سفر با هواپیما

هنگام سفر با هواپیما این کارها را انجام ندهید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

معمولا شما به دو دلیل مسافرت می‌کنید. یا به علت کار یا برای تفریح و گردش. در هر حالت شما دوست نخواهید داشت که در طول سفر خود دچار مشکل شوید. دیگران نیز به هیچ وجه علاقه ندارد که برای مشکلاتی پیش آید. به همین دلیل باید به نکاتی مهم، هنگام سفر با هواپیما توجه کنید. این نکات را در سه گروه تقسیم کرده‌ایم. نکاتی که برای حفظ سلامتی شما است و نکاتی برای حفظ آرامش دیگران باید به آن‌ها توجه کنیم.

سفر با هواپیما

کابین هواپیماها معمولا به خوبی ضد عفونی نمی‌شوند. با توجه به تعداد بالای افرادی که هر روز با هواپیما سفر می‌کنند، بهتر از شما تا حد ممکن با سطوح کابین هواپیما، تماس برقرار نکنید. به عبارت دیگر شما نباید کارهایی را که در ادامه ذکر می‌کنیم را انجام دهید.

  • بدون کفش در هواپیما حرکت نکنید: کف هواپیما یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های کابین است. آلودگی کفش‌ها، غذاها و مایعاتی که به زمین ریخته اند و حتی ظروفی شیشه‌ای که در هواپیما می‌شکنند می‌توانند از خطرات پا برهنه راه رفتن در هواپیما باشد. ضمن اینکه این کار در یک مکان عمومی، چندان خوشایند نیست.
  • غذا را از جایی به غیر از ظرف خود میل نکنید: احتمال این که غذای شما بر روی سینی هواپیما بیافتد بالا است. اما از به این دلیل که این سینی‌ها به خوبی ضدعفونی نمی‌شوند، خوردن غذایی که بر روی این سینی‌ها افتاده است احتمالا ایده چندان جالبی نباشد.

سفر با هواپیما

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • به دکمه سیفون سرویس بهداشتی هواپیما دست نزنید: شاید شما به خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های مشهور، فکر کنید که هواپیما شما محیط بهداشتی‌تری دارد. بله ممکن است از نظر ظاهری همه چیز بهتر باشد. اما فراموش نکنید که حتی بهترین شرکت‌های هواپیمایی نیز فرصت کافی را برای ضدعفونی کردن سطوح ندارد. یکی از آلوده‌ترین فضاها هم سرویس‌های بهداشتی هواپیماها هستند. پس تلاش کنید که حتما با یک دستمال کاغذی دکمه سیفون را فشار دهید و سپس دست‌های خود را بشویید.
  • هنگام خواب به کناره پنجره تکیه نکنید: اکثر افراد هنگامی که قصد خوابیدن در هواپیما را دارند به سر خود را به کناره پنجره‌ها تکیه می‌دهند. اما باید بدانید ممکن است افراد قبلی که سر خود را به این ناحیه تکیه داده‌اند از نظر سلامتی چه شرایطی را داشته اند. ممکن است آن‌ها سرما خورده بوده باشند و هنگام خواب عطسه یا سرفه کرده باشند.
  • تا جایی که می‌توانید از نوشیدنی‌های غیر بسته‌بندی استفاده نکنید: یکی از مشکلات دیگر هواپیماها این است که معمولا مخزن نوشیدنی آن‌ها به صورت منظم ضدعفونی نمی‌شود و انواع باکتری‌ها در آن رشد می‌کنند. پس تلاش کنید تا حد ممکن از نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده استفاده کنید.

 این نکات به شما کمک می‌کرد تا از سلامتی خود در سفر با هواپیما محافظت کنید. اما احترام به حقوق دیگران هم به همین میزان اهیمت دارد و باید به نکات زیر دقت کنید.

  • بیش از حد صحبت نکنید: همانطور که شما علاقه دارید کسی مزاحم استراحت شما نشود، دیگران نیز به همین میزان به این موضوع علاقمندند. پس تلاش کنید تا بیش از حد صحبت نکنید تا امکان استراحت را از دیگران سلب نکنید. با خرید بلیط هواپیما وسیله راحتی را برای سفر انتخاب کرده‌اید اما در عین حال باید یک سری از محدودیت‌ها را در این وسیله بپذیرید.
  • صندلی خود را بیش از حد به عقب ندهید: یکی دیگر از نکاتی که هنگام سفر با هواپیما باید به آن دقت کنید این است که دیگران نیز به اندازه شما برای خرید بلیط هواپیما هزینه کردند و آن‌ها هم حق راحت بودن را دارند. پس اگر می‌خواهید صندلی خود را عقب‌تر ببرید، شرایط را بررسی کنید تا مزاحم مسافران دیگر نشوید.
  • لوازم غیر ضروری را با خود در داخل هواپیما نبرید: همه مسافران حق دارند از کابینت‌های هواپیما استفاده کنند. اگر شما این کابینت‌ها را با وسایل غیر ضروری خود پر کرده باشد آن‌ها مجبور خواهند بود که ساک دستی خود را نزد خودشان نگه دارند. این موضوع می‌تواند برای آن‌ها بسیار آزار دهنده باشد. پس به یاد داشته باشید تنها لوازم ضروری خود را داخل کابین هواپیما ببرید.

سفر با هواپیما

  • زمان خروج هواپیما عجله نکنید: اگر شما هم جز آن دسته از افراد باشید که سفرهای زیادی با هواپیما انجام می‌دهند، احتمالا بارها مسافران دیگر پای شما را هنگام خروج از هواپیما لگد کرده اند. پس تلاش کنید که با آرامش از هواپیما خارج شوید. این کار باعث می‌شود شما زمان بیشتری را داشته باشید و مراقب وسایل خود باشید تا آسیب نبینند یا جا نمانند.
  • نظافت شخصی را از یاد نبرید: یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در سفر با هواپیما این است که شما مجبور شوید ساعت‌ها کنار فردی قرار بگیرید که بدنشان بوی خوبی نمی‌دهد. پس همیشه قبل از سوار شدن به هواپیما به نظافت شخصی خود رسیدگی کنید تا موجب آزردگی دیگر مسافران نشوید.

با رعایت این نکات هم به سلامت خود کمک کرده‌اید و هم شخصیت خود را ثابت می‌کنید. خرید بلیط هواپیما همان طور که باعث سفری راحت‌تر و سریع‌تر برای شما می‌شود، به همان اندازه هم شما را وارد این قید و بندها می‌کند. اگر شرایطی دارید که نمی‌توانید این موارد را رعایت کنید، به جای هواپیما یک وسیله نقلیه دیگر را انتخاب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش