موزه قهوه دبی
موزه قهوه دبی

آشنایی با موزه قهوه دبی ، امارات | Coffee Museum Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

موزه قهوه دبی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با موزه قهوه دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

موزه قهوه دبی (Coffee Museum Dubai) در سال 2014 توسط تاجر قهوه به نام “خلید ال مولا” تاسیس شده است. در این موزه بیش از 400 وسیله برای آماده کردن قهوه از 24 کشور دنیا وجود دارند. قهوه های کمیاب و عجیب ترین طعم های قهوه کشور های مختلف را تنها در موزه قهوه در دبی می توانید امتحان کنید. با ورود به کافه بوی خوش قهوه شما را از خود بی خود می کند.

در این موزه میتوانید با انواع مختلف قهوه، نحوه آسیاب و تهیه آن ها آشنا شوید. علاوه بر روش های محلی شما می توانید با روش های جهانی و بین المللی نیز آشنا شوید مانند روش سنتی آسیاب کشور اتیوپی که یکی از کشورهای مهد قهوه می باشد. در قسمتی از موزه قهوه دبی اتاقی به سبک اماراتی و عربی طراحی شده و بادیه نشین های محلی را به نمایش گذاشته است.موزه قهوه دبی

در بخشی دیگر، می توانید نمایشگاهی از وسایل قدیمی و آنتیک مربوط به تهیه و سرو قهوه را تماشا کنید که قدمت بعضی از آن ها به 300 سال می رسد.  به خاطر حرام بودن نوشیدنی های الکلی در کشورهای اسلامی، نوشیدنی قهوه محبوبیت خاصی پیدا کرده است و مخصوصا در کشورهای خاورمیانه جزئی از تاریخ آن به حساب می آید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این موزه مغازه سوغاتی فروشی نیز وجود دارد که در آن می توانید انواع قهوه را پیدا کنید. این موزه شامل دو طبقه است که می توانید بخش های متنوع و بی همتایی را مشاهده کنید. در طبقه اول، تمام وسایل دم کردن این نوشیدنی و برشته کردن آن وجود دارد که می توانید مراحل ساخت قهوه را به طور زنده مشاهده کنید.موزه قهوه دبی

در موزه می توانید اطلاعات زیادی در مورد دانه های قهوه و فرآوری قهوه به دست آورید. یک فرد به آسانی می تواند 20 تا 30 دقیقه را در اینجا سپری کند. اما بنا به گفته مشتریان به تازگی هزینه 10 درهم برای ورود به قهوه باید پرداخت شود. در عوض از دو فنجان کوچک قهوه تازه دم بهره مند خواهید شد.

دسترسی

موزه قهوه دبی در منطقه الفهیدی که یک منطقه تاریخی می باشد، در یک خانه سنتی واقع شده است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)