چه کسانی برای سفر رفتن مجازند ؟ شرایط سفر در نوروز 1400

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شرایط سفر در نوروز 1400

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با شرایط سفر در نوروز 1400 با شما خواهیم بود. پس اگر قصد دارید نوروز امسال به سفر بروید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس خطرناک کرونا، مردم اکثر نقاط دنیا در قرنطینه بسر بردند و سفر به شهرها و کشورها ممنوع شد. نزدیک به نوروز 1400 می‌شویم و شرایط کرونا هر لحظه ممکن است معادلات را تغییر دهد. همین مسئله باعث می‌شود شرایط سفر در نوروز هم مشخص نباشد، زیرا ویروس کرونا هنوز در بین مردم است و این موضوع شرایط را بحرانی کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شرطی برای سفر در نوروز 1400 مطرح کرده و گفته است: “اگر در هتل بتوانیم افراد را تحت نظارت و رعایت پروتکل‌ها اسکان دهیم، بسیار ایمن‌تر از این است که در جا‌های دیگری که کنترلی روی آن‌ها وجود ندارد، اسکان داده شوند.” بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شده است. با این حال برای دیگر سفرها احتمالا محدودیت ها وجود داشته باشد.

علیرضا رئیسی افزود: سفر‌ها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گروه اول: یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی شده و هتل‌شان و گردش‌هایی که می‌روند، بر اساس برنامه‌ریزی و زیر نظر خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد.

گروه دوم: گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان‌شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و… سفر کنند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند.

گروه سوم: معاون امور بهداشت وزارت بهداشت گفت: گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلا‌ها و جا‌های دیگری روند که تحت نظارت نیست.

گروه چهارم: مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند.

رئیسی افزود: “می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می‌تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می‌ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست.”

اگر هم قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید یا میخواهید وضعیت شهرهای مهم توریستی داخل ایران در ایام نوروز 1400 را بدانید، مطلب «ایرانی‌ها در نوروز 1400 به کدام کشورها و شهرها می‌توانند سفر کنند» در این باره نوشته شده است.

بنابراین همچنان برای اینکه ببینیم وضعیت سفر در چه شرایطی مجاز است، باید منتظر کرونا و رفتارش بمانیم اما آنچه تقریبا مشخص است، شرایط سفر رفتن با تورهای مسافرتی و یا رزرواسیون در اقامتگاه‌های مجوز دار در حال حاضر محیاست.

منبع: سایت فرارو



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨