جاهای دیدنی ونیز

بهترین مکان های دیدنی ونیز ، ایتالیا | Venice

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ونیز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی ونیز آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد سفر به اروپا کشور زیبایی ایتالیا دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی ونیز آشنا شوید.

مختصری درباره ونیز ایتالیا بدانید :

ونیز ، جزیره ای در شمال ایتالیا، یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد. چهت رزرو بلیط هواپیما ایتالیا می توانید از طریق وب سایت فلایتیو براحتی آن را رزرو کنید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیون‌ها نفر (بیست میلیون به‌طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

موقعیت جغرافیایی ونیز

شهر زیبای ونیز دارای جزایر فراوانی است که تعذاد این جزایر 118 می باشد ، برخی از این جزایر در ونیز توسط پل هایی به یکدیگر وصل هستند . در مرکز شهر ونیز قسمت تاریخی شش گانه به نام های درسودورو، سانتا کروچه، سن پلو، سن مارکو، کانا رجو، کاستلو قرار دارد.این مناطق 150 کانال کوچک را به یکدیگر متصل می کنند و در دو طرف کانال گراند قرار گرفته اند.

جزایر مهم دیگر که بخشی از ونیز به حساب می آیند: 

  • جزیره مورانو که شهرت آن به علت هنر شیشه سازی است .
  • جزیره بورانو که شهرت آن به علت هنرتوری بافی و وجود خانه های رنگارنگ در آن است .
  • جزیره تورچلو که قدیمی ترین جزیره از نظر سکونت در ونیز است .
  • جزیره لیدو که شهرت آن به علت ساحل آرام و بسیار زیبای آن و همچنین طول دوازده کیلومتری آن می باشد.

حمل و نقل در ونیز 

رفت وآمد در شهر ونیز با قایق انجام می شود و تنها شهری در جهان است که در آن ماشین تردد نمی کند. حتی رفت و آمد پلیس نیز با قایق موتوری است. ونیز خیابان ندارد و تنها وسیله‌ی نقلیه قایق‌های گاندولا (Gondola) یا اتوبوس‌های قایقی (Vaporetto) است که افراد زیادی را به مقاصد متفاوت و جاهای دیدنی ونیز می‌برند. یک گاندولا اجاره کنید و ساختمان‌های زیبا در کنار مسیرهای اصلی را ببینید. بناهای تاریخی با معماری بی‌نظیر چشمان شما را خیره خواهند کرد.

اجاره‌ی یک گاندولا 80 یورو است و ظرفیت 5 تا 6 نفر را دارد. باید دقت داشته باشید که این مبلغ برای اجاره یک قایق است چه شما یک نفر باشید چه 5 نفر باید این مبلغ را بپردازید. زمان گردش با گاندولا 25 تا 30 دقیقه است، پس اگر قایقران بعد از 15 دقیقه خواست شما را پیاده کند به او تذکر دهید که زمان 25 دقیقه است.

جاذبه های گردشگری ونیز

کانال بزرگ ونیز – The Grand Canal

زیباترین بخش شهر ونیز کانال بزرگ است. این کانال یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز بوده که شهر را به دو بخش تقسیم می کند. عبور از این کانال تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. کانال بزرگ ونیز از ایستگاه راه آهن سانتا لوسیا آغاز شده و در سمت مقابل در منطقه سنت مارکس پایان می‌یابد. می‌توانید در حاشیه‌ی کانال شاهد بیش از ۱۷۹ ساختمان قدیمی باشید که قدمت برخی از آنها حتی به قرن سیزدهم می‌رسد. همچنین این کانال معروف چیزی در حدود ۴۰۰ سال مهم‌ترین مسیر آبی شهر بوده است. اما فقط چهار پل از روی این کانال می‌گذرند، چراکه مردم و گردشگران بیشتر از مسیر خود کانال تردد می‌کنند تا از روی پل‌‌های آن. اگر به ونیز سفر کردید، حتما در قسمت‌هایی از حاشیه‌ی کانال قدم بزنید و کمی با تماشای ساختمان‌های اطراف و شلوغی کانال وقت بگذرانید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

میدان و کلیسای سن مارکو – Piazza San Marco

“کلیسای سن مارکو” در میدان سنت مارک که محل جمع‌شدن مردم و مهم‌ترین میدان ونیز است، قرار دارد. به گفته برخی گردشگران این کلیسا از 26 سال پیش تغییری نکرده و همه‌چیز همان‌گونه زیبا و باشکوه می‌درخشد. موزاییک‌های طلایی‌اش و اسب‌های برنزی طبقه دوم در نور چراغ‌ها برق خاصی دارند. ورودی به کلیسا رایگان است اما برای دیدن نمایشگاه‌ها یا دیدن میدان از تراس کلیسا باید مقداری پول بپردازید. در این کلیسا اجازه عکس‌برداری نخواهید داشت.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

برج ناقوس سن مارکو – San Marco Campanile

برج ناقوس سن مارکو (San Marco Campanile) یا همان سِنت مارک یکی از جاهای دیدنی ونیز و بلندترین سازه‌ی این شهر است که ۹۸٫۶ متر ارتفاع دارد. بنای فعلی برج درواقع بازسازی بنای اولیه است، چراکه بنای اولیه‌ی برج در سال ۱۹۰۲ فروریخت. این برج در اصل در قرن نهم ساخته شد و جزو برج‌های دیده‌بانی بود. این برج از وقایع مختلفی همچون آتش‌سوزی، زلزله و صاعقه آسیب دیده است. خود ساختمان برج ظاهر آجرقرمزی ساده‌ای دارد، اما ناقوس‌خانه و قسمت بالای آن دارای طاق‌ها و سنگ‌کاری‌های قابل‌توجهی است. همچنین در بالای برج یک مجسمه‌ی طلایی از جبرئیل فرشته قرار دارد.

می‌توانید برج سان مارکو را از محل میدان سان مارکو ببینید. ولی اگر خودتان را با آسانسور به بالای برج برسانید، می‌توانید منظره‌ی شهر را هم با دید پانوراما نظاره کنید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

جزیره و کلیسای سن جورجو ماجوره – Church of San Giorgio Maggiore

سن جورجو ماجوره (San Giorgio Maggiore) یکی از جاهای دیدنی ونیز و از جزیره‌های جداافتاده‌ی کوچکی است که به کانال‌های اصلی ونیز وصل نیست. این جزیره در فاصله‌ی کوتاهی از حوضه‌ی ونیز و کانال بزرگ قرار دارد و می‌توانید با واپورِتو یا تاکسی‌های آبی خصوصی خودتان را به اینجا برسانید. ازجمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره می‌توان به صومعه‌ی سان جورجو، کلیسای سان جورجو ماجوره و برج ناقوس اشاره کرد. اتفاقا برج ناقوس سان جورجو ماجوره بی‌شباهت به برج ناقوس سان مارکو نیست. می‌توانید در بندرگاه کوچک جزیره قدم بزنید و به تماشای قایق‌ها بنشینید و بعدش هم از کلیسا و صومعه بازدید کنید و درنهایت به بالای برج ناقوس بروید و منظره‌ی ونیز را از نمای بالا ببینید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

پل ریالتو – Rialto Bridge

پل ریالتو جزو چهار پل قدیمی ونیز به دلیل معماری و رنگ سفید زیبایش برای گرفتن عکس‌های رمانتیک مناسب است. در کنار پل، مغازه‌های خرید سوغاتی و گیفت‌شاپ‌های 1 و 2 یورویی کوچکی وجود دارد که توریست‌ها عاشق آن هستند. پل در ساعات مختلف روز بسیار شلوغ می‌شود پس اگر به این پل می‌روید کفش‌های راحتی بپوشید و از خرید و مناظر زیبا لذت ببرید. وقتی از روی پل به پایین نگاه می‌کنید قایق‌ها و گاندولاها را خواهید دید که از زیر پل رد می‌شوند و صحنه‌های جالبی را از دید بالا بوجود می‌آورند. برای آن‌ها دست تکان دهید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

پل افسوس ها – Bridge of Sighs

پل افسوس‌ها (Bridge of Sighs) پل کوچکی به‌نسبت سایر پل‌های ونیز و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی ونیز است. این پل تاریخی مهم روی رودخانه‌ی پالاتزو قرار دارد و قسمت معروف به زندان‌های جدید را به کاخ دوج‌ها وصل می‌کند. گفته می‌شود که وقتی مجرمان را از کاخ بیرون می‌آوردند و از روی پل به‌سمت زندان عبور می‌دادند، آنها فقط می‌توانستند آخرین نگاه‌شان را به ونیز بیندازند و افسوس بخورند. وقتی برای بازدید از میدان سِنت مارک رفتید، حتما این پل حسرت‌بار را هم ببینید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت – Santa Maria della Salute

باسیلیکای سانتا ماریا دِلا سالوت (Basilica di Santa Maria della Salute) را می‌توان دومین کلیسای معروف ونیز دانست که درست آن‌طرف کانال بزرگ روبه‌روی بناهای سِنت مارک قرار دارد و در میان ساختمان‌های اطراف حسابی خودنمایی می‌کند. ساخت این کلیسا در سال ۱۶۸۷ پایان یافت و درواقع به‌عنوان باسیلیکای کوچک‌تری برای کلیسای کاتولیک رمی ساخته شد. این کلیسا ذوق و هنر باروک را نشان می‌دهد و نمای بیرونی آن با چهار مجسمه‌ از حواریون و سقف بلند گنبدی‌شکل تزئین شده است. داخل کلیسا نیز حسی از یک فضای خیلی بزرگ را ایجاد می‌کند و به‌خاطر طراحی شش‌ضلعی بنا نور زیادی را به داخل راه می‌دهد. البته این باسیلیکا به‌اندازه‌ی سایر کلیساهای ونیز مجلل نیست، اما چون از ویژگی‌های معماری متقارن بهره‌ی قابل‌توجهی برده است، به دیدنش می‌ارزد.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کلیسای سانتا ماریا آسونتا – Church of Santa Maria Assunta

کلیسای سانتا ماریا آسونتا (Church of Santa Maria Assunta) در منطقه‌ی کانارِجوی ونیز قرار دارد و یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز به‌شمار می‌رود. نمای جلوی کلیسا شامل ستون‌های سنگی، تندیس‌های اشخاص مذهبی و ظریف‌کاری‌های بسیار است و درِ برنزی ورودی کلیسا نیز جلوه‌ی باشکوهی دارد. این کلیسا در سال ۱۷۲۹ ساخته شد و جزو کلیساهای تازه‌سازتر ونیز شناخته می‌شود، اما ازلحاظ اهمیت چیزی از کلیساهای قدیمی‌تر کم ندارد. در این کلیسا از آثار هنری نفیسی همچون «شهادت سِنت لارنس» اثر تیتیان نگه‌داری می‌شود. سایر آثار هنری و طلاکاری‌های داخل کلیسا نیز قطعا به دیدن‌شان می‌ارزند.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کاخ سانتا سوفیا – Ca’ d’Oro

کاخ سانتا سوفیا از دیگر دیدنی‌های شهر ونیز است که با نام کاخ «کادورو» به معنای «قصر طلایی» نیز معروف است. این کاخ زیبا در راستای «گراند کانال» قرار گرفته است و به خاطر معماری چشمگیر و زیبایش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

ریوا دلی اسکیاوونه – Riva Degli Schiavone

«ریوا دلی اسکیاوونه» یکی از پرترددترین و پرجنب جوش‌ترین نقاط توریستی ونیز و در عین حال یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفرجگاه‌های اسکله‌ای دنیا به شمار می‌رود. این تفرجگاه اسکله‌ای از قرن پانزدهم میلادی شروع به فعالیت کرده است. در گذشته تنها گوشت و انواع ماهی خشک شده در آن عرضه می‌شده، ولی امروزه هر نوع خوراکی خوشمزه از جمله شیرینی‌های مختلف، پاستاهای خوشمزه و سوغاتی‌های متنوع شهر ونیز را در این ناحیه می‌توانید پیدا کنید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

مجموعه پگی گوگنهایم – Peggy Guggenheim Collection

مجموعه پگی گوگنهایم، معمولا مورد علاقه ی کسانی است که آشنایی کامل با هنر مدرنو سورئال دارند. در حال حاضر در این مجموعه، آثار عمده ای از هنرمندان بزرگ و معروفی پیکاسو، مگریت، ماکس ارنست، جیاکومتی و جکسون پولاک را به نمایش می گذارد. ساختمان این مجموعه، به همان معماری که سفارش ساخت ساختمان Palazzo Grassi، را داشته است، در قرن ۱۸ داه شده بوده اما این ساختمان هرگز به طور کامل به پایان نرسید. در حال حاضر در این مجموعه، باغ های بسیار زیبا، مغازه ها و فروشگاه های فروش آثار هنری و رستوران و کافه های خوبی وجود دارد که باعث رفاه حال بازدید کنندگان این مجموعه می شوند.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

تالاب ونتزیا – Laguna di Venezia

در تالاب ونتزیا سوار یک قایق شوید و شهر ونیز را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید. البته در این مکان چندین جزیره کوچک دیگر از جمله مورانو، کیوجا، بورانو وجود دارند که هر کدام مقاصد گردشگری ارزشمندی محسوب می‌شوند.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

مورانو – Murano

مورانو (Murano) یکی از جزایر منطقه‌ی ونیز است که خودش مانند ونیز از چندین جزیره‌ی کوچک مختلف تشکیل شده است. این جزایر کوچک از طریق کانال و پل باهم در ارتباط‌اند. مورانو معمولا به‌اندازه‌ی مناطق اصلی ونیز شلوغ نیست و البته دیدنی‌های زیادی هم دارد. برخی از دیدنی‌های اینجا عبارت‌اند از باسیلیکای سانتا ماریا، میدان کامپو سانتو اِستِفانو و کاخ مولا. همچنین مورانو را به‌خاطر هنر شیشه‌گری می‌شناسند. می‌توانید این صنعت را در کارگاه‌های مختلف مورانو از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

خانه‌های رنگارنگ در جزیره بورانو – Burano

در میان جزایر تالاب ونتزیا، جزیره بورانو بسیار محبوب و معروف است. اگر به اندازه کافی در ونیز فرصت داشتید، حتما سری هم به جزیره بورانو بزنید. خانه‌های رنگارنگ این مکان بسیار چشم‌نواز و دوست‌داشتنی است.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کلیسای سن لورنزو – San lorenzo

وقتی به سفر می‌روید به دنبال تجربه‌ی دیگران در سفر هستید تا بتوانید سفر بهتری را برای خود ترتیب دهید. سفرنامه مارکوپولو ونیزی نیز از مراجعی‌ست که می‌توانید با آن به تاریخ کشورهای دیگر سفر کنید و تجربیات مارکو را از سفرهایش بخوانید. مقبره مارکوپولو در کلیسای سن لورنزو است و گردشگران زیادی برای ادای احترام بر سر مزار او می‌روند. به گفته گردشگران کلیسای سن لورنزو فضای غمگین و ترسناکی دارد.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کاخ دوک – Doges Palace

کاخ دوک (Doges Palace) علاوه‌بر باسیلیکا و برج ناقوس سِنت مارک یکی دیگر از بناهای معروف میدان سِنت مارک و از جمله جاذبه های گردشگری ونیز است که در مسیر کانال بزرگ قرار دارد. این کاخ باشکوه از معماری خیره‌کننده‌ای برخوردارست و به‌ اسم قصر دوک نیز شناخته می‌شود. نمای بیرونی کاخ شامل طراحی طاقی‌شکل و دیوارهای کارشده با سنگ‌های سفیدِ الگوالماسی است. قطعا از مشاهده‌ی داخل این کاخ به‌اندازه‌ی بیرون آن شگفت‌زده خواهید شد و اتاق‌های مجلل و تزئینات‌شان برای‌تان جذاب خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم بیرون و درون کاخ را بادقت ببینید و از این تکه‌ی دیدنی تاریخ ونیز باعجله عبور نکنید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

پارک جیردینی پابلیچی – Giardini Pubblici

پارک جیردینی پابلیچی یکی از زیبا‌ترین پارک‌های عمومی و از جاهای دیدنی ونیز است. از این پارک رودخانه‌ای می‌گذرد که به زیبایی‌های آن افزوده. پارک جیردینی پابلیچی در نزدیکی کانال بزرگ و قصر دوک قرار دارد. شما می‌توانید یک روز عصر را در این پارک بگذرانید و در میان گل‌ها و مجسمه‌های آن به گشت‌وگذار بپردازید. اگر از علاقمندان به عکاسی هستید، در این مکان سوژه‌های جالبی برای شما وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم پس از لذت بردن از زیبایی‌های پارک جیردینی پابلیچی به بازار ویا گاریبالدی در نزدیکی پارک رفته و در هنگام شب اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

آیا ونیز ساحل دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ساحل بلو مون (Blue Moon) در لیدو در بخش شمالی ونیز منطقه ساحلی در این شهر است. بلو مون از جاهای دیدنی ونیز در حقیقت یک سد ساحلی می‌باشد که به اندازه 11 کیلومتر امتداد دارد. در این مکان امکانات مناسبی برای لذت بردن از تفریحات ساحلی به چشم ‌می‌خورد.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

امکانات ساحل بلو مون – Blue Moon Beach

اگر دوست دارید تا کمی از مرکز شهر ونیز دور شوید و به جای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر به مکانی با جاذبه‌های طبیعی بروید، ساحل لیدو بهترین انتخاب خواهد بود. شما می‌توانید در آلاچیق‌های کنار ساحل به استراحت بپردازید، درون دریا شنا کنید، بر روی صندلی‌های مخصوص حمام آفتاب از نور خورشید بهره ببرید و پس از یک روز پر از آرامش در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف یک غذای دریایی صرف کنید.

در ساحل لیدو شما با پرداخت 18 یورو یک چتر، دو صندلی مخصوص آفتاب گرفتن و یک میز دریافت خواهید کرد. البته این مبلغ کمی بالا به شمار می‌آید اما در مقایسه با تمیزی بی‌نظیر ساحل ارزشش را دارد.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

در کارناوال ونیز شرکت کنید

این فستیوال رنگی روز قبل از چهارشنبه خاکستر اتفاق می افتد. ریشه های آن به سال 1162 برمی گردد. نقابهای ونیزی از مشخصه های این کارناوال هستند که بسیاری از گروههای نمایشی را نیز به حضور در آن جذب می کنند. آدمهای زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن این فستیوال و شرکت در آن به ونیز می آیند. این فستیوال با ظرافت، تاریخی و عجیب و غریب روزی کامل و هیجان انگیز برایتان رقم می زند و احساس فردی را به شما می دهد که انگار از یک رمان تاریخی بیرون آمده است.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

جشنواره قایق سواری ونیز

در نخستین یکشنبه ماه سپتامبر هر سال در کانال بزرگ جشنواره قایق سواری ونیز ایتالیا نیز برگزار می‌شود که در سال‌های اخیر به علت بالا رفتن ترافیک در کانال برگزاری این مسابقه با مشکلاتی همراه است. البته توجه داشته باشید که در شهر ونیز کانالهای بسیار زیادی وجود دارند، اما کانالبزرگ برای گردشگران دارای جذابیت بیشتری است.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز

کافه گردی در ونیز

خیابان ویا گریبالدی پر از مغازه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و البته کافه‌های زیادی است. اگر به کافه‌گردی علاقمند هستید به این خیابان آمده و مطابق سلیقه خود در کافه‌های آن به تفریح بپردازید. این خیابان مکانی است که شما بیشتر از هر جای دیگری می‌توانید با مردم معمولی شهر ونیز ملاقات کنید.

جاهای دیدنی ونیز
جاهای دیدنی ونیز



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨