دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا ☀️ تایلند

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دنیای زیر آب پاتایا

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دنیای زیر آب پاتایا آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پاتایا (به تایلندی: พัทยา) شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد.پاتایا یکی از مشهورترین مناطق توریستی در تایلند و یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی در جهان به شمار می رود. خیلی ها برای ریلکس کردن و لذت بردن از نور خورشید در کنار دریا یا قایق سواری کردن به جزایر اطراف به این منطقه می آیند.

دنیای زیر آب پاتایا (Underwater world Pattaya)، یکی از جاذبه‌های اصلی تور پاتایا برای برای کسانی است که با خانواده خود این سفر را تجربه می‌کنند. دنیای زیر آب پاتایا جاذبه‌هایی که برای هر سن و سالی جالب به نظر می‌آید. دنیای زیر آب پاتایا در حقیقت یک آکواریوم بزرگ و هیجان انگیز است که در آن بیش از 4000 گونه از موجودات دریایی و اقیانوسی از جمله مرجان های رنگارنگ جمع آوری شده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دنیای زیر آب پاتایا بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا و بهترین جاذبه های تور پاتایا است که در جنوب این شهر قرار گرفته است. این آکواریم به شکل تونل استوانه ای شیشه ای، 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب یکی از جاذبه‌های جالب تور تایلند در شهر پاتایا است. این جاذبه در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع ساخته شده که در سال 2003 افتتاح شده است که در حالی که مدیران شهری پاتایا نزدیک به هشت و نیم ملیارد تومان برای ساخت آن هزینه کردند.

در دنیای زیر آب پاتایا آکواریوم ، انواع ماهیان آب شور و آب شیرین ، حوضچه های روباز و کم عمقی وجود دارد که می‌توانید پوست جانوران آبزی نظیر خیار دریایی، لاک پشت، ستاره دریایی، خرچنگ ، کوسه بامبو و نوعی از سفره ماهی را لمس کنید.این تونل آبی از شیشه آکریلیک بسیار ضخیم ساخته شده است و در برابر فشار آب و امواج استقامت کافی دارد .

دنیای زیر آب پاتایا

تونل دنیای زیر آب پاتایا به چهار بخش تقسیم میشود :

1. منطقه تپه دریایی Coral Reef Zone

2. منطقه کوسه ها و ماهی های پهن برقی Shark and Stingray Zone

3. منطقه غول پیکرهای سیام Giant of Siam Zone

4.منطقه عروس دریایی Jellyfish Zone

کمی که جلوتر بروید، صخره های رنگارنگ، مرجان ها، شقایق های دریایی، ماهی های رنگارنگ و ریز نمایان می‌شوند، تونل شیشه ای از همینجا آغاز می شود و در اواسط راه به بیشترین عمق خود می رسد، بالای سرتان را نگاه کنید، حتما یک کوسه بسیار بزرگ از بالای سر شما عبور کرده و یا قصد عبور را دارد.

در تور تایلند همراه کودکان خود وقتی از قسمت تونل شیشه‌ای که خارج شوید، وارد محوطه ای خواهید شد، که به صورت زنده می‌توانید نحوه غذا دادن به حیوانات دریایی را مشاهده نمایید که بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. نکته جالب دیگر این است که غذاهایی که به کوسه و سمور دریایی داده شده که بسیار زیاد می‌باشد و بعد از تغذیه این دو جاندار، غذا دادن به باقی حیوانات دریایی آغاز می‌شود.

دنیای زیر آب پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا

مناطق محوطه دنیای زیر آب شامل موارد زیر میشود :

· Touch Pool Zone : منطقه استخر لمسی یک استخر نیمکره است که در آن انواع موجودات دریایی قرار دارند و میتوانید آنها را لمس کنید.

· Magic Tank : در تانک جادویی نیز میتوان ماهی های کوچک موجود را لمس کرد.

· Feeding KOI fish : یکی از لذت بخش ترین قسمت های تور پاتایا مخصوصا برای کودکان غذا دادن به ماهی ها از طریق شیشه های شیر است.

· Feeding the Turtle : تغذیه به لاک پشت ها نیز یک فعالیت محبوب در دنیای زیر آب پاتایا است، همچنینن میتوانید آنها را لمس کرده و بسیار نزدیکشان شوید.

ورودی دنیای زیر آب برای گردشگران خارجی تور پاتایا که بیشتر از 120سانتی متر (بزرگسالان) باشند 500 بات و برای کودکان بین 90 تا 120 سانتی متر 270 بات و برای کودکان زیر 90 سانتی متر رایگان می‌باشد. البته درصورتی که به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید این قیمت ها بسته به زمان خرید، گاهی تا 20درصد تخفیف دارند. گردشگران تور پاتایا که گواهینامه غواصی دارند، با پرداخت هزینه جداگانه می‌توانند در بخش هایی از آکواریوم همراه کوسه ها یا دیگر ماهیان شکارچی شنا کنند.

دنیای زیر آب پاتایا

چگونه به دنیای زیر آب برویم؟

در امتداد بزرگراه سوخومیت حرکت کنید، حتما مرکز خرید تسکولوتوس را که در قسمت جنوبی پاتایا است مشاهده می‌کنید، 200 متر بعد از آن، به دنیای زیر آب پاتایا خواهید رسید.

ساعت کار

زمان آغاز به کار دنیای زیر آب  پاتایا Underwater World Pattaya از ساعت 9تا 5:30 عصر می باشد.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)