و نرخ کمی برخوردار می باشد و قسمت عظیمی از ترابری در دنیا از این طریق انجام می شود و جرخه صنعت و اقتصاد را به حرکت در می آورد

خوراکی های ضد حالت تهوع

 کیفیت تغذیه از بهترین روش های کاهش بیماری دریازدگی می باشد. توصیه می کنیم ۲۴ ساعت پیش از سفر و در مدت مسافرت با شناور از خوردن غذاهای سنگین و چرب دوری کنید.  خوردن سبزیجات، سیب زمینی، عسل، نان های غنی شده، شیرینی های کم چرب، ماکارونی و میوه هایی مانند سیب سبز برای پیشگیری از این مشکل بسیار مفید هستند. همچنین  خوردن خوراکی هایی همچون زنجبیل، لیمو ترش و نعناع  احتمال حالت تهوع را در شما کم می کند.

به خاطر بسپارید نوشیدن قهوه و یا آب پرتقال، معده را اسیدی می کند و محرک های خوبی برای حالت تهوع و استفراغ می باشند. علاوه بر این نوشیدنی ها، سیگار و الکل نیز به افزایش علائم و تداوم بیماری کمک می کند.

در پایان با توجه به مطالب بالا شما می توانید برای خرید بلیط کشتی به وب سایت های معتبر مراجعه کرد و خرید خود را رزرو و ثبت کنید.



 الی گشت    

                تور کیش