جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر

مکان های دیدنی بندر دیر ، بوشهر | Dayyer

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بندر دیر

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بندر دیر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهرستان دَیّر یکی از شهرستانهای استان بوشهر در جنوب ایران و در ساحل خلیج فارس قرار دارد. فاصله آن تا تهران حدود ۱۳۰۰ کیلومتر می‌باشد. بندر دیر در جنوب استان بوشهر واقع شده ‌است و با مرکز استان ۲۰۸ کیلومتر فاصله دارد، ساحل بندر دَیّر یکی از زیباترین مکانهای ساحل و دریا می‌باشد.

سه اسکله اصلی معروف آن، صادر کننده و تامیین کننده ماهی و میگو به داخل و خارج کشور است. دیر بعنوان بزرگترین بندر صیادی ایران شهرت دارد.طول نوار مرزی-دریایی شهرستان دیر ۹۵ کیلومتر است که از خور بردستان (حد فاصل آن با شهرستان کنگان) شروع می‌شود و تا خور زیارت (حد فاصل آن با شهرستان دشتی) ادامه دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مسجد بردستان شهرستان دیر

از نمونه های زیبای معماری سنتی و تاریخی ایران می توان به مسجد جامع بردستان اشاره کرد. این مسجد بر روی تپه قدیمی در گورستانی با قدمت زیاد و قبر های متعدد قرار گرفته است. در اطراف این مسجد قبرهای قدیمی منقش به خط کوفی و عربی است که متعلق به دوران مختلف تاریخی می باشد.

با توجه به قبر ها و تکه سنگ های اطراف قبرستان باستان شناسان قدمت این آثار تاریخ را به قرون چهارم و پنجم هجری قمری نسبت می دهند. بادگیری در روی سقف این مسجد ساخته شده است که باعث می شود هوای داخل شبستان مطبوع و خنک شود.

هم چنین، شبستان در مساحت تقریبی در حدود ۷۵۰ متر مربع ساخته شده است و ارتفاع مسجد از سطح زمین حدود ۵ متر است  و این طور به نظر می رسد که احداث کنندگان مسجد، آن را روی صخره یا تپه احداث نموده اند.

امام زاده شاهزاده ابوالقاسم

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر دیر حرم مطهر امامزاده شاه ابوالقاسم می باشد که بربالای تپه ای در ده کیلومتری غرب شهر دیر در محور ساحلی دیر بوشهر و در یک کیلومتری از ساحل زیبای خلیج فارس واقع شده است.

جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر

جزیره نخیلو بندر دیر

جزیره نخیلو بهشت پرندگان در استان بوشهر از نادرترین جزایر جهان و بی‌نظیرترین جزیره خاورمیانه در زمینه زادآوری پرندگان مهاجری دریایی است.این جزیره از جاذبه های بردخون، تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد و به دلیل پوشش مناسب گیاهی، بستر ماسه‌های صدفی و خالی از سکنه بودن، محل ایده‌آلی برای تخم‌گذاری پرندگان تابستان گذر است.

جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر

ساحل بندر دیر

بندر دیر به نسبت وسعت خود دارای یکی اززیباترین سواحل استان بوشهر است که در جنوب کشور کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل دیر قابل استفاده و بکر و دیدنی باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای دیگر در آن به استراحت بپردازند.

ماهی ها و دیگر آبزیان موجود به ویژه میگوی صادراتی آن از استثنایی ترین ویژگی این بندر به شمار می رود که جزو مرغوب ترین ماهی های خوراکی کشور توسط ماهی گیران در حاشیه این بندر صید می شود.

جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر

کوه نمک جاشک بندر دیر

کوه نمکی جاشک بندر دیر ، یکی از بزرگ ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است.گنبد جاشک در فاصله ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر قرار دارد، این گنبد حد فاصل دو شهرستان دیر و دشتی همجوار روستای جاشک از توابع شهرستان دیر قراردارد. از نمونه های منحصر به فرد این اثر تاریخی می توان به آبشارها و بلورها اشاره داشت .

جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر

مزارع سرسبزگوجه فرنگی

مزارع زیبای محصول گوجه فرنگی بوته ای و درختی که در مسیر بزرگ راه سیراف در شهر آبدان، دوراهک و روستای لمبدان و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه های دیدنی بندر دیر است.

جاهای دیدنی بندر دیر
جاهای دیدنی بندر دیر


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)