بهترین نقاط شمال ایران
بهترین نقاط شمال ایران

بهترین نقاط شمال ایران برای یک سفر دل‌پذیر

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین نقاط شمال ایران کجاست ؟

یکی از مناطق توریستی کشور که باب ‌میل تمامی ایرانیان است، شمال کشور و شهرهای مازندران وگیلان است. به دلیل بکر بودن این مناطق و طبیعت زیبایی که دارد زیبایی چشم‌گیری را رقم زده و همیشه مسافران زیادی برای سفر این مناطق را انتخاب می‌کنند.

در این مطلب شما را به سفر کوتاهی به بعضی از مناطق توریستی و زیبا این مناطق می‌بریم‌، که برای راحتی خود و خانواده می‌توانید با اجاره ویلا از سایت لیدوماتریپ، خاطره خوبی را برای خود رقم بزنید.

بهترین نقاط شمال ایران
بهترین نقاط شمال ایران

برخی مناطق دیدنی شمال کشور 

در اینجا شما را با بعضی از مناطق دیدنی و زیبای شهرهای مازندران و گیلان آشنا می‌کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مازندران 

1.شهر نور 

شهر نور و یا همان سولده قدیم که در زمان کنونی هم ساکنین آنجا به این نام آن را می‌خوانند، یکی از قدیمی‌ترین مناطق طبرستان یا مازندران کنونی است و نیز یکی از پرطرفدارترین شهرهای این منطقه است.

از جاهای دیدنی شهرستان نور می‌توان به دریاچه الیمالات و آبشار آبپری اشاره و روستای یوش که خانه نیما یوشیج در آن قرار دارد اشاره کرد.

برای دسترسی به این شهرستان می‌توان از دو مسیر چالوس و هراز اقدام کنید.

2.قائم شهر 

از جمله شهرهای دیدنی در شمال کشور و در استان مازندران، شهر قائم‌شهر است. گردشگران ایرانی برای تماشای بهترین مناطق شمال کشور، جاذبه‌های این شهر را انتخاب می‌کنند. اگر به قائم شهر رفتید، نه تنها از خود شهر دیدن کنید؛ بلکه به جاذبه های اطراف آن مانند منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس، سد زمزم، تپه باستانی گردکوه سری بزنید.

3.محمودآباد 

این شهر از مازندران قدمت چندانی ندارد و می‌توان گفت از زمان قاجار این منطقه به نام محمودآباد نامگذاری شده است.  از جاهای دیدنی محمود آباد می‌توان به سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهی که مناسب‌ترین ساحل محمودآباد برای شنا و خوشگذرانی است اشاره کرد. شما می‌توانید با اجاره ویلا در محمودآباد سفر خوشی را برای خود رقم بزنید.

از دو مسیر چالوس و هراز می‌توان به این شهرستان سفر کرد اما از هراز نزدیک‌تر بوده زیرا فاصله آمل تا محمودآباد بسیار کمتر از فاصله نور تا محمودآباد است.

4.رامسر 

رامسر یا همان سخت‌سر قدیم همان عروس شهرهای ایران آخرین شهر غرب مازندران است. در رامسر به دلیل نزدیکی دریا و جنگل زیبایی محسورکننده‌ای به این منطقه می‌دهد.

از جاهای دیدنی این منطقه روستای جواهر‌ده و جنگل صفارود است که برای دیدن از این مناطق می‌توانید با اجاره ویلا در رامسر از تمامی این مناطق و تفریح‌های آن نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان سفر 

استان مازندران ، تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. بهترین زمان برای سفر به شمال (استان مازندران) از نظر آب و هوایی فصل بهار و پاییز است. در مجموع ماه‌های مهر، نیمه دوم فروردین ماه، اردیبهشت ماه و خرداد از بهترین زمان ها برای سفر به استان مازندران به حساب می‌آیند.

بهترین نقاط شمال ایران

گیلان 

1.صومعه سرا 

صومعه‌سرا در زبان گیلکی سوماسرا خوانده می‌شود. سوما در زبان گیلکی معنای آب است،. پس «سوما» به لغت «صومعه» مربوط نیست، بلکه معنای «سرایی که در آن آب رود جاری است» می‌دهد. همچنین سوما نام گلی است که در نزدیکی تالاب انزلی می‌روید و شاید دلیل نام‌گذاری این شهر نزدیکی آن به تالاب انزلی است.

از جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به روستای کمیا و پل‌های تاریخی آن اشاره کرد.

 2.کلاچای 

از دیگر شهرهای دیدنی استان گیلان بوده که بعد از رامسر قرار گرفته است. بازدید از پنج شنبه بازار کلاچای هم یکی از جاذبه های خرید در شمال خواهد بود که در سفر به این منطقه می‌توانید از آن دیدن کنید.

برای رسیدن به این شهر می‌توانید از جاده چالوس به سمت تنکابن و رامسر حرکت کنید. بعد از چابکسر به کلاچای خواهید رسید.

بهترین نقاط شمال ایران
بهترین نقاط شمال ایران

3.شهر فومن 

شهر فومن یکی از شهرهای شمالی ایران برای سفر است که با جاذبه‌های بی‌نظیری که در اطرافش وجود دارد توانسته از بهترین مناطق شمال کشورمان شود. قلعه رودخان فومن تایید کننده این موضوع است.

شما می‌توانید از جاده چالوس یا جاده قزوین به رشت بروید.

4.بندرانزلی 

بندر انزلی یکی از زیبا‌ترین شهرهای استان گیلان بوده و با خانه‌هایی با بام‌های رنگی رنگی زیبایی چشم‌نوازی را به خود می‌گیرد. دریایی زیبا و اسکله‌های که در آن سروصدای کشتی‌‌ها با اندازه‌های بزرگ و کوچک زیبایی منحصربه‌فردی را به این منطقه می‌بخشد.

شما می‌توانید با اجاره ویلا در بندرانزلی، این شهر بندری بسیار زیبا سفر خوبی را برای خود رقم بزنید.

  بهترین زمان سفر 

آب و هوا مهم‌ترین چیزی است که قبل از سفر به محل مورد نظر باید از آن اطلاع پیدا کنید. بدیهی است که زمستان‌های این گیلان با سرمای شدیدی همراه است. اما در فصل تابستان، برخلاف استان‌های گیلان و مازندران در بسیاری از بخش های این استان با آب و هوایی گرم و خشک همراه است. در فصل های پاییز و بهار آب و هوای خوبی دارد و از هوای شرجی نیز خبری نیست.

بهترین نقاط شمال ایران

سفر به کردان

روستای کردان یکی ار روستاهای استان البرز است و در 65 کیلومتری شمال غرب تهران قرار دارد.

به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و زیبایی‌های چشمگیر آن یکی از مقاصد گردشگری تهرانی‌ها به حساب می‌رود.

برای دسترسی به روستای زیبا و خوش آب‌وهوای کردان بهتر است به سمت کرج حرکت کرده و با ادامه دادن مسیر خود در آزادراه قزوین و بعد از ۲۰ کیلومتر با تابلو خروجی کردان مواجه می‌شوید و پس از وارد شدن به این مسیر به جاده روستای سرسبز کردان می‌رسید.

شما می‌توانید با اجاره ویلا در کردان به دلیل نزدیکی آن به تهران سفر خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

بهترین نقاط شمال ایران
بهترین نقاط شمال ایران



 الی گشت    

                تور کیش