چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

چاه یعقوب در آمریکا:خطرناک ترین و زیباترین مکان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چاه یعقوب (Jacob’s well)

چاه یعقوب (Jacob’s Well) در کشور آمریکا و در منطقه ویمبرلی تگزاس قرار گرفته است. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا از این پدیده ی شگفت انگیز طبیعی بیشتر بدانید.

چاه یعقوب (Jacob’s Well)، در ویمبرلی تگزاس Wimberley Texas قرار دارد. این چاه که از سنگ های آهکی Calcareous rocks تشکیل شده است . چاه یعقوب در واقع نام حفره ای بزرگ با دهانه ی ۴ متر و بسیار عمیق است که پرش در آن تا حالا جان افراد زیادی را گرفته است با این حال هنوز هم افراد ماجراجوی زیادی هستند که دوست دارند در داخل این چاه اسرار آمیز شیرجه بزنند و اعماق آن را کشف کنند. بد نیست بدانید که نام این چاه را از روی کتاب انجیل گرفته‌اند.

وقتی که برای اولین بار به چاه یعقوب نگاه می‌کنید، به نظرتان چشمه بی خطر و معمولی ای می آید که فقط کمی پهن است با این حال وقتی که بیشتر به داخل آن خیره می شوید، با حجم شگفت انگیزی از آب که نمی‌دانید در پس آن چه چیزی است روبرو می شوید. چند متر که به پایین این حفره ی آبی بروید، به ۴ حفره به هم متصل دیگر می رسید که از بین آنها، حفره چهارم از همه خطرناک تر است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

افراد زیادی برای دیدن این چاه و با فکر پریدن می آیند اما تنها عده ی کمی به آن نزدیک می شوند، شاید هم آرام آرام به درون چاه شنا کنند.ولی تنها عده کمی جرات پریدن از روی صخره بالایی را دارند.

چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

اما دهانه چهار متری این گودال و تاریکی که ابتدای آن را فرا گرفته، تمام ماجرا نیست. چندین متر پایین تر، میان تاریکی و لجن های چسبیده شده به دیواره، که با حرکت آب سریعا پخش می شوند و دید را مختل می کند، دو ورودی وجود دارد به طویل ترین غار آبی تگزاس. حتی تصور شیرجه زدن و پایین رفتن در تاریکی و کورمال کورمال به سطح آب برگشتن هم ترسناک است، وقتی بدانید ممکن است به اشتباه وارد یکی از آن دو ورودی شوید! در گذشته این چشمه به قدری جوشان بوده، که فشار آب و حباب ها اجازه نمی دادند به عمق چاه وارد شوید.

چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

دهانه حفره چهارم بسیار باریک است و کمتر کسی تا حالا توانسته به آنجا برود و افرادی هم که رفته اند، زنده بیرون نیامده‌اند. حتی یکی از قربانیان آن، فردی به نام وود راسل بود که یکی از ماهرترین شناگران دنیا در آبهای آزاد بوده است اما متاسفانه بعد از شیرجه در این چاه، جان خود را از دست داد. با این حال گفته می‌شود که در حفره چهارم، سنگ های آهکی شگفت انگیزی وجود دارد و از آنجا که اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست، به اسرار آمیزتر شدن آن اضافه کرده است.

چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

با وجود خطر زیادی که این چاه دارد ولی هر سال شیرجه زن‌های ماجراجوی زیادی را به خود جذب می‌کند. با این حال کسی بیشتر از چند متر اول را نتوانسته کشف کند و حتی با وجود تجهیزات هم این کار نشدنی بوده است. در سال ۲۰۰۰ برای اواین بار چشمه از جوشش افتاد و با کاهش یافتن فشار آب، غواصان توانستند به عمق آن وارد شود.

چاه یعقوب (Jacob’s well)

سیستم غاری بسیار پیچیده و خطرناکی که در این منطقه وجود دارد، فضای تنگ، لجن و سنگ ها آهکی که با ضربه ای خفیف در آب پخش می شوند و دید را مختل می کنند، همگی دلایلی هستند که باعث ممنوع شدن غواصی در این منطقه شده است . در حال حاضر، تنها تیم های پژوهشی اجازه غواصی دارند.

چاه یعقوب (Jacob’s well)
چاه یعقوب (Jacob’s well)

البته یکی از افراد سالخورده ی اهل ویمبرلی که حالا ۸۰ سال دارد در این مورد گفته است که «وقتی کوچک بودم، پدرم ،ما را در آب این چاه می انداخت اما به دلیل فشار زیاد آب چشمه امکان نداشت کسی غرق شود چون نمی توانست از چند فوت پایین تر برود.»

چاه یعقوب (Jacob’s well)

چشمه یعقوب برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ خشک شد اما تلاش های زیادی برای احیای آن انجام شد که به نتیجه رسید و دوباره پر آبی را مانند قبل برای ان به ارمغان آورد. مردم ویمبرلی برای این چاه ارزش زیادی قائلند و باور دارند که این چاه الهام بخش شناگران زیادی است.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)