جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد

5 مکان از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

بهترین جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد

مشهد، شهری است که در شمال شرق ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده است. این شهر با تاریخ و فرهنگ غنی خود، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی وتفریحی ، و مکان‌های زیارتی معروف در دنیا شناخته می‌شود. مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر است. در این مقاله از مجله تاپ توریست تصمیم گرفتیم تا 5 مکان از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای کودکان را معرفی کنیم.

 این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهر‌های دیگر را ممکن می‌سازد. حمل و نقل داخلی مشهد، توسط سامانهٔ تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا (ع) است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌است.

 مشهد به عنوان مرکز اقامت زائران اهل بیت  به ویژه امام رضا (علیه‌السلام)، شناخته می‌شود. در اینجا به 5 مکان ازبهترین جاهای تفریحی برای کودکان میپردازیم.

شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان مشهد به عنوان یک مقصد تفریحی برجسته، نقش فعّالی در جذب گردشگران و خلق یک تجربه یادگار برای بازدیدکنندگان دارد. ، دارای امکانات مختلفی از جمله ، دیوار صخره‌نوردی، بوکس، سورتمه، و دیگر امکانات ماجراجویی میباشد. با ارائه امکانات تفریحی متنوع، شهربازی قهرمانان مشهد به بازدیدکنندگان فرصتی مهیج برای سپری کردن اوقات خود فراهم می‌کند.

جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

دایناسورهای زنده:

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهربازی قهرمانان مشهد، حضور دایناسورهای زنده است. این تجربه جذاب برای بازدیدکنندگان فراهم شده و با ایجاد محیط‌های زیست‌بومی متناسب با دایناسورها، امکان ارتباط نزدیک با این موجودات باستانی فراهم می‌شود.

باغ وحش:

حضور باغ وحش در داخل شهربازی، این امکان را فراهم کرده است که بازدیدکنندگان با زیبایی و تنوع حیات وحش در محیطی امن و مدرن آشنا شوند. این بخش به‌ویژه برای اطفال و خانواده‌ها تجربه‌ای آموزنده و سرگرم‌کننده فراهم می‌کند.

سورتمه

سورتمه، یکی از تجربیات جذاب شهربازی است که احساسات هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر این بخش را انتخاب کنید، لحظاتی پر از هیجان و شادی خواهید گذراند. این فعالیت، به واسطه حرکت لیز روی زمین انجام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به همراه دوست یا همراه دیگری از پیچ و تاپ در ارتفاعات لذت ببرید.

صخره نوردی
دیوار صخره‌ نوردی در مجموعه فرابازی شهربازی قهرمانان یک امکان هیجان‌انگیز است که به علاقه‌مندان به صخره‌نوردی فرصتی برای تجربه‌ی چالش و هیجان را فراهم می‌کند. این دیوار صخره‌نوردی با سطح‌ها و سختی‌های مختلف، مخصوص افراد مختلفی از ابتدای کودکان تا بزرگان ارائه شده است. با انتخاب این قسمت از مجموعه، شما به یک تجربه پر از احساس هیجان و پیشرفت در هنر صخره‌نوردی خواهید پرداخت.

دستگاه بوکس

دستگاه بوکس در شهربازی قهرمانان یک وسیلهٔ هیجان‌انگیز است که برای فعالیت‌های بوکس و تمرینات ورزشی طراحی شده است. این دستگاه امکان ارائهٔ تجربهٔ واقعی و جذاب بوکس به بازدیدکنندگان را دارا می‌باشد. با استفاده از تجهیزات امن و مدرن، این دستگاه به علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا با تکنیک‌های بوکس و تمرینات مختلف، لحظاتی پر از هیجان و فراگیر را تجربه کنند.

بازی های کنسولی و رایانه ای

بازی های کنسولیدر محدودهٔ 21 متر مربع از مجموعهٔ فرابازی شهربازی قهرمانان، سه عدد کانتر بازی کنسولی به طور خاص برای ارائهٔ بازی‌های الکترونیکی مختلف نصب شده است. این کانترها فراگیر و مجهز به تجهیزات مدرن برای ارائهٔ تجربهٔ بازی مهیج به بازدیدکنندگان می‌باشند. این امکان به علاقه‌مندان فراهم شده تا در این محیط شگفت‌انگیز با دوستان و خانواده، بازی‌های الکترونیکی محبوب خود را انجام داده و لحظاتی شاد و پر از هیجان را سپری کنند.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ در شهربازی قهرمانان مشهد تجربه‌ای استثنایی است که احساسات فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند. این فعالیت هیجان‌انگیز با انتخاب این بخش، شما را به دنیایی از حباب مهیج و احساس آزادی در ارتفاعات خواهد برد. با استفاده از تجهیزات امن و پیشرفته، بانجی جامپینگ در این شهربازی به شما امکان می‌دهد تا به یک سفر پر از هیجان و سرعت بپردازید.

مکان های دیدنی اطراف شهربازی

بازارها

 مهم ترین  مکان های دیدنی در اطراف شهربازی مجتمع تجاری الماس شرق و بازار بین المللی سپاد هستندکه مجتمع الماس شرق در ضلع شمالی شهربازی و در میدان بهارستان قرار گرفته است. همچنین بازار بین المللی سپاد نیز روبه روی شهربازی در ضلع شرقی آن واقع شده است

مسیرهای دسترسی

اگر به دنبال دسترسی به شهربازی قهرمانان مشهد با مترو هستید، نزدیکترین ایستگاه به این مقصد، ایستگاه خیام در ابتدای بلوار خیام جنوبی می‌باشد. برای رسیدن به این ایستگاه، می‌توانید از ایستگاه‌های شهدا و بسیج در نزدیکی حرم استفاده کنید. پس از پیاده‌روی از این ایستگاه، می‌توانید با استفاده از خط 88 که از بلوار خیام و میدان خیام عبور می‌کند، وارد شهربازی قهرمانان مشهد شوید.

ساعت کاری شهربازی قهرمانان مشهد:

فعالیت این شهربازی از ساعت 17:00 آغاز شده و تا ساعت 24:00 ادامه دارد.

پارک ژوراسیک مشهد

یکی از پارک‌هایی که به سبب موضوع جالب و منحصر به فرد خود، جلب توجه مخاطبان خود را تضمین کرده است، پارک ژوراسیک مشهد می‌باشد.   که دارای امکانات زیر میباشد .پارک ژوراسیک مشهد در سال1392   در زمینی بامساحت 29 هکتار با هدف ارائه یک تجربه متفاوت و شگفت‌آور در دنیای تفریح و سرگرمی به وجود آمد. این پارک با الهام از دوران ژوراسیک و عصر دایناسورها طراحی شده است. ماکت دایناسورها در ابعاد واقعی، متحرک و دارای صدا هستند؛ به‌طوری که حس حضور در کنار دایناسوری واقعی را خواهید داشت

جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان
  • منطقه دایناسورها

یکی از بخش‌های جذاب این پارک، منطقه دایناسورهاست. با استفاده از افکت‌ها و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، بازدیدکنندگان احساس می‌کنند که در میان دایناسورهای عظیم و ترسناک قرار گرفته‌اند.

  • پارک ژوراسیک مشهد یک شبیه‌ساز بازی نیز دارد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک دانشمند دایناسورها به ماجراجویی بپردازند و با چالش‌ها و رازهای دنیای ژوراسیک آشنا شوند
  • تجربه واقعیت مجازی

از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک، تجربه واقعیت مجازی است. با استفاده از ابزارهای پیشرفته و کنترلرهای حرکت، بازدیدکنندگان به دنیای دایناسورها وارد شده و از تجربه‌ای واقعی و هیجان‌انگیز برخوردار می‌شوند.

  • پل معلق

در پارک ژوراسیک مشهد، یک پل معلق چوبی با طراحی جذاب و منحصر به فرد وجود دارد. این پل، با استفاده از چوب به عنوان مواد اصلی ساخته شده و ارتفاعات آن بالا را با تجربه پلنگ های ژوراسیک و دیدن از ارتفاعات مختلف پارک فراهم می‌کند. عبور از این پل معلق، تجربه‌ای مهیج و هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان است که از زیبایی‌ها و جذابیت‌های پارک لذت می‌برند.

  • ماکت درخت سخنگو وسایر حیوانات

دیدنی‌های پارک ژوراسیک فقط به ماکت‌ دایناسورها خلاصه نمی‌شود و ماکت یک ماموت و فیل نیز در این محل نصب شده است و همچنین ماکت درخت سخنگو.

  • ابشار و رودخانه

آبشار کوتاهی که در میان درختان سرسبز پارک ژوراسیک واقع شده، به زیبایی خود نشان می‌دهد. در این مسیر جریان آبشار، یک رودخانه زیبا شکل گرفته که با حضور تعداد زیادی ماهی، زیبایی و جذابیت خاصی به این منظر اضافه کرده است.

در موزه پارک ژوراسیک، شما می‌توانید به بازدید از مجموعه‌ای از فسیل‌های گیاهی و دریایی که به دوران دایناسورها تعلق دارند، بپردازید. یکی از جذابیت‌های این موزه، دندان کوسه با قدمت ۸۰ میلیون سال از منطقه‌ی زاگرس است. همچنین، فسیل نوعی ماهی به نام “آکرودوس” که مربوط به ۹۰ میلیون سال قبل و از مناطق اروپا است، و همچنین فسیل ماهی “بوثریولپیس” که به دوران ۳۵۰ میلیون سال قبل و از منطقه‌ی کانادا تعلق دارد، در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. علاوه بر این، یک تکه سنگ جالب از زاگرس در این موزه به نمایش گذاشته شده که قدمت آن به دو میلیون سال قبل می‌رسد و روی آن رد پای پرنده به چشم می‌خورد.

ادرس:

. مشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر

اطلاعات بازدید پارک ژوراسیک مشهد

درهای پارک ژوراسیک مشهد  از ۹ صبح تا ۲۱:۰۰ شب به روی گردشگران باز است.

سرزمین برفی مشهد

یک مرکز تجاری و تفریحی جدید در خیابان جانباز مشهد افتتاح شده که توسط هلدینگ برادران جوانمرد مدیریت می‌شود. این مجموعه سرگرمی با امکانات بسیار عالی و متنوع به خدمت مردم شهر و گردشگران رسیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، این مکان در نزدیکی مراکز گردشگری مهمی مانند شهربازی و مرکز خرید پروما و همچنین فروشگاه‌هایی همچون پیتزا کندز، هایپرمی، آقای فرش، مرکز خرید پاژ، نمایندگی اسکچرز و … واقع شده است. این سالن از برف مصنوعی ساخته شده است و در ورود به شما لباس متناسب با این محیط داده میشود این مجموعه دارای تفریحاتی مثل

  1. برج برفی
  2. پردیس سینمایی ( سینما برفی مشهد )
  3. فودکورت و کافی شاپ
جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

اتاق فرار از تفریحات برج برفی مشهد

اتاق فرار فعال در این مجموعه، با ژانر اکشن، هیجانی و دلهره‌آور طراحی شده است. در این اتاق، شما با چالش‌ها و معماهای هیجان‌انگیزی روبه‌رو می‌شوید که برای حل آنها نیاز به هوش، هماهنگی و تصمیم‌گیری سریع دارید. این تجربه به شما امکان می‌دهد تا در یک محیط پر از اکشن و هیجان، لحظاتی پرماجرا را تجربه کنید و به چالش‌های مختلفی برخورد کنید.

سالن بیلیارد 

بازی بیلیارد به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی محبوب و چالش‌برانگیز شناخته می‌شود. در این سالن بیلیارد در  واقع در بخشی از سالن یک کافی شاپ نیز قرار داده شده است.
برج برفی

این مجموعه با استفاده از برف مصنوعی  ساخته  و شامل سرسره برفی با تیوپ، قلعه برفی، و امکانات دیگر برای بازی‌های برفی وفراهم کردن محیطی شاد و جذاب برای تفریحات هیجان‌انگیز و خانوادگی است. برای ورود به سرزمین برفی، نیازی به هیچ وسیله‌ای ندارید، لباس مخصوص، تیوپ، کفش و کلاه به شما اختصاص داده می‌شود.

پردیس سینمایی

سرزمین برفی دارای یک پردیس سینمایی با ۶ سالن متنوع است، که شامل سالن‌های عمومی و VIP با ظرفیت ۳۷۰ نفر می‌شود. این سالن‌ها  دارای  تجهیزات مدرن و پیشرفته، صفحه نمایش با کیفیت عالی، صدای بلند و صندلی‌های مناسب و با کیفیت  میباشد. در این پردیس سینمایی، فرصت دیدن آخرین فیلم‌های سینمای ایرانی با کیفیت بالا فراهم شده است.

 فودکورت و کافی شاپ

پس از  فیلم یا ، به فودکورت این مجموعه سر بزنید و  لذت خوردن غذاهای متنوع از جمله فست فود و نوشیدنی‌های گرم و سرد را تجربه کنید. این فودکورت علاوه بر ارائه غذاهای خوشمزه، مکانی مناسب برای برگزاری مراسم‌های دوستانه، جشن تولد و دورهمی‌هایی با موسیقی است.

ساعت کاری برج برفی

برج برفی مشهد از ساعت 8 الی 22، فعالیت دارد.

آدرس برج برفی مشهد کجاست؟

برج برفی مشهد در بلوار جانباز، بین جانباز 1 و 3 واقع شده است.

شهرمشاغل

از دیگر جاهای دیدنی مشهد میتوان به شهر مشاغل که یک مرکز تفریحی – آموزشی واقع در مرکز خرید آرمیتاژ گلشن در شهر مشهد است اشاره کرد. که به طور اختصاصی برای کودکان در رده سنی 3 تا 12 سال طراحی شده است. این مجموعه به صورت یک شهر کوچک در کودکانه طراحی شده است، جایی که کودکان می‌توانند مختلف‌ترین شغل‌ها را در قالب بازی تجربه کنند. از پزشکی و خلبانی تا خوانندگی و شغف‌های دیگر، در این کارالند شغل‌های متنوعی وجود دارد که توسط خود کودکان اداره می‌شوند.

این مجموعه از سال 1396 در طبقه‌های مختلف مرکز خرید آرمیتاژ گلشن، واقع در خیابان هفت تیر مشهد، با مساحت بیش از 1000 مترمربع فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 20 شغل مختلف را به کودکان ارائه می‌دهد. مجموعه شهر مشاغل در شهر مشهد با تدوین اهدافی چون آشنایی با مشاغل، تجربه فرآیند هزینه و درآمد، تقویت استقلال شخصیتی کودک، تجربه عملی، تفکر اقتصادی و تقویت روحیه کار تیمی، بازی‌هایی را طراحی و اجرا کرده است. این مجموعه به منظور ایجاد تجربه متنوع و جذاب برای کودکان، مشاغل مختلف را در قالب بازی فراهم کرده و در این راستا سعی در تقویت مهارت‌ها و ارتقاء دانش ایشان دارد.

جاهای تفریحی برای کودکان در مشهد
جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

چه مشاغلی در خانه مشاغل وجود دارند؟

 خانه باربی

خانه باربی یک اشپزخانه زیبا و کوچک با دکوراسیون صورتی است.این اتاق مکانی مناسب برای دختران کوچولو  است در واقع مکانی برای تمرین خانه داری محسوب میشود. اتاق بازی باربی به شکل یک آشپزخانه واقعی طراحی شده است و به کودکان  امکان  تجربه آشپزی، پذیرایی از مهمانان، تماشای کارتون، و… را میدهد.

اتاق پزشک

اتاق پزشک ، تمامی لوازم بازی مرتبط با نقش دکتر را به کودکان می‌دهد. در این اتاق، لوازم پزشکی اسباب‌بازی وجود دارد که برخی از آن‌ها به طور کاملاً واقعی طراحی شده‌اند تا کودکان بتوانند تجربه  دکتر شدن را داشته باشند و از لحظات شاد با بازی در نقش پزشک لذت ببرند.

فروشگاه‌ 

در شهر مشاغل، یک فروشگاه  با محصولات متنوع وجود دارد در واقع در این جا کودکان با کار در فروشگاه و انجام خرید وفروش  مبانی مبادلات و دادوستد

را فرامیگیرند.

خلبانی 

در این فضا، آنها با شبیه‌سازی صعود و نزول در شرایط متفاوت آب‌و‌هوا، تنظیم ارتفاع و برخورد با سیستم‌های الکترونیکی هواپیمای ایرباس آشنا می‌شوند. این تجربه به کودکان این امکان را می‌دهد تا به صورت عملی با مفاهیم هوانوردی و مهندسی هوایی آشنا شوند و مهارت‌های مرتبط با پرواز را تجربه کنند. به این نکته توجه کنید که که حضور بزرگسالان در این مکان،‌ فقط در صورت همراه‌داشتن کودکان مجاز است.

باغبانی

در غرفه باغبانی ، کودکان می‌توانند با آموزش گل‌کاری و باغبانی، به مراحل رشد گیاهان آشنا شوند. همچنین، امکان تماشای برگ‌های زیبا تحت میکروسکوپ و خلق قلعه‌های ماسه‌ای نیز برای آن‌ها فراهم شده است.

ادرس

مشهد. بلوار هفت تیر،کوی گلشن، مجنمع تجاری آرمیتاژ، طبقه سوم.

ساعات کار

۱۰صبح تا ۲۳/

هلیوم پارک

این شهربازی اولین پارک  ترامپولین در ایران محسوب میشود که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. . از طبقه  چهارم  در روز های زوج اقایان و از طبقه 5 خانم ها در این روز ها میتوانند استفاده کنند از طبقه 5 روز های فرد اقایان وخانم ها از طبقه 4 در این روز ها استفاده میکنند. این مجموعه دارای 2 سالن بازی های a وb  میباشد.

بازی‌های سالن A هلیوم‌ پارک

سالن A در هلیوم‌پارک با تم اقیانوس و طراحی دریایی فضایی پر از چالش‌های بازی از جمله فری‌جامپینگ، صخره‌نوردی، والیبال و بسکتبال ترامپولین و نینجاکورس دارد. فری‌جامپینگ، همانند سقوط آزاد است و با کنترل و ایمنی بالا اجرا می‌شود. همچنین، نینجاکورس یک تجربه تفریحی جذاب است که شما را در محیطی پر از موانع قرار می‌دهد  از آنجا عبور کنید.

بازی‌های سالن B هلیوم‌ پارک

شما می‌توانید در این سالن از بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده مانند بازی‌های واقعیت مجازی یا افزوده، فوتبال حبابی، بازی‌های مبارزه، کیک‌بال، بیلیارد با پا و بازی ایربگ لذت ببرید و تجربه‌هایی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز برای خود خلق کنید.

همچنین در این بخش قسمت ویزه ای برای کودکان وجود دارد که میتواند تجربه ای فراموش نشدنی برای ان ها فراهم کند.

نکات مهم در رابطه با هلیئم پارک

ممنوعیت ورود کودکان با قد کمتر از 75 سانتی متر

 ممنوعیت ورود افراد با بیماری های قلبی و پوستیو …

استفاده ازجوراب  مخصوص

محدوده سنی  هلیوم پارک مشهد

خردسالان ( ۱ تا ۳ سال)، خردسالان ( ۳ تا ۶ سال) و جوانان و بزرگسالان ( ۷ تا ۷۰ سال)

جاذبه های دیدنی نزدیک به هلیوم پارک مشهد

پارک ملت مشهد
حرم مطهر امام رضا
آرامگاه نادرشاه
پارک وکیل آباد
باغ گیاه شناسی مشهد

ادرس

 این مجموعه تفریحی در شهر مشهد، بلوار جانباز و طبقات 4 و 5 برج مروارید گوهرشاد قرار دارد و دسترسی به آن با ماشین، اتوبوس و خط 1 مترو مشهد  مقدور است. این مکان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب و پنجشنبه و جمعه‌ها از 10 صبح تا 12 شب مراجعین میباشد.

منبع مقاله : مجله سفر گردشرو