دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

معرفی دریاچه ولشت چالوس | Valasht Lake

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه ولشت مازندران

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دریاچه ولشت مازندران آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دریاچه ولشت یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود. این دریاچه در استان مازندران،بخش کلاردشت و در نزدیکی شهر مرزن آباد واقع شده است. قله زیبای علم کوه در قسمت جنوب این دریاچه واقع شده و دور تا دور آن را آبادی فرا گرفته است. مجموعه ویژگی های طبیعی و گونه های گیاهی و جانوری کلاردشت شرایطی را فراهم کرده که از دیرباز این منطقه را مورد توجه انسان قرار داده است. همچنین شواهد فراوانی در زمینه های باستان شناسی، مردم شناسی، صنایع دستی و هنرهای سنتی از فرهنگ غنی این منطقه حکایت دارد. دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فردی که دارد از دیدنی ترین جاذبه های کشور محسوب می شود.

دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

دریاچه ولشت مرزن اباد کجاست؟

زمانی که قدم به جاده هزار رنگ چالوس می گذاریم در 25 کیلومتری این جاده تماشایی شهر ییلاقی مرزن اباد قرار دارد که از دو منطقه ” کجور” و ” کلاردشت” تشکیل شده است. کلاردشت که در قدیم با نام ” کلار اباد” معروف بوده، در شمال شرقی خودش دریاچه ای دارد که دل از همه بازدید کنندگانش ربوده است. دریاچه ولشت که در نزدیکی تخت سلیمان واقع شده در حصار یک تپه و در گودالی، به دوستداران زیبایی رخ نشان داده است. دریاچه ولشت علاوه بر ویژگی های بسیار دیدنی که یک به یک انها را خواهیم شمرد، دارای ابی شیرین و گوارا است که به جان های خسته روحی تازه می بخشد.

ویژگی های دریاچه ولشت

دریاچه ولشت مازندران در داخل کاسه بزرگی از زمین با خاک هایی رانشی و فرسایشی شکل گرفته که دارای ۱۵۰۰۰۰ متر مربع و عمق ۲۰ متر می باشد. حجم آب این دریاچه تقریبا سه میلیون مترمکعب می باشد که از چشمه های میان دریاچه و بارش های جوی تامین می شود. این دریاچه زیستگاهمناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. ماهی سفید، اردك ماهی، مار آبی، قورباغه و شاه كولی از جمله آبزیان این دریاچه هستند.پوشش گیاهی اطراف دریاچه به گونه ای است که تنها چند درخت در اطراف آن دیده می شود و بیشتر گیاهان بوته ای کوچک و تعداد زیادی گیاه نی بن که ریشه هایشان تا عمق ۶ متری زمین ادامه دارد، رشد کرده اند. موقعیت خاص این منطقه آن را به محل امنی برای پرندگان مهاجر و آبزیان تبدیل کرده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

رودخانه ها و چشمه های زیادی در آن جاری هستند که مهمترین آنها رودخانه سرد آبرود است. این رودخانه از کوههای غرب کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از مشروب کردن بخشی از اراضی کلاردشت در منطقه غرب چالوس به دریای خزر می ریزد. از جاذبه های کلاردشت، در یاچه های کوچک و بزرگ آن است که بر جاذبه های طبیعی آن می افزاید كه درياچه ولشت يكی از جاذبه های اين منطقه زيبا می باشد.

دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

تفریحات دریاچه ولشت

شما می توانید ساعت ها در دریاچه ولشت مشغول ماهیگیری شوید و از زندگی لذت ببرید و یا دورتا دوره این منظره دیدنی به دوچرخه سواری بپردازید و اکسیژن را به ریه خود هدایت کنید. شنا هم میتوانید پیشنهاد خوبی برای تفریح در این قاب رویایی باشد به شرطی که به طور حرفه ای با این ورزش اشنا باشید تا خدایی نکرده این لحظات خوش تبدیل به تلخی و مصیت برای شما و خانواده تان نشود. در پایان روز هیچ چیز به اندازه دقایقی قایق سواری بر روی این دریاچه تماشایی شما را سرشوق نخواهد اورد. اگر دوست دارید که نهایت لذت را ازدیدن این شاهکار عالم خلقت ببرید، پس در فصل بهار و تابستان قدم به دریاچه ولشت بگذارید، یعنی زمانی که ابی دریاچه با سبزی سبزه ها و گیاهان ادغام شده و طبیعتی ورای تصور را به وجود اورده است.

دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

بهترین فصل سفر

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه ولشت بهار و تابستان است اما طبیعت در همه ی فصول جاذبه های خاص خودش را دارد.

بهار و تابستان:به دلیل سرسبزی منطقه بسیاری در این فصول راهی دریاچه می شوند اما شرجی بودن هوا ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

پاییز و زمستان:با سرد شدن هوا، دما تا منفی 30 درجه نیز کاهش پیدا می کند و حتی دریاچه یخ می زند.

دریاچه ولشت مازندران
دریاچه ولشت مازندران

مسیر دستیابی یه دریاچه

دریاچه ولشت مرزن آباد یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران است که در میان کوه ها منظره ای دلنواز را تشکیل داده است. همان طور که از اسم مرزن آباد می شود حدس زد، برای دستیابی به این مکان باید راهی جاده چالوس شویم که زیبایی های این جاده خاطره انگیز و دوست داشتنی دیگر نیازی به توصیف ندارد. شبیه به بسیاری از جاذبه های این استان باید برای رسیدن به آن از میان مسیرهای دیدنی و مناظر سرسبز و دوست داشتنی عبور کرد، دریاچه ولشت مرزن آباد نیز مستثنی نیست و باید از میان جنگل و روستاهای چشم نواز در این منطقه عبور کرد تا به مقصد رسید، در مسیر رسیدن باید از یک جاده خاکی نیز گذر کنید. پس ابتدا در محور چالوس به تهران و ۲۳ کیلومتر از پل کجور که رد شدید و ۳ کیلومتر نرسیده به مرزن آباد به سمت غرب و از طریق یک راه آسفالته از جاده اصلی تغییر مسیر دهید، پس از عبور از سربالایی ها، پیچ و خم ها و جنگل های زیبای کاج به روستایی به نام کردی چال خواهید رسید. از روستا یک جاده خاکی به سمت ولشت وجود دارد که شما را به مکان مورد نظر هدایت می کند. در نظر داشته باشید این مکان دیدنی دارای ورودیه به مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال می باشد.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)