معروف ترین جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی

معروف ترین جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی

بازدید از جزیره رویایی با استفاده از تور قبرس شمالی یک فرصت استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تجربه دیدن مناطق مدیترانه‌ای و آب‌وهوای سحرانگیزش می‌تواند بهترین خاطرات از یک سفر برای شما باشد. قبرس شمالی علاوه‌بر طبیعت بی‌نظیر و منحصربه‌فردی که دارد از تاریخ غنی هم برخوردار است.

سفر به قبرس شمالی این اجازه را به شما می‌دهد تا از تفریحات شگفت‌انگیز در این جزیره بهره ببرید. بسته به این‌که علاقه به چه نوع تفریحاتی داشته باشید، قبرس می‌تواند یک مکانی عالی برای شما به‌عنوان مهمان باشد. اگر عاشق تماشای جاذبه‌های گردشگری، معماری و تاریخ هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تور قبرس شمالی
تور قبرس شمالی

کاخ وونی مکانی برای ماجراجویی

برای افرادی که عاشق تاریخ و ماجراجویی در حوزه باستان‌شناسی هستند این کاخ یک مکان دوست‌داشتنی از هرچه مایل به دیدنش هستید می‌شود. قدمت این کاخ به 5 قرن پیش‌از میلاد می‌رسد و برفراز تپه‌ای با چشم‌انداز مدیترانه‌ای بنا شده است. اگر برای سفر، از تور قبرس شمالی استفاده می‌کنید بازدید از این مکان را از دست ندهید چراکه تاریخ و داستانی هیجان‌انگیز و شنیدنی دارد.

با قدم برداشتن در ساختمان این کاخ تاریخ آن برای‌تان به‌خوبی تداعی خواهد شد. این کاخ در نزدیکی شهر لفکا قرار گرفته و ساعات بازدیدش در تابستان‌ها از ساعت 8 صبح تا 6 عصر و در زمستان‌ها از ساعت 8 صبح تا 3.30 عصر خواهد بود.

با مهم‌ترین مرکز تجاری قبرس در قرون وسطی آشنا شوید

شهر دیواری فاماکوستا یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی است که نباید فرصت دیدن آن را ازدست بدهید. تور قبرس از آمیتیس این فرصت را دراختیار شما قرار می‌دهد تا از این مرکز تجاری مهم که در ساحل شرقی قبرس شمالی واقع است، بازدید کنید. ازآن‌جایی‌که قبرس همواره مورد حمله ارتش عثمانی بوده دیوارهای این شهر را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا در برابر حملات عثمانی‌ها محافظت کند.

این شهر از سال 1974 پس‌از حمله عثمانی به‌صورت متروکه درآمد و بسیاری از بناهای خود را از دست داد. اما در سال‌های اخیر شاهد بازسازی برخی قسمت‌ها در این شهر هستیم که می‌تواند خبری خوب برای باستان‌شناسان و گردشگران باشد تا سفر خود را با تور قبرس شمالی انجام دهند. زمان بازدید از این مکان در بهار و تابستان از دوشنبه تا جمعه ساعت 10 صبح تا 1 ظهر و 5 عصر تا 8 شب است و در زمستان از دوشنبه تا جمعه ساعت 10 صبح تا 1 ظهر و 4 ظهر تا 7 شب خواهد بود.

سالامیس، شهری که قرن‌ها پایتخت قبرس بوده است

سالامیس در ساحل شرقی قبرس واقع شده و به‌عنوان مرکز مهم تجارت و بازرگانی از آن یاد می‌شود. به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود، درزمینه نظامی نقشی قوی در قبرس داشته است. علاوه‌بر این‌ها، سالامیس مرکزی فرهنگی‌وهنری بوده و بناهای مذهبی مهمی در آن‌جا ساخته شده است. اگر به‌دنبال مکانی برای جست‌وجوی تاریخ هستید می‌توانید مطالعات گسترده‌ای درزمینه حکومت‌های باستانی مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت از این شهر داشته باشید.

در واقع امپراتوری‌های گوناگونی ازجمله ایرانی‌ها، آشوری‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و بیزانسی‌ها در طول تاریخ این شهر را فتح کرده و حکومت آن را به‌دست گرفته‌اند. این شهر در شمال فاماگوستا واقع شده که بازدید از آن در طول شبانه‌روز آزاد خواهد بود. این‌طور به‌نظر می‌رسد که پیاده‌روی‌های شبانه در این شهر باستانی می‌تواند به یکی از خاطرات خوب برای شما از سفر به قبرس شمالی تبدیل شود. پس وقت را از دست ندهید و با استفاده از تور قبرس شمالی این جاذبه‌ها را از نزدیک دیده و حس کنید.

تور قبرس شمالی
تور قبرس شمالی

بازدید از مسجد لالا مصطفی پاشا در تور قبرس ترکیه

این بنا از اهمیت خاصی در شهر فاماکوستا برخوردار است به‌طوری که از آن به‌عنوان مهم‌ترین بنا یاد می‌شود. با مسجد لالا مصطفی پاشا بیشتر آشنا شوید. در واقع این بنا را با نام کلیسای سنت نیکلاس هم می‌شناسند. تاریخ بسیار غنی که این مکان دارد هر گردشگری را به‌سمت خود می‌کشاند. ازطریق تور قبرس شمالی به این مکان رفته و با جزئیات و داستان‌های آن بیشتر آشنا شوید. این مسجد در واقع یکی از جاهای دیدنی قبرس شمالی محسوب می‌شود که در قرن چهاردهم، به‌عنوان کلیسای جامع توسط سلسله لوزینیان بنا گردید.

پس‌از این‌که شهر توسط عثمانی‌ها تسخیر شد، آن را به مسجد تبدیل کردند. لالا مصطفی پاشا، یکی از فرمانده‌هان معروف عثمانی بود که رهبری فتح فاماکوستا در آن زمان را بر عهده داشت به همین علت هم نام این مسجد را از نام او وام گرفته‌اند. این مسجد، شاهکار معماری عثمانی به‌حساب می‌آید و بازدید از آن، از قسمت‌های جذاب سفر به قبرس شمالی خواهد بود. این بنا هم در شهر فاماکوستا واقع است و ساعات بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر بوده و جمعه‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر تعیین می‌شود.

تور قبرس شمالی
تور قبرس شمالی

موزه هنرهای مدرن قبرس CYPRUS MUSEUM OF MODERN ARTS

برای هیجان‌انگیزتر کردن سفر خود به این جزیره چرا بازدید از موزه را امتحان نمی‌کنید؟ موزه هنرهای مدرن قبرس می‌تواند بهترین مکان برای دیدن آثار هنرمندان معاصر در این شهر باشد. البته اگر علاقه به آشنایی بیشتر با فرهنگ و رسوم مردمان این جزیره داشته باشید. این موزه به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی در شهر نیکوزیا به‌حساب می‌آید. در واقع این موزه، نقش مهمی را در انتخاب، جمع‌آوری، حفاظت و نمایش آثار هنری کشور قبرس بر عهده دارد. بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 4.30 عصر است و روزهای دوشنبه تعطیل خواهد بود.

بازدید از صومعه آپوستولوس وارناواس واقع در روستای پریسترونا

تور قبرس شمالی یک فرصت عالی برای دیدن ساختمان‌ها و معماری‌های دیدنی در این کشور است که تاریخی ریشه‌دار را در خود جای داده است. این صومعه یکی از مکان‌های مذهبی مهم در قبرس شمالی است که هرسال مقصد گردشگران و زائران بسیاری قرار می‌گیرد. علاوه‌بر جنبه مذهبی، معماری این صومعه دیدنی بوده و می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آن بنشینید.

جمع‌بندی

اگر قبرس شمالی برای شما مکانی تفریحی و ساحلی باشد تور قبرس شمالی یک فرصت استثنایی برای بازدید از این شهر و ساختن تجربه‌هایی باورنکردنی خواهد بود. اما برای گردش و تفریح، این کشور پتانسیل بیشتری دارد و افرادی که علاقه به تاریخ و باستان‌شناسی داشته باشند می‌توانند این کشور را با جاذبه‌های تاریخی خود مرکز بازدید و ماجراجویی قرار دهند. آژانس آمیتیس مرجع تخصصی تورهای قبرس شمالی و یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های ایران درزمینه فروش تورهای قبرس است که می‌توانید برای سفر به آن مراجعه کنید.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨