جاهای دیدنی صوفیا
جاهای دیدنی صوفیا

جاذبه های گردشگری صوفیا ، پایتخت بلغارستان | Sofia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی صوفیا

صوفیا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور بلغارستان است. صوفیا یکی از قدیمیترین پایتخت‌های اروپا می‌باشد. تاریخ این شهر به سده ۸ میلادی برمیگردد. شهر صوفیا در غرب بلغارستان و جوار ناحیه‌ای کوهستانی واقع شده‌است. بسیاری از بناهای این شهر در زمان احیای بلغارستان در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده اند یعنی زمانی که کشور به سلطه عثمانی ها پایان داد و به استقلال رسید. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی صوفیا بیشتر آشنا شوید.

بلوار ویتوشا (Vitosha Boulevard) 

بلوار ویتوشا ، اصلی ترین خیابان برای خرید در شهر صوفیا است. مسیر اصلی و عریض پیاده روی در این خیابان از کلیسای سنت ندلیا (Saint Nedelya) تا کاخ عظیم بین المللیِ فرهنگ ادامه می یابد.دو طرف این بلواز زیبا توسط کافه ها و غداخوری های متعدد احاطه شده.اگر احساس گرسنگی کردید می توانید وارد یکی از غذاخوری ای ایرلندی یا یک رستوران های ایتالیایی و یا فست فود چینی شوید.

اگر اهل خرید کردن هستید گشت و گذار در این خیابان را در تور بلغارستان از دست ندهید.در نزدیکی این خیابان نیز میدان Slaveykov قرار گرفته که بدلیل کتاب فروشی فضای باز آن بسیار مشهور است در این بازار کتاب فضای آزاد همه نوع کتاب و از هر نوع ادبیات و زبانی پیدا خواهید کرد.جاهای دیدنی صوفیا

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازدید از پارک و کاخِ باشکوه ورانا

پارک و کاخ Vrana توسط شاه فردیناند در سال 1904 بنا نهاده شد و یکی از جدیدترین مناظر این شهر محسوب می شود.تا این اواخر بدلیل اینکه این پارک و کاخ جزء املاک خانواده سلطنتی بحساب می آمد امکان ورود به آن وجود نداشت تااینکه از سال 2013 این پارک بر روی عموم باز شد.

وجود انواع و اقسام گیاهان و باغ های زیبای گل سوسن ، پارک Vrana را تبدیل به یکی از بهترین مکان ها جهت پیاده روی در فضایی رمانتیک برای مسافران تور بلغارستان بخصوص تورهای تابستان صوفیا کرده است.جاهای دیدنی صوفیا

موزه تاریخ و کلیسای زیبای بویانا (Boyana)

موزه تاریخی ملی در بویانا ، در واقع بزرگترین موزه بلغارستان محسوب می شود.این موزه که در عمارت دولت سابق برپا شده در بویانا و در نزدیکی شهر صوفیا واقع گردیده.تقریبا آثاری از تمام اعصار بلغارستان از عصر حجر تا عصر مدرن در این موزه وجود دارد.در این موزه می توانید به دیدن گنجینه های طلای تراکیان و بخصوص جامهایی به شکل حیوانات مختلف مشغول شوید.

درحالیکه در بویانا هستید و اگر جزء مسافران تور بلغارستان علاقه مند به آثار تاریخی می باشید شدیدا توصیه می کنیم به کلیسای قرون وسطایی و کوچک بویانا سری بزنید که البته بازدید از آن رایگان نیست.در حال حاضر کلیسای بویانا تنها بنای شهر صوفیا است که از طرف یونسکو به ثبت جهانی رسیده و دلیل اصلی آن وجود نقاشی های آبرنگ سه لایه و فوق العاده در این کلیسا است که بسیار واقعی و زنده جلوه می کنند.جاهای دیدنی صوفیا

کلیسای جامع الکاساندر نوسکی

گنبدهای طلایی کلیسای جامع الکاساندر نوسکی (Alexander Nevsky) بدون شک یکی از برجسته ترین ویژگی های صوفیا به حساب می آید.ساخت این کلیسای جامع بیش از 30 سال بطول انجامید در حال حاضر محل اصلی مراسمات مذهبی پیروان ارتودوکس در بلغارستان شناخته می شود.نمادهای بینظیری از مذهب ارتودکس در این کلیسا یافت می شود که دیدن آنها برای بسیاری جذابیت فوق العاده ای دارد.جاهای دیدنی صوفیا

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج (St George Church)، قدیمی‌ترین ساختمان صوفیه واقع در قلب سردیکای باستانی و صوفیه مدرن است که ساخت آن به سال ۳۰۰ میلادی برمی‌گردد. این ساختمان به طرز شگفت‌انگیزی در تمام این سال‌ها پابرجا مانده و در اطراف آن می‌توان جزئیات کوچک و جالبی از فرهنگ و تمدن‌هایی را دید که پشت سر گذاشته است. درون کلیسای سنت جورج می‌توانید نقاشی‌های روی گچ قرون‌وسطایی را تماشا کنید که این نقاشی‌ها در دهه ۱۶۰۰ میلادی، زمانی که این کلیسا به مسجد تبدیل شده بود، به دست عثمانی‌ها کشیده شده است. این نقاشی‌ها در دهه ۱۹۹۰ کشف و بازسازی شدند. در بیرون این کلیسا می‌توانید از سنگ‌فرش‌های خیابان رومی و سایر بقایای سردیکای باستان بازدید کنید.جاهای دیدنی صوفیا

میراث بجا مانده از روم باستان

صوفیا یکی از باستانی ترین پایتخت های اروپا به حساب می آید.صوفیا در حقیقت در دوران قدیم یکی از شهرهای مهم امپراطوری روم محسوب می شد بگونه ای که امپراطور کنستانتین این شهر را به نام “روم من (My Rome) خطاب می کرد.

بخش بزرگی از میراث باستانی صوفیا همچنان محفوظ مانده.یکی از نمونه های برجسته این بناهای تاریخی ، بنای آجری قرمز رنگ کلیسای Hagia Sophia مربوط به قرن 6 است که نام شهر صوفیا نیز از این کلیسا برگرفته شده.حتما هنگام بازدید از این کلیسا به دخمه های زیرزمینی آن نیز سری بزنید تا با نقاشی ها و صنایع دستی رومی ها بیشتر آشنا شوید. گنبد Saint George حتی از این کلیسا نیز قدیمی تر است.این بنای متعلق به قرن 4، عنوان قدیمی ترین بنای صوفیا را یدک می کشد.

حتی بسیاری از افراد محلی نیز نمی دانند که آمفی تئاتر رومی ها در صوفیا همچنان محفوظ مانده.البته پیدا کردن آن چندان آسان نیست چرا که خرابه های این بنا درحال حاضر در محوطه هتل Serdica واقع شده.جهت بازدید از این آمفی تئاتر می توانید درخواست خود را در پذیرش هتل اعلام کنید و آنها براحتی امکان بازدید رایگان از این بنای با شکوه دوران باستان را برای شما فراهم می آورند.حتما هنگام بازدید به بخش زیرین آن نیز سری بزنید تا با حال و هوای گلادیاتورهای آن زمان بیشتر آشنا شوید.

مسجد بانیا باشی

مسجد بانیا باشی (Banya Bashi Mosque)، تنها مسجد واقع در صوفیه است. این مسجد توسط «معمار سنان» (Mimar Sinan)، معمار زمان امپراتوری عثمانی در سال ۱۵۷۶ در آغاز دوره عثمانی شهر بنا شده است و نام آن برگرفته از حمام‌های ترکی صوفیه است که در طول دهه ۱۵۰۰ گردشگران بسیاری از سراسر منطقه از آن بازدید می‌کردند. مسجد بانیا باشی دارای ظرفیت ۷۰۰ نمازگزار است و به غیر از ساعات برگزاری نماز، بازدید از آن آزاد است.جاهای دیدنی صوفیا

موسسه ملی باستان شناسی

این موزه در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد تا همه آثار باستانی مهمی که در صوفیه و دیگر شهرهای بلغارستان پراکنده بودند را زیر یک سقف جمع کند. این موزه در واقع مسجد جامع سابق بود که بعد از احیای بلغارستان به موزه تبدیل شد. مهمترین قسمت های این موزه بخش آثار ماقبل تاریخ، تالار اصلی، بخش قرون وسطی و گنجینه هاست.

جاهای دیدنی صوفیا
جاهای دیدنی صوفیا

آمفی تئاتر سردیکا 

این آمفی تئاتر رومی صوفیه تا قبل از سال ۲۰۰۴ کشف نشده بود اما در زمان خودش یکی از بزرگ ترین آمفی تئاترهای رومی بود. این آمفی تئاتر در دهه ۴۰۰ نوسازی اما چند سال بعد متروک شد.

جاهای دیدنی صوفیا
جاهای دیدنی صوفیا


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)