بهترین چشمه های آب گرم ایران | Iran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین چشمه های آب گرم ایران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین چشمه های آب گرم ایران آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با چشمه های آبگرم ایران در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مواردی که می تواند ایران را در لیست مقاصد گردشگری جذاب قرار بدهند چشمه های آب گرمی است که در سراسر کشور وجود دارد و بدون آنکه تجهیزاتی در آن به کار رفته باشد می توان از آن ها بهره برد و نهایت لذت را در دل طبیعت ببرید. البته به غیر از تفریح چشمه های آب گرم دارای خاصیت های درمانی هم هستند که می توانند بسیار به سلامت افراد بسیار کمک کنند.

چشمه های آب گرم تسکینی برای دردهای عضلانی و پوستی اند. چرا که در عموم آنها خاصیت میکروب کشی و ضد قارچ وجود دارد. از طرف دیگری این چشمه ها به طرز عجیبی کالری بدن را می سوزانند. گفته می شود که استراحت در آب چهل درجه معادل با حدودا چهل دقیقه پیاده روی سنگین است. این روش سوزاندن گرمایش غیرفعال نام دارد که برای افرادی که قابلیت تحرک پایین دارند بسیار مناسب است. بدن در این منطقه انرژی گرمایی زیادی می گیرد و به واسطه همین انرژی سوخت و ساز در بدن افزایش می یابد لذا بدن کالری های اضافی را به سادگی از دست می دهد و در عین حال اکسیژن بیشتری جذب می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چشمه های بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارند که همه روزه افراد زیادی را به سمت خود می کشانند تا علاوه بر لذت بردن از خواص درمانی آنها استفاده کنند. در ادامه این قسمت می خواهیم مهمترین چشمه های آب گرم ایران را به شما معرفی کنیم.

چشمه‌های جوشان آذربایجان غربی

آذربایجان‌ غربی با داشتن ۴۶ چشمه آب‌گرم و معدنی، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد و همین موضوع باعث شده گردشگران زیادی به این استان سفر کنند. چشمه‌های آب‌گرم «محال باراندوز»، «ایستی سو» و «زنبیل» در ارومیه، آب‌گرم «احمدآباد» واقع در حاشیه اثر جهانی تخت سلیمان تکاب، آب معدنی «زندان سلیمان» در میاندوآب، چشمه «صدقیان» در سلماس، چشمه «قره شعبان» در خوی، آب‌گرم «باش کندی» در ماکو، آب‌گرم «گراو» در مهاباد، آب‌گرم روستای «زاویه سفلی» و … از جمله چشمه‌های جوشان این استان است. چشمه آب گرم چالدران از دیگر جاذبه های این استان است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران

آب‌گرم سرعین (اردبیل)

سرعین یکی از معروف ترین چشمه‌های آب‌گرم استان اردبیل است و در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل و ۵ کیلومتری سرعین قرار دارد. چشمه‌های آب‌گرم این شهر به سبب شهرت آن، هرساله تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می خواند تا هم از آب و هوای خنک لذت ببرند و هم از چشمه‌های آب گرم سرعین (گاومیش گلی، قره سو، ساری سو و…) و خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن استفاده کنند.

آبگرم معدنی رامسر (مازندران)

بیشتر آب‌های معدنی داخل شهر رامسر در اطراف محوطه هتل‌های جدید و قدیم قرار دارد. نزدیکی این شهر به دریا و جذابیت‌های دیگرش که به عروس شهرهای ایران هم شهرت دارد در تمام فصول سال پر تردد است. مراکز آب درمانی متعدد به صورت خصوصی، استخرهای عمومی و خصوصی در شهر رامسر وجود دارد. کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلراید، سولفات، سیلیس، آمونیاک، نیترات و….آن باعث درمان دردهای مفاصل، بیماری‌های پوستی و درمان جوش‌های بدن، جلوگیری از ریزش مو، رفع گرفتگی عضلات می‌شود.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران

آب‌گرم دهلران (ایلام)

چشمه‌های آب‌گرم دهلران با دمای حدود 50 درجه‌ سانتی‌گراد، از نادرترین جلوه‌های طبیعی استان ایلام است که آب‌گرم، با خواص گوگردی را برای مداوا و درمان بیماری‌ها به گردشگران هدیه می‌کند. این چشمه ها از نوع فسیلی است که بر اثر جوشش و وجود منابع نفت و گاز در زیر زمین تشکیل شده و خواص آن سبب شده که سالانه مسافران زیادی این چشمه ها را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند. چشمه‌های دهلران در شمال و در فاصله 3 کیلومتری شهر دهلران بر دامنه‌ ارتفاع سیاه کوه، نزدیک به غار خفاش (دیگر جاذبه‌ طبیعی کشور) قرار دارد.

آبگرم لاریجان (مازندران)

رتبه دوم بعد از سرعین، شهر آمل با بیست و شش دهنه آب معدنی گرم و سرد قرار دارد. بزرگترین آب گرم ایران در بین چشمه های آبگرم ایران در لاریجان قرار دارد، حرارت آن حدودا شصت درجه است. امکانات رفاهی زیادی در اطراف این چشمه وجود دارد. رفتن به این چشمه آبگرم هم فال است و هم تماشا.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران

آبگرم محلات (مرکزی)

آبگرم محلات یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی به‌شمار می‌رود. آب این چشمه در دسته‌ی آب‌های هیپوترمال قرار می‌گیرد. آب‌ هیپوترمال در واقع آب معدنی سولفاته کلسیک است. آب این چشمه از این نظر با چشمه‌های سولفاته کلسیک در بان‌یردوبیگور واقع در کشور فرانسه قابل قیاس است. آبگرم درمانی در محلات نقش به‌سزایی در کمرنگ شدن بیماری‌های کبدی، صفراوی، کلیوی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین درمان نقرس دارد. دمای آب در بیشترین حالت ممکن گاهی به ۱۰۰ درجه هم می‌رسد.

آب‌ گرم دلفان (لرستان)

چشمه آب‌گرم شهرستان دلفان در استان لرستان به عنوان یک جاذبه گردشگری سلامت و درمان، همچون الماسی در دامنه‌های رشته کوه زاگرس می‌درخشد. این چشمه در 60 کیلومتری غرب شهر نورآباد و در بین دو رشته کوه «گله» و «سفیدکوه» در زاگرس واقع شده و به عنوان یک مکان در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت است.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران

آب گرم معدنی فردوس (خراسان رضوی)

آبگرم معدنی فردوس در مسیر جاده اصلی و ترانزیتی استان‌‌های مرکزی و جنوبی به مشهد و استان‌‌های شمالی در کیلومتر ۲۲ جاده فردوس به بجستان  قرار دارد. قدمت این آبگرم  ۲۰۰ سال می‌باشد و  توجه افراد زیادی از سراسر کشور به ویژه استان‌‌های خراسان رضوی، جنوبی را به خود جلب کرده است. با توجه به آزمایشات انجام شده این آبگرم برای امراض جلدی و کبدی و دردهای مفصلی، اتصاع عروق، پیشگیری از رسوب سنگ درکلیه، بیماری‌های رماتیسمی، دردهای مفصلی وعصبی، افزایش سوخت و سازبافتها، کاهش درد و رفع گرفتگی عضلات، افزایش دامنه حرکتی اندام ها، بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر و پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات مفید است.

آب‌ گرم اهرم (بوشهر)

در استان بوشهر منابع نسبتا وسیعی از چشمه‌ها و آب‌های معدنی وجود دارد. هفت چشمه آب‌گرم (اهرم، دالکی، خانیک، میر احمد، قوچاک و….) در شهرها و روستاهای این استان می جوشد که با خاصیت درمانی بالا، هر ساله میزبان هزاران گردشگر است. چشمه آب‌گرم «اهرم» در میان آن ها از همه نام آشنا تر بوده، یکی از پنج چشمه معدنی برتر کشور است و از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری تنگستان به شمار می رود.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران

آب گرم فلکده (مازندران)

فلکده از دیگر چشمه های آب گرم ایران است که در دل جنگل های دو هزار تنکابن قرار گرفته است و سبب شده منطقه فلکده در بین گردشگران مشهور بشود، اما به دلیل این که این منطقه دسترسی راحتی ندارد و به اصطلاح پرت است افراد کمی به آن دسترسی دارند و همین خود دلیلی است که از بکر بودن آن مطمئن باشید. این آب گرم از نظر توپوگرافی دارای پستی و بلندی ها یی می باشد که زیبایی و تنوع خاصی را به آن می ‌بخشد. از مزیت های آب گرم فلکده این است که در آب آن گوگرد وجود ندارد. منطقه فلکده دارای آب و هوای خنک و کوهپایه‌ ایی می باشد که در فصول گرم سال بسیار مطبوع است.

آب گرم قلعه‌ کندی (آذربایجان شرقی)

در مسیر جاده ی اردبیل پارس آباد قلعه ی کندی واقع است که در آن چشمه آب گرمی وجود دارد و به دلیل قرار گرفتن در منطقه گردشگری و جنگل های ارسباران و نزدیکی به رود مرزی ارس و سد خدافرین گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان به خود جذب می ‌کند. خاصیت درمانی این چشمه آب گرم بسیار بالاست و راه حل مناسبی برای درمان بیماری های روماتیسمی است. دمای آبگرم قلعه کندی در چشمه اصلی به حدود ۷۵ الی ۸۰ درجه و در استخرها به ۶۵ الی ۷۰ درجه سانتی گراد می ‌رسد و اکثر دکترهای ارتوپدی این آبگرم را به بیماران خود پیشنهاد می ‌کنند.

بهترین چشمه های آب گرم ایران
بهترین چشمه های آب گرم ایران



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨