جاهای دیدنی در تور ازمیر

ازمیر کجاست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است که با سواحل زیبا، تاریخ غنی و فرهنگ پویای خود این روزها به قطب گردشگری بسیار مهمی برای توریست‌ها تبدیل‌شده است. شما با حضور در این شهر می‌توانید به تماشای شهر باستانی افسوس که یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی جهان محسوب می‌شود سری بزنید یا اینکه به تماشای طبیعت زیبای کوه‌های کمان‌کوه، سواحل کوناک و جزیره کبود مشغول شوید. گشت‌وگذار در شهر و نوشیدن قهوه ترکی، لاهماجون، کباب اسکندر، شیرینی بامیه هم می‌تواند خود دلیلی برای این گردشگری هیجان‌انگیز باشد برای خرید هم توصیه می‌کنیم به بازار کمرالتى که شلوغ‌ترین بازار شهر محسوب می‌شود سری بزنید و خاص‌ترین‌ها را برای خود تهیه کنید. قرار است با تور ازمیر علی بابا شما را همسفر کنیم و قدری از جاهای دیدنی در تور ازمیر برای شما بگوییم. پس همراه ما باشید.

جاهای دیدنی در تور ازمیر
جاهای دیدنی در تور ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر را بشناسیم

همان‌طور که اشاره شد ازمیر از تاریخ غنی و فرهنگ متنوعی بهره گرفته است که شما با مشاهده بناهای تاریخی می‌توانید به کشف نشناخته ها دست پیدا کنید. از سوی دیگر با پیاده‌روی در سطح شهر می‌توانید به گشت‌وگذار و خرید کردن و چشیدن غذاهای لذیذ در شهر مشغول شوید. این گردشگری سفری ارزان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی است پس برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن کافی است با تور ازمیر علی بابا همراه شوید.

جاهای دیدنی در تور ازمیر
جاهای دیدنی در تور ازمیر

آگورا

آگورا یک بازار باستانی رومی است که در قلب ازمیر قرار دارد و روند ساخت آن در قرن اول قبل از میلاد دنبال شده است. این بازار زمانی مهم‌ترین مرکز تجاری در شهر بوده است و این روزها به ویرانه‌ای تبدیل‌شده است که به لحاظ ساختار زیبایش برای توریست‌ها و گردشگران به یک مکان تاریخی مهم آن را برای بازدید تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید برگی از تاریخ گذشته ازمیر را ورق بزنید حتماً به این موزه زیبا سری بزنید.

برج ساعت

می‌خواهید بدانید نماد شهر ازمیر کدام مکان تاریخی آن است؟ باید بگویم برج ساعت یکی از نمادهای بارز ازمیر است که در میدان کوناک قرار دارد که از سنگ مرمر سفید ساخته‌شده است. این برج در سال ۱۹۰۱ با طرح هشت‌ضلعی و با ۲۵ متر ارتفاع در چهار طبقه ساخته‌شده است. پس اگر می‌خواهید برای عکاسی حرفه‌ای در شهر ازمیر اقدام کنید باید بگویم منظره پانوراما از شهر را ارائه می‌دهد و همین امر بهترین عکس‌ها را برای شما به تصویر می‌کشد. در نزدیکی این مکان تاریخی شما می‌توانید به مسجد کوناک، پارک تاریخی کنت، اسکله کُناک و بازار کمرالتی هم سری بزنید.

آسانسور تاریخی

باید بگویم ساختمان این آسانسور قدمتی در حدود یک قرن را از آن خودکرده و همین امر آن را به مکان تاریخی برای گردشگران تبدیل کرده است. این آسانسور در ل ۱۹۰۷ ساخته شد و دو محله کاراتپه و هالکاپاپه را به هم وصل می‌کند. با سوارشدن در آن می‌توانید نمای متفاوتی از شهر را شاهد باشید. همچنین می‌توانید در رستوران و کافی‌شاپ بسیار شیک این ساختمان زمانی را هم برای استراحت در نظر بگیرید. حتی بزرگ‌ترین کنیسه ازمیر نیز در این محله سنگ‌فرش‌ شده قرار دارد و خود دلیلی دیگر برای گردشگری در اطراف آن محسوب می‌شود.

بازار کمرالتی

برای خرید از ترکیه و شهر ازمیر هیچ مکانی به شما توصیه نمی‌شود مگر بازار کمرالتی که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده ترکیه است. پس بعد از همسفر شدن با تور ازمیر علی بابا حتماً به این بازار سری بزنید. در این بازار شما شاهد ۴۰۰۰ باب مغازه خواهید بود که صفرتا صد نیاز شمارا تأمین می‌کند. از لباس و جواهرات گرفته تا ادویه و قهوه در کنار عتیقه‌های جادو کننده، برندهای معروف، انجیر و کشمش خشک همه و همه در این بازار برای شما فراهم‌شده است. شما با حضور در این بازار در کنار خرید می‌توانید به دلیل شلوغی آن بافرهنگ و تاریخی این شهر هم بیشتر آشنا شوید. به شما توصیه می‌کنیم از بزرگ‌ترین مسجد شهر ازمیر یعنی مسجد حصار که در مرکز بازار قرار دارد هم حتماً دیدن کنید. سری به کافه‌های بازار بزنید و برای استراحت یک فنجان چای یا قهوه‌ی داغ نوش جان‌کنید و از طعم و مزه آن برای همه دوستان خود تعریف کنید.

جاهای دیدنی در تور ازمیر
جاهای دیدنی در تور ازمیر

کلام آخر در مورد سفر به ازمیر

همان‌طور که اشاره شد مردمان خونگرم و مهمان‌نواز ازمیر سفری خاطره‌انگیزی را در این شهر برای شما به تصویر می‌کشند. شما با سفر به این شهر به سومین شهر پرجمعیت ترکیه پا خواهید گذاشت که از هر سمت یک نقطه گردشگری خاص را برای شما به تصویر می‌کشد. کوه‌های کمان‌کوه در شمال، رشته‌کوه‌های مانیسا در شرق و رشته‌کوه‌های سیما و در جنوب شرقی از یک‌سو و از سمت دیگر رودخانه قوجاچای که از شمال شهر عبور می‌کند و رودخانه بکیرچای در شرق در کنار رودخانه کوچوک مندرس که در جنوب واقع‌شده است همه و همه طبیعت بکری را برای شما به تصویر می‌کشند. به جزیره کبود بروید و از آب‌وهوای مدیترانه‌ای که تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی را به تصویر می‌کشد حسابی برای گردشگری خود لذت ببرید. شهر باستانی افسوس، قلعه کادیفکاله، برج ساعت، موزه باستان‌شناسی، پارک ملت، ساحل کوناک، بازار کمرآلتى، بازار کیزلالان و بازار بالچووا همه چشم‌انتظار شما هستند پس این سفر توریستی را از دست ندهید.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨