تالاب میانکاله مازندران | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالاب میانکاله مازندران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تالاب میانکاله مازندران صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با پناهگاه حیات وحش میانکاله در نزدیکی شهرستان بهشهر در ادامه با ما همراه باشید.

تالاب میانکاله مازندران در شبه جزیره‌ای به همین نام قرار گرفته است. در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بهشهر و در بخش جنوب شرقی دریای خزر، یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر استان مازندران با نام تالاب میانکاله واقع شده است.

این شبه جزیره‌ی باریک از شمال به دریای خزر، از جنوب به خلیج گرگان، از غرب به تالاب زاغمرز و از شرق به جزیره‌ی آشوراده منتهی می‌شود. توجه داشته باشید که بازدید از تالاب میانکاله تنها با مجوز اداره سازمان حفاظت محیط زیست بهشهر امکان پذیر است. پس بهتر است پیش از سفر این مجوز را دریافت کنید. بدون این مجوز امکان ورود به محوطه تالاب را نخواهید داشت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تالاب میانکاله مازندران
تالاب میانکاله مازندران

تالاب میانکاله یکی از محبوب‌ترین مقاصد در بین پرندگان مهاجر در فصول سرد است. این تالاب بین‌المللی که بخشی از برنامه‌های پیشگام حفاظتی یونسکو نیز محسوب می‌شود به بهشت پرنده نگری ایران هم معروف است. زمین‌های تالاب مجموعه‌ای از شن‌زارهای ساحلی، زمین‌های باتلاقی، آبگیرها، مرداب جنگلی با پوشش درختچه‌های گز، جنگل انارستان، بوته‌های تمشک و زمین‌های پست و گره افتاده است.

تالاب میانکاله مازندران
تالاب میانکاله مازندران

این تالاب بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله نیر به حساب می آید و یکی از زیستگاه های با ارزش پرنده های آبی و خشکی است. از بین انواع بسیاری از پرنده گانی که در این منطقه یافت می شود می توان طیف وسیعی از پرنده های آبزی مهاجر مثل فلامینگو، پلیکان، اردک ها، انواع قوها، غازها و برخی گونه های پرنده های شکاری از قبیل سنقر تالابی و عقاب دریایی دم سفید و پرندگان خشک زی مانند قرقاول خزری، دراج و زنبور خوار را نام برد.

بهترین زمان سفر

برای سفر به میانکاله و لذت بردن از هوایی مطبوع، فصل بهار بهترین زمان شمرده می‌شود؛ اما اگر قصد دیدن پرندگان مهاجر را دارید پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های سرد سال یعنی از اواخر آبان تا اواخر اسفند از این تالاب زیبا و آرام دیدن کنید.

تالاب میانکاله مازندران
تالاب میانکاله مازندران

نحوه دریافت مجوز بازدید

برای دریافت مجوز بازدید از تالاب میانکاله هم می توانید به صورت حضوری هم به صورت فکس از سازمان محیط زیست بهشهر اقدام کنید. برای این کار نامه ای خطاب به رییس سازمان محیط زیست بهشهر فکس کنید و در آن نام و نام خانوادگی و کد ملی شخص درخواست کننده، تعداد نفرات همراه، زمان و روز بازدید و وسیله نقلیه ای که می خواهید با آن به درون تالاب بروید را قید کنید.

مسیر دسترسی

اگر از سمت شرق وارد استان مازندران می شوید برای بازدید از تالاب میانکاله باید به بهشهر و اگر از سمت ساری و تهران می آیید باید به نکا بروید. از آنجا هم باید راهی سمت روستای زاغمرز و تالاب آن شوید. بعد از راغمرز به یک سه راهی می رسید که باید سمت راست را ادامه داده تا به میانکاله برسید.

آدرس تالاب: استان مازندران، شهرستان بهشهر، تالاب میانکاله

هزینه بازدید از تالاب: رایگان

ساعت بازدید از تالاب: همه روزه 24 ساعته

تالاب میانکاله مازندران
تالاب میانکاله مازندران

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨