جاهای دیدنی ونکوور؛ بهترین دیدنی های ونکوور را از دست ندهید!

معرفی مشهورترین و بهترین جاهای دیدنی ونکوور کانادا برای توریست‌ها

طبق آمار اکتبر ۲۰۲۲ اداره مهاجرت کانادا، حدود ۲۳ درصد از جمعیت کل کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند؛ از این میان، تقریباً ۶۰ درصد آسیایی‌تبار هستند. شهر ونکوور کانادا نیز با مناظر طبیعی خیره‌کننده و زیبایی‌های خاص خود، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است که هرساله پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری از کانادا و سراسر جهان است. در نتیجه، شناخت جاهای دیدنی ونکوور برای دیدن آن‌ها، اهمیت بسیاری برای توریست‌ها و افراد مقیم این استان دارد. اگر قصد شناخت جاهای دیدنی ونکوور کانادا را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی ونکوور
جاهای دیدنی ونکوور

استنلی پارک؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی ونکوور

استنلی پارک در قلب ونکوور مرکزی قرار گرفته و یک گستره سبز شهری با وسعت ۱۰۰۰ هکتار است. این پارک پر از سرگرمی‌هایی است که در کل طول سال می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید. با قدم زدن در جاده معروف سی‌وال، از منظره‌های بی‌نظیر خلیج بورارد (Burrard) دیدن کنید یا در پارک از درختان عظیمی که هنوز در این جنگل محافظت‌شده سرافراز هستند شگفت‌زده شوید.

صبح‌ها می‌توانید در یکی از سواحل کنار پارک آفتاب بگیرید و بعدازظهر به زمین گلف بروید و کمی تفریح و ورزش کنید؛ در کنار توتم‌های بزرگ بایستید و درباره ساکنین اولیه این سرزمین اطلاعات کسب کنید. همچنین، در یکی از رستوران‌های پارک ناهار بخورید و بعد روز را با مشاهده ماهی‌های زیبا در آکواریوم سپری کنید. استنلی پارک بیش از ۱۲۵ سال است که جزو جاهای دیدنی ونکوور بوده و همچنان جایگاه خود را در این لیست حفظ کرده است. همانطور که می‌دانید، برای رفتن به کانادا و دیدن جاذبه‌ها، باید مقیم آن کشور باشید یا برای گرفتن ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

جزیره گرانویل؛ یکی از پرشورترین جزایر کانادا

در زیر یک پل اصلی در نزدیکی مرکز ونکوور، محلی پرهیاهو برای غذا، خرید و سرگرمی قرار دارد که جزو دیدنی های ونکوور به شمار می‌رود. جزیره گرانویل منطقه‌ای پر جنب‌وجوش در ونکوور کانادا است که در آن هنرمندان به خلق هنرهای منحصر‌به‌فرد می‌پردازند، عاشقان غذا به اشتراک‌گذاری ذوق و سلیقه خود در خلق غذاهای خوشمزه و خوش‌جلوه مشغول‌اند و خوانندگان مشغول نواختن ساز برای مردم هستند.

می‌توانید برای یک نوشیدنی در این جزیره توقف کنید یا کل روز را به گردش در فروشگاه‌ها، لذت بردن از بازار عمومی و تماشای سرگرمی‌های موجود در آن بپردازید. اگر به‌تازگی ویزا کانادا گرفته‌اید و هنوز این کشور را به‌خوبی نمی‌شناسید، بازدید از جزیره گرانویل در ونکوور را فراموش نکنید.

پارک پل معلق کاپیلانو؛ بهترین جای دیدنی ونکوور برای کوهنوردان

اگر ترس از ارتفاع ندارید، رفتن روی پل معلق ۴۵۰ فوتی کاپیلانو که ۲۳۰ فوت بالاتر از رودخانه خروشان کاپیلانو است، تجربه بی‌نظیری را رقم خواهد زد. پس از مشاهده این پل بزرگ که یکی از مهم‌ترین دیدنیهای ونکوور است، مسیر صخره‌ای شامل مجموعه‌ای از پیاده‌روهای معلق بر فراز جنگل بارانی، دیگر چندان برایتان دلهره‌آور به نظر نمی‌رسد.

بعد از این دو تجربه، قدم‌ زدن بالای درختان (هفت پل معلق ۲۵۰ ساله که ۱۱۰ فوت بالاتر از کف جنگل توسط صنوبرهای داگلاس معلق‌ هستند) بسیار جذاب خواهد بود. پارک پل معلق کاپیلانو پر از جاذبه‌هایی است که هیجان را در خون شما به جوش خواهد آورد.

پارک پل معلق کاپیلانو؛ یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور کانادا
پارک پل معلق کاپیلانو؛ یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور کانادا

آکواریوم ونکوور؛ بهترین‌ جاذبه‌ گردشگری ونکوور برای علاقه‌مندان به آبزیان

آکواریوم ونکوور، خانه بیش از ۵۰ هزار موجود زنده دریایی محسوب می‌شود و بهترین گزینه در لیست جاهای دیدنی ونکوور برای دوستداران حیوانات است. در این آکواریوم موجودات دریایی مختلفی از سمورهای دریایی گرفته تا عروس‌ دریایی درخشان، در فاصله نزدیکی از آب در کنار هم زندگی می‌کنند. مشاهده آکواریوم ونکوور یکی از بهترین‌ تفریح‌های خانوادگی برای ساعت‌های غیر‌کاری و تعطیلات است.

سی‌وال در ونکوور؛ بهترین مکان برای پیاده‌روی و دویدن

مسیر سی‌وال با بیش از ۱۳.۵ مایل، بخشی از طولانی‌ترین مسیر ساحلی ممتد در جهان است. این مسیر محبوب افرادی است که به پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری علاقه دارند و به‌ همین دلیل این مکان جاهای دیدنی ونکوور برای دوست‌داران پیاده‌روی و دویدن است. در طول مسیر جاده، منظره زیبای خلیج انگلیسی و رشته‌کوه‌های قرار‌گرفته پشت شهر ونکوور به چشم می‌خورند.

اگر مسیر خارجی پارک استنلی را دنبال کنید، می‌توانید برای عکس گرفتن از سمورهای دریایی کنجکاو، فک‌های بندری یا سنگ سیواش زیبا توقف کنید. همچنین، می‌توانید در یکی از سواحل اطراف برای پیک‌نیک توقف کنید یا به یک رستوران بروید تا در کنار یک منظره زیبا، از وعده غذایی مورد‌علاقه خود لذت ببرید. اگر به قدم زدن در فضای باز علاقه دارید، سی‌وال گزینه‌ای عالی برای است.

موزه انسان‌شناسی ونکوور؛ جذاب‌ترین جای ونکوور برای علاقه‌مندان به تاریخ

موزه انسان‌شناسی (MOA) یکی از بهترین نمایشگاه‌های هنر بومی‌های یک کشور در جهان است؛ آن هم در یک محیط خیره‌کننده با چشم‌انداز آب و کوه‌های بریتیش کلمبیا. این موزه که در سرزمین‌ اجدادی قوم سرخ‌پوستی موسکوم (Musqueam) کانادا قرار دارد، تلاش دارد تا فرهنگ و سنت‌های باورنکردنی بومی‌های کانادا را به نمایش بگذارد. آثار هنری آن‌ها اولین چیزی است که هنگام ورود به در ورودی با آن روبه‌رو می‌شوید.

وقتی وارد تالار بزرگ موزه می‌شوید، با توتم‌های عظیم و پیچیده شگفت‌زده خواهید شد. بیش از ۱۰ هزار شی فرهنگی ارزشمند از سراسر جهان در گالری‌های موزه به نمایش درآمده‌اند و نمایشگاه‌های موقت موجود در آن نیز جلوه دیدنی دیگری به این مجموعه می‌بخشد. اگر می‌خواهید در فرهنگ‌ و رسوم ساکنین اولیه سواحل غربی کانادا غوطه‌ور شوید، این مکان که یکی از بهترین جاهای دیدنی ونکوور کانادا محسوب می‌شود، مناسب شماست.

فلای‌اوور کانادا؛ بهترین مکان برای کانادا گردی

آیا می‌دانستید که همه کانادا از بالای منطقه فلای‌اوور کانادا قابل‌‌مشاهده است؟ آن‌هم نه از بالای یک کوه. فلای‌اوور کانادا یک شبیه‌ساز پرواز است که شما را از دشت‌ها به اقیانوس اطلس و سپس به ونکوور می‌برد و همه این‌ وقایع در کمتر از ۱۰ دقیقه اتفاق می‌افتد. در طول این سفر مجازی، نسیم را روی صورت خود احساس خواهید کرد، رطوبت را روی پوست خود لمس می‌کنید و برای اولین بار احساس پرواز را تجربه خواهید کرد.

کوه گروس؛ بهترین مکان ونکوور برای لذت بردن از طبیعت و انجام ورزش‌های زمستانی

به‌جای لذت بردن از منظره زیبای کوهستان از داخل شهر، یک رانندگی کوتاه داشته باشید و از مشاهده مناظر کوه گروس لذت ببرید. کوه گروس فقط ۱۵ دقیقه با مرکز شهر ونکوور فاصله دارد، اما همه چیزهایی از یک کوه انتظار دارید را یکجا دارد. در فصل زمستان می‌توانید چند ساعت روی آن اسکی کنید، در فصل تابستان، به کوهنوردی مشغول شوید یا با تله‌کابین از عرض کوه بگذرید و از بالا به خرس گریزلی گریندر و کولو که در منطقه محفاظت‌شده زندگی می‌کنند، سلام کنید.

تله‌کابین سواری در کوه گروس؛ یکی از دیدنیهای ونکوور
تله‌کابین سواری در کوه گروس؛ یکی از دیدنیهای ونکوور

هاربر ایر؛ مکانی برای دیدن کل ونکوور از بالای آسمان

اگر می‌خواهید همه ونکوور را ببینید، بهترین گزینه این است که یک تور پروازی با هواپیماهای دریایی هاربر ایر رزرو کنید. هاربر ایر بخشی از بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی دریایی در جهان است و گزینه‌های متنوعی برای بازدیدهای هوایی در اختیار بازدیدکنندگان خود پیشنهاد می‌کند که می‌توانید براساس حال و هوای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

با این پرواز می‌توانید بر فراز کوه‌های آلپ پرواز کنید یا تور دریاچه‌های آلپ و یخچال‌های طبیعی را انتخاب کنید تا پروازی شگفت‌انگیز بر فراز قله‌های کوه مامکوام و دریاچه بکر واقع در آلپ داشته باشید. بین جاهای دیدنی ونکوور، هاربر ایر مانند نگینی می‌درخشد؛ زیرا امکان مشاهده کوه و دریا و خشکی را یکجا خواهید داشت.

باغ گیاه‌شناسی ون‌دوسن؛ یکی از منحصربه‌فردترین مناطق حفاظت‌‌شده در کانادا

باغ گیاه‌شناسی ون‌دوسن با مساحتی به وسعت ۵۵ هکتار، یکی از ۱۰ باغ عمومی برتر در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این باغ که بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارد تا یک باغ، میزبان ۲۵۵ هزار گیاه از سراسر جهان در محیطی بکر و چشم‌نواز است. زمین‌های جنگلی و پنج دریاچه، محیط باغ را احاطه کرده‌اند، اما آب‌وهوای منحصربه‌فرد ونکوور شرایطی را فراهم کرده تا گیاهانی از سرد‌دشت یا توندرا (Tundra) قطبی تا هیمالیا و مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی در طول سال در این مکان شکوفا شوند.

با شروع رویش گیاهان، حیوانات نیز به این مکان کوچ می‌کنند. جانوران مختلف از دوزیستان گرفته تا ۶۵ گونه پرنده، این باغ را به‌‌عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده‌اند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از یک هزارتوی الیزابتی نادر، کتابخانه گیاه‌شناسی و باغبانی و بسیاری از تیرک‌های یادبود و مجسمه‌های پراکنده در سراسر باغ دیدن کنند. اگر به دیدن جاهای دیدنی ونکوور علاقه ندارید یا مشاهده آن برای شما تکراری شده است، گرفتن ویزای توریستی انگلیس برای مشاهده جاذبه‌های گردشگری متنوع آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید

در این مقاله با معروف‌ترین جاهای دیدنی ونکوور آشنا شدیم. کوه گروس، پارک پل معلق کاپیلانو و استنلی پارک از مهم‌ترین نقاط گردشگری ونکوور محسوب می‌شوند. اگر اقامت کانادا را ندارید، برای دیدن جاذبه‌های ونکوور، باید ویزای توریستی کانادا داشته باشید؛ در‌نتیجه توصیه می‌کنیم برای گرفتن سریع و بی دردسر ویزای کانادا از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. ایران کانادا یکی از موسساتی است که با سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان، ویزای کانادا را در سریعترین زمان ممکن برای شما اخذ می‌کند.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨