آداب و رسوم

آشنایی با آداب و رسوم مردم ارمنستان،باکو و هند

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

وقتی میخواهیم بریم سفر یکی از چیزهایی که دوست داریم بدانیم آداب و رسوم و جذابیتهایی است که در اون شهر یا کشور میتونه ما را سرگرم کند ، امروز در این مقاله میخواهیم به سه کشور مختلف سری بزنیم و ببینیم که چه چیزهای جالبی برای ما دارند

ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که از نظر آداب و رسوم و تفریحات برای مسافران ایرانی بعنوان یک مقصد گردشگری  بسیار لذت بخش و راحت است طوریکه تور ارمنستان یکی از پر طرفدارترین مسافرتهای ایرانیها میباشد که هر کسی آن را تجربه کرده ، مجدد برای سفر بعدی ارمنستان را انتخاب میکند.

آداب و رسوم

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خرید یک فرش زیبا

بسیاری از مورخان، ارتفاعات ارمنستان را به عنوان محل تولد فرش شرق در نظر می گیرند.  البته درستی این نظریه معلوم نیست، اما از زمان های قدیم، سنت بافت فرش با کیفیت بالا و منحصر به فرد در ارمنستان مرسوم است. فرشهای بافته شده نه تنها در ارمنستان بلکه در خارج از آن نیز شهرت دارد. اگر می خواهید با قالیچه ارمنی آشنا شوید، توصیه می کنیم از گالری و کارخانه Mgeryan Karpet دیدن کنید. در این گالری خود می توانید آثار قدیمی قرن های شانزدهم تا نوزدهم را مشاهده کنید و آثاری را که دوست دارید را خریداری کنید.  برای خرید خوب، شما همچنین می توانید از بازار ورنیساژ، یک نمایشگاه سوغاتی در فضای باز واقع در نزدیکی میدان جمهوری ایروان، بازدید کنید.این نمایشگاه طیف وسیعی از اقلام، عتیقه جات، فرش های قدیمی، سرامیک، نقره، سفال، آلات موسیقی ملی، گلدان های عقیق و غیره را ارائه می دهد.

چشیدن گواراترین آب در جهان

آیا میدانستید که آب در ارمنستان یکی از سالم ترین و گواراترین آب ها در جهان به شمار می آید؟ راز این آب گوارا این است که آن از خالص ترین منابع طبیعی سرچشمه میگیرد. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد ایروان این است که تقریبا در هر گوشه ای از آن میتوانید چشمه های کوچک با آب آشامیدنی پیدا کنید.

احساس آدرنالین واقعی

با توجه به زمین کوهستانی و آب و هوای مطلوب، ارمنستان مکان خوبی برای ورزش های مختلف است. در سال های اخیر، ارمنستان مخصوصا به عنوان مکانی برای ورزش پاراگلایدر محبوب شده است. مکان هایی که در ارمنستان پرواز می کننید، متفاوت و با مناظری زیبا هستند. در تابستان، شما همچنین می توانید از پیاده روی و کوه نوردی گسترده لذت ببرید.گردشگران اغلب کوه نوردی از کوه های  Aragats را انتخاب میکنند. کوه آرگاتس، بالاترین نقطه ارمنستان (4 090 متر) باشد .در زمستان، این کشور دارای شرایط عالی برای دوستداران اسکی و اسنوبرد است. محبوب ترین مکان برای اسکی، پیست اسکی زاخکادزور  (Tsaghkadzor)  است که با تکنولوژی های مدرن و ایمن مجهز شده است.  در مقایسه با مقاصد دیگر اروپایی، ارمنستان جایگزین خوبی برای اسکی با تجهیزات مناسب و قیمتهایی مقرون به صرفه است. ورزش پالاگلایدر در ارمنستان ، پیست اسکی زاخکادزور (Tsaghkadzor)

آداب و رسوم

میهمان نوازی مردم ارمنستان

ارمنی ها میگویند، میهمان هدیه ای از طرف خداوند است. آنها در هر فرصتی از شادی ها و اتفاقات خوب زندگیشان، میزی برای دوستان و خویشاوندانشان آماده میکنند. ارمنی ها همچنین به گرمی از خارجی ها استقبال میکنند و آنچه در توان دارند انجام میدهند تا میهمانشان راضی و خوشنود باشد. تعجب نکنید که در طول مسافرت خود در ارمنستان، غریبه ها شما را به خانه خود دعوت کنند و شما را به انواع مختلف غذاهای مختلف ترغیب کنند. احتمال دارد که در پایان سفر شما دوستان ارمنی خوبی را که منتظر بازگشت شما به میهنشان هستند پیدا کنید.

باکو

ایرانی ها عادت دارند وقتی به سفر می روند  برای عزیزانشان حتما سوغاتی بیاورند! مخصوصا آن که آن سفر در نوروز و به کشوری مانند آذربایجان و شهر باکو باشند. در ادامه این مطلب سوغاتی های باکو را با هم مرور می کنیم.

جالب است بدانید که یکی از معروف ترین و مشهور ترین سوغاتی هایی که مسافران تور باکو با خود به ایران می آورند استکان های کمر باریک آذری است! استکان هایی بسیار زیبا و خوش قواره که چای خوردن در آن ها لذت خاص خودش را دارد. این استکان های زیبا که خود آذری ها به آن آرمادو می گویند با طراحی هنرمندان آذری بر رویشان بسیار در دل برو تر می شوند! این استکان ها به عنوان سوغاتی در سر تا سر این کشور به فروش می رسند.

 موزه زیبای فرش شهر باکو که با هنر بسیار مانند یک قالیچه‌ی نیمه جمع شده طراحی شده است ، خود به عنوان یکی از مکان های گردشگری باکو به شما می رود. در اطراف این شهر فروشگاه های بسیاری وجود دارند که فرش می فروشند. درست است که فرش های اصیل ایرانی هستند اما فرش های آذربایجانی کمی با فرش های ایرانی تفاوت دارند. اگر حمل فرش برایتان سخت است می توانید اقدام به خرید قالیچه هایی کوچک کنید که بسیار زیبا هستند.

آداب و رسوم

سوغاتی های دیگر باکو

یکی دیگر از سوغاتی های باکو پارچه های محلی زیبای آن است که قطعا توجه شما را از پشت ویترین ها جلب می کند. پارچه هایی خوش رنگ و دیدنی که می تواند یادگاری خوبی برایتان از سفری به یاد ماندنی باشد. تخته نرد هم که باز یک بازی ایرانی و اختراع شده توسط ایرانی هاست یکی از سوغاتی های آذربایجان به حساب می آید! با این حال اگر دوست داشتید می توانید یک تخته نرد خریداری کنید. حال چه برای بازی ، چه برای یادگاری!

هند

هند کشور معبد ها نیز هست. معبد هایی که هر کدام برای ادیان مختلفی هستند. این معبد ها معماری های مختلفی دارند و همین باعث جذاب شدن آن ها می شود. همین طور دیگر ویژگی آن ها قدمت بسیار بالایشان است. شما در هند هیچ گاه چند معبد شبیه به هم پیدا نخواهید کرد این جمله اکثر مسافران تور هند فارا گشت است. از جمله معابد شگفت انگیز ، زیبا و با سابقه هند می توان مجموعه معبد های خاجوراهو را مثال زد. تعداد این مجموعه معبد ها بیش تر از 80 معبد بوده اما تنها 25 معبد از آن ها باقی مانده و قابل بازدید است.

خاجوراهو با معماری ظریف و فوق العاده زیبایش هر گونه گردشگری را به خود جذب می کند. قطعا با بازدید از این مجموعه معبد ها شگفت زده می شوید که چگونه در چند هزار سال قبل چنین کنده کاری هایی با ظرافتی بی نظیر انجام شده ، معماری و طراحی ای که هم اکنون و با پیشرفت فوق العاده زیاد تکنولوژی به سختی می توان نظیرش را پیاده سازی کرد. خاجوراهو مثال یک سفر عالی برای تفریح همراه با آموختن است. شما می توانید با بازدید از خاجوراهو چیز های زیادی یاد بگیرید. نحوه زندگی مردم 2 هزار سال پیش روی دیوار های این مجموعه معابد نشان داده شده است که البته این کار کمک بسیار زیادی هم به مورخان و باستان شناسان کرده تا بتوانند به خوبی با نحوه زندگی مردم در آن دوران آشنا شوند.

آداب و رسوم

زمان سفر به هند

 قطعا بهترین زمان برای سفر به چنین مکانی در فصول خنک سال است. شما می توانید با سفر در این فصول به چنین مکان های فوق العاده بروید و خاطره ای فراموش نشدنی برای خود و خانواده تان رقم بزنید. فراموش نکنید که خاجوراهو تنها معبد زیبای هند نیست و این کشور معابد فوق العاده زیبا و دیدنی تری نیز دارد که بعدا به ان ها هم خواهیم پرداخت.

سه کشور زیبا و جذاب رو با هم مرور کردیم ، البته این مطالب بخش خیلی کوچکی از دیدنیها و جذابیتهای این سه کشور است ، برای همین در وب سایت آژانس فارا گشت کوروش کبیر با آدرس

www.faragasht.com

کلی مطالب کاملتر بهمراه عکس های جذاب قرار دادیم تا کاملترین اطلاعات رو داشته باشید و هیجان انگیز ترین سفر زندگی خودتون را انتخاب کنید ، با ما در تماس باشید.



 الی گشت    

                تور کیش